Naapurin lapsiperhe taas metelöinyt koko viikonlopun.đ
EipĂ€ ollut levĂ€nnyt olo viikonlopun jĂ€lkeen. Onneksi muutan parin kuukauden pÀÀstĂ€. En enÀÀ ikinĂ€ halua lapsiperheen naapuriin. Ihan hirveetĂ€ sakkia!đ€ą
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kestÀ normaalin elÀmisen ÀÀniÀ niin kannattaa muuttaa. MetsÀÀn vaikka.
Luitko ollenkaan aloitusta? Tai ymmÀrsitkö lukemaasi? Ap on muuttamassa pois.
Miten aappi varmistaa ettei pentuperhettÀ ole siellÀ uudessakin paikassa. Eikös sanonta ole totta- LÀhte sutta karkuun, karhu onkin vastassa. Vaikka olisi oma talo, tontin rajalla voi olla vaikka mitÀ naapuritalossa.
Se on ainakin hyvÀ merkki, ettei hissittömÀn talon pyörÀvarastossa ole lastenrattaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaaleja elÀmisen ÀÀniÀ on esim kahvin keittÀminen ja imurointi, ei mikÀÀn kakaroiden huutaminen ja riehuminen.
Se on kyllÀ jo sitten ÀÀnieristys ongelman puolella jos kahvin keittelytkin kuuluu naapuriin, kaikessa sitÀ suostutaankin asumaan, pthyi!
MitÀ te oikein alapeukutatte? TykkÀÀtte ilmeisesti asua kimpassa naapurinne kanssa, vai? Sama silloin poistaa seinÀ vÀlistÀ ja maksaa asuinkulutkin yhdessÀ! :D
Kuulostaa kovasti kerrostalo-ongelmalta. Siihen löytyy ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutinkin, ja olen niin tyytyvÀinen. Ei se ole mitÀÀn normaalin elÀmisen kuuluvia ÀÀniÀ kun ylÀkerrassa pompitaan niin ettÀ hyllyiltÀ tippuu tavaroita, tai ettÀ pelataan pallopelejÀ sisÀllÀ. Puhumattakaan siitÀ jatkuvasta kiljumisesta ja muusta ÀlyttömÀstÀ melskaamisesta.
MÀkin olen joutunut muuttamaan ylÀkerran lapsiperheen takia! Alkuun oli uudessa asunnossa ihanan rauhallista ja hiljaista, kunnes ylÀkerran perheeseen syntyi vauva.. Nyt vuotta myöhemmin olen sitten taas saman juoksu- ja hyppyrallin uhrina :(
Tuttu teki lasun jatkuvasti huutavista naapurin lapsista.
KÀvi vielÀ ilmi ettÀ niitÀ lapsia ahdisteltiin seksuaalisesti oman sukulaisensa toimesta. Siksi kÀyttÀytyivÀt noin. Lapset huostaanotettiin ja kuulemma tuli hiljaista ja lopulta ne vanhemmat muuttivat pois.
Lapset ja elÀimet eivÀt kuulu kerrostaloihin.
Niiden pitÀminen kerrostalossa on ihmis- ja elÀinrÀÀkkÀystÀ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MitĂ€ ihmettĂ€ oikein valitat? NiinhĂ€n juuri olen tekemĂ€ssĂ€.đ
Toivottavasti omakotitaloon.
Kaupungeissa mini tontit ja jos rajanaapuriksi sattuu xx, ei hÀÀviÀ elÀÀ. Tuokaan ei ole tae. Max maaseudulle isolle tontille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutinkin, ja olen niin tyytyvÀinen. Ei se ole mitÀÀn normaalin elÀmisen kuuluvia ÀÀniÀ kun ylÀkerrassa pompitaan niin ettÀ hyllyiltÀ tippuu tavaroita, tai ettÀ pelataan pallopelejÀ sisÀllÀ. Puhumattakaan siitÀ jatkuvasta kiljumisesta ja muusta ÀlyttömÀstÀ melskaamisesta.
MÀkin olen joutunut muuttamaan ylÀkerran lapsiperheen takia! Alkuun oli uudessa asunnossa ihanan rauhallista ja hiljaista, kunnes ylÀkerran perheeseen syntyi vauva.. Nyt vuotta myöhemmin olen sitten taas saman juoksu- ja hyppyrallin uhrina :(
NÀÀ on kyllÀ niin inhottavia tilanteita. Miksi ei voi olla taloyhtiöitÀ pelkÀstÀÀn lapsiperheille ja sitten taloyhtiöitÀ, joissa olisi lapsikielto. Kaikki olisivat tyytyvÀisiÀ.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu teki lasun jatkuvasti huutavista naapurin lapsista.
KÀvi vielÀ ilmi ettÀ niitÀ lapsia ahdisteltiin seksuaalisesti oman sukulaisensa toimesta. Siksi kÀyttÀytyivÀt noin. Lapset huostaanotettiin ja kuulemma tuli hiljaista ja lopulta ne vanhemmat muuttivat pois.
HyvÀ ettÀ siihen reagoitiin. Lasu on lasten etu. Vanhemmat tietysti ulisee ettÀ "heidÀn oikeuksia" rajoitetaan.
Me muutettiin metsÀn keskelle okt-lÀhiöstÀ. Ei vaan kestetty sitÀ jatkuvaa moporallia ja yöllistÀ teinien mölyÀ. Ja pÀivÀllÀ kilpaa huusivat pikkulapset ja heidÀn ÀitinsÀ.
Ai ettÀ tÀtÀ hiljaisuutta ja autuutta, lÀhin talo on puolen kilometrin pÀÀssÀ eikÀ kuulu mitÀÀn. Omia maita on ympÀrillÀ nyt liki 20 hehtaaria joten ei ole pelkoa lapsiperheiden hÀiriöstÀ. Muuttaminen oli paras pÀÀtös ikinÀ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÀÀ on kyllÀ niin inhottavia tilanteita. Miksi ei voi olla taloyhtiöitÀ pelkÀstÀÀn lapsiperheille ja sitten taloyhtiöitÀ, joissa oli
Kannattaa muuttaa taloon jossa on vain yksiöitÀ, niissÀ harvoin lapsia asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÀÀ on kyllÀ niin inhottavia tilanteita. Miksi ei voi olla taloyhtiöitÀ pelkÀstÀÀn lapsiperheille ja sitten taloyhtiöitÀ, joissa oli
Niin on. Ei tollasesta voi oikein ees valittaa. PitÀÀ vaan muuttaa pois ja toivoa parasta.
Kaverin naapurista tuli palaneen kÀryÀ, ja alkoi haista tunkiolle, myös kalman hajua. Ilmoitti taloyhtiölle.
KÀmppÀÀn oli alkuasukastyylisesti laitettu nuotiota olohuoneen parketille, vessanpytty oli tuhottu ja p--skat valui pitkin lattioita, ja vuohen ruho mÀdÀntynyt keittiön altaaseen.
Uuni ja hella oli revitty seinÀstÀ koska sitÀ ei voinut kÀyttÀÀ jos aiemmat lÀnsimaiset asukkaat on paistaneet siinÀ kinkkua uunissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ lapsista kuuluu meteliÀ, vaikka kuinka koittaa kasvattaa. Paitsi jos on todella hiljaisia ja flegmaattisia lapsia. Lapsen iÀllÀkin aika paljon merkitystÀ. Ei 3-vuotias jaksa vielÀ keskittyÀ pitkÀksi aikaa askartelemaan tai lueskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÀÀ on kyllÀ niin inhottavia tilanteita. Miksi ei voi olla taloyhtiöitÀ pelkÀstÀÀn
Kannattaa muuttaa taloon jossa on vain yksiöitÀ, niissÀ harvoin lapsia asuu.
En tiedÀ onko sellaisia olemassa. TÀssÀ nykyisessÀ talossa on vain yksiöitÀ ja kaksioita ja ajattelin sen rajoittavan lasten mÀÀrÀÀ, mutta ei ollut mitÀÀn merkitystÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ lapsista kuuluu meteliÀ, vaikka kuinka koittaa kasvattaa. Paitsi jos on todella hiljaisia ja flegmaattisia lapsia. Lapsen iÀllÀkin aika paljon merkitystÀ. Ei 3-vuotias jaksa vielÀ keskittyÀ pitkÀksi aikaa askartelemaan tai lueskelemaan.
SisÀllÀ ei juosta, hypitÀ tai pelata pallopelejÀ. Ihan normaali ohjeistus. Jopa kehitysvammainen lapseni ymmÀrsi tuon, joten mikÀ diagnoosi sun lapsillasi on, kun ei mene perille?
T. Kolmen lapsen Àiti
Vanhempasi kertoneet sinulle, miten ÀrsyttÀvÀn rasittava ja sairas olet ollut aina. EihÀn se sinun syytÀsi ole. Vanhempasi eivÀt rakastaneet sinua alunperin. Olet vahinko ja epÀtoivottu. Sinun kannattaa olla lisÀÀntymÀttÀ. PerimÀsi on huono. Olet vauviksella ja kirjoitat mustaa pahaa. Ei sinusta olisikaan vanhemmaksi. Koitahan selvitÀ tÀstÀkin pÀivÀstÀ. Katkera ja surkea elÀmÀsi on. Voimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SisÀllÀ ei juosta, hypitÀ tai pelata pallopelejÀ. Ihan normaali ohjeistus. Jopa kehitysvammainen lapseni ymmÀrsi tuon, joten mikÀ di
TÀssÀ huomaa hyvin, miten erilaisia vanhempia on. Jotkut kasvattavat ja asettavat rajat, kiitos siitÀ. Jotkut taas ei...
Jos Suomessa tehtÀisi kuten monissa muissa maissa, ettÀ suunnitellaan taloyhtiöt lapsiperheille, ja taloyhtiöt lapsettomille yksinelÀjille tai vapaaehtoislapsettomille pariskunnille, niin arvatkaa vaan alkaako lapsiperheet huutamaan ettÀ miksi heitÀ ei sallita sinne!
Suomessa lapsiperheellisten on aina vÀlttÀmÀttÀ tungettava itsensÀ sinne minne ei asiaa. Kuten se Helsingin keskustan pieni illallisravintola joka huomautti asiakkaalleen ettÀ sisÀÀn tuomat lastenvaunut estÀÀ hÀtÀkulkutielle pÀÀsyn ja vaikeuttaa tarjoilijoiden ja muiden asiakkaiden liikkumisen. Jossa kaikki muut asiakkaat olivat pariskuntia, ketkÀ jÀttÀneet lapsensa hoitoon ja lÀhteneet viettÀmÀÀn omaa aikaa. Joku jutusta mielensÀ pahoittanut mamma kilahti tuosta ja vaati somessa ettÀ kaikki mammat lÀhtee sinne seuraavana pÀivÀnÀ lastenvaunuineen, ihan piruuttain ja kiusatakseen.
Ranskassa on paljon kahviloita ja ravintoloita joiden ovissa on lastenkieltokyltit. Ei niihin mene mammoja pahoittamaan mieltÀÀn, vaan menevÀt muualle.
JÀrkkyÀ, ÀÀnieristys-ongelma tuollainen edelleen tosiaan on.