Miksi kouluissa vietetään Halloweenia paljon isommin kuin joulua?
Oppilailla koko viikko halloween teemalla, joka päivä viikon ajan tekevät jotain halloweeniin liittyvää ja perjantaina koulupäivän aikana isot halloween juhlat ja naamiaiset. Joulu kuitataan parin tunnin kuusijuhlalla. Miksi näin? Edes uskonto ei voi olla tähän syynä, kun jouluahan voi viettää täysin pakanallisena tonttujuhlana.
Kommentit (86)
Halloween perustuu Jeesuksen kieltämiseen lähinnä . He ei usko kenenkään ylösnousemukseen edes Jeesuksen . Siksi siinä ollaan ikäänkuin aaveita ja kummituksia .
Jouluna käydään kirkoissa kuulemassa evankeliumi . Meksikossa on vielä kovempi ylösnousseitten pilkkaamiset ja Jeesuksen . Luurankoja ja muuta .
Kun matkustat vie sinne uusi testamentti ilman psalmeja David on kuollut .
Vierailija kirjoitti:
Syynä on roinakauppiaat. He ovat tuoneet Halloweenin ryminällä Suomeen. Täällä vietettiin ennen hillitysti ja hiljentyen pyhäinpäivää.
Haluaisin sen hiljentymisen pyhäinpäivään takaisin. Isäni kuoli vuosi ja 2 viikkoa sitten. Ei ole mukavaa, jos pyhäinpäivän kirkkotapahtumaa (jossa luetaan edellisenä vuotena kuolleiden nimet) edellisenä päivänä tulee jotain pelleilijöitä ovelle.
Voit hiljentyä ihan itseksesi. Täällä murjotetaan muutenkin liikaa. Itsenäisyyspäiväkin on kuin jokin surujuhla, jota vietetään pimeässä katsoen sotaelokuvaa. Onpas juhlavaa.
Että toi jehovien maailmanloppu uskonto on levinnyt jo Vatikaanin ! Millenium sekoilut kun Jeesus sanoo ei sun tarvi tietää . Aikoja .
Onko näin? Mun nuorimmat lapset on jo 17-vuotiaita, enkä muista kyllä että heillä olisi juurikaan ollut muuta kuin ehkä jonkinlainen halleween teemainen "juhla" koulussa. Joulu on ollut erilainen mun lapsilla kuin mulla oli kasarilla. Eli meillä oli joulujuhla johon tuli vanhemmatkin paikalle, se pidettiin illalla jotta vanhemmat pääsi paikalle. Siellä me oppilaat esitettiin sekä lauluja että näytelmiä, ja niitä toki harjoiteltiin jo marraskuusta asti. Keväällä ei ollut kevätjuhlia, vain kevät kirkko. Jouluna ei koulusta käyty kirkossa. Eikä tietenkään mitään halloweenia ollut.