Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia päiväsi olisivat, jos ei tarvitsisi käydä töissä? Unelmoi!

Vierailija
27.10.2025 |

Mun työ on varmaan tyypillistä asiantuntijahommaa nykypäivänä: Istun 8 tuntia koneen ääressä, työpäivät ovat täynnä keskeytyksiä, muistettavaa on hirveästi, usein etäpalavereissa istuminen puuduttaa ja tuntuu turhalta, oman työn suurempaa merkitystä on vaikea nähdä, vaikka mukamas ihan tärkeiden asioiden kanssa tässä pyöritään, työpäivät täyttyvät nopeasti muusta kuin työstä - on kehittämishanketta ja uusia ohjelmistoja, koulutusta milloin mistäkin asiasta...

Mä olen ruvennut haaveilemaan työttömyydestä. Millaisia sun päivät olisi, jos ei olisi pakko käydä töissä?

Mä kävisin aamulla koiran kanssa pitkän lenkin, sitten ehkä lähtisin uimahalliin, sieltä lounaalle tapaamaan jotakin ystävää, iltapäivällä lukisin ja maalaisin tai tekisin jotakin muuta harrastusta tms kotona, johon nyt ei ole ikinä aikaa. Tekisin ruokaa ajan kanssa. Menisin mukaan pariin vapaaehtoistyöhön ja ilmoittautuisin jollekin kansalaisopiston kurssille. Elämä olisi ihanaa. 

Kommentit (1)

1/1 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse enää unelmoida, koska hyppäsin oravanpyörästä pois syyskuun alussa. Mutta siis ei enää herätyskelloa. Herään kun herään.  Koiran kanssa ulkoiluun on nyt enemmän aikaa. Aamiainen kaikessa rauhassa. Tänä aamuna pari tuntia vilahti ystävien kanssa viestitellessä. Nyt kirjoitan ostoslistaa ja kohta lähikauppaan. Päivän tekimisiin vaikuttaa paljon sää. Nyt näyttää olevan ihan kiva ilma (eilen satoi koko päivän), joten varmaan pistän pihat talvikuntoon. Vajaan kolmen viikon päästä aloitan paikallisessa Lions Clubissa eli sen kautta vapaaehtoistyötä. Parasta mun mielestä näissä oloneuvospäivissä on vapaus. Toki joistain asioista kuten ystävien kanssa tapaamisista pitää sopia etukäteen ja koira on vietävä ulos säällä kuin säällä, mutta on mukavaa herättyään katsoa ikkunasta ulos ja sitten miettiä, vetääkö peiton takaisin korviin vai mitä tekisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä