Miksi jotkut miehet käyttäytyvät välinpitämättömästi naistaan kohtaan?
Elämässä tulee joskus vastaan tilanteita, joita ei olisi koskaan halunnut nähdä tai kokea. Olen ollut suhteessa mieheen, jolla oli sekä fyysisiä että henkisiä ongelmia, ja joka purki pahaa oloaan minuun. Hän sai minut kärsimään yli neljä vuotta.
Jos olisin tiennyt etukäteen, millaiseksi hän muuttuu, en olisi koskaan antanut hänen käyttää minua, hyväntahtoista, kilttiä ja avuliasta ihmistä, niin häikäilemättömästi hyväkseen.
Viimeinen pisara oli se, että hän alkoi määräillä minua jatkuvasti: käski tekemään ruokaa, hoitamaan asioita hänen puolestaan ja hakemaan lääkkeitä hänen kavereiltaan, koska ei itse jaksanut. Alkuvuonna hän jopa sai minut maksamaan velkansa.
Tämän kaiken seurauksena muutuin itsekin kylmäksi ja välinpitämättömäksi. En jaksanut tavata ystäviäni, sillä kaikki voimani menivät hänen hyvinvointinsa ylläpitämiseen. Yritin kaikkeni, mutta sekään ei riittänyt. En saanut itselleni mitään iloa tai piristystä, joka olisi auttanut jaksamaan.
Jos vielä joskus päätän aloittaa uuden suhteen, olen varma yhdestä asiasta: en halua enää päihdeongelmaista miestä. Haluan miehen, joka käy töissä, on rehellinen, luotettava ja avulias. Sellaisen, joka osaa osoittaa hellyyttä, hemmotella pienillä yllätyksillä ja olla läsnä, kun tarvitsen tukea.
Haluan suhteen, jossa minun ei tarvitse jatkuvasti huolehtia toisen hyvinvoinnista, vaan myös hän kantaa vastuuta minusta. En halua lapsia, enkä koe, että niitä tässä elämässä tarvitsisin vaikka muiden lapset ovatkin minusta mukavia. Jos miehellä on omia lapsia, ymmärrän toki, että he menevät etusijalle, mutta joskus tuntuu silti väärältä, että nainen jää aina taka-alalle.
Tällä hetkellä haluan vain nauttia elämästä ja tulevista (sponsori)treffeistä ilman huolia ja ilman menneisyyden painolastia.
Onnea etsintään.