Erotako vai ei?
Sinällään hyvä suhde. On luotettava ja talous&intiimi asiat menevät erinomaisesti. Parisuhde sen sijaan on epätasapainossa ja tuntuu, ettei miestä kiinnosta muu parisuhteessa kuin seksi ja yhteisten menojen jakaminen.
Olen ainoa, joka ehdottaa yhteistä tekemistä, suunnittelua ylipäätään mihinkään toimintaan. Asumme yhdessä ja meillä on joka toinen vkloppu kahdenkeskistä aikaa.
Odotin aiemmin innolla näitä viikonloppuja, että voidaan tehdä yhdessä asioita ja olla yhdessä. Petyin kuitenkin joka viikonloppu. Toista ei kiinnosta lähteä juuri mihinkään, ei tiedä mitä haluaisi tehdä, kun kysyn mielipidettä. On vaisu ja passiivinen. Kotona oleminen ja internetin tajoamat videot/verkkopelot ovat riittävä viihdyke hänelle.
Jos minä järjestän tapahtumia tai juhlia tai lomareissuja, niin yleensä saattaa lähteä. Mutta ei kahden kesken ole kovin innokas lähtemään kanssani mihinkään. Tai lähtee vain minun mieliksi.
Tämä nakertaa pikkuhiljaa innostusta olla toisen kanssa. Onko liikaa vaadittu, että toisella on myös ideoita ja halua tehdä yhdessä asioita?
Kannattaako jatkaa suhdetta sellaisen kanssa, joka ei ole täysillä mukana? Sellaisen, joka ei tuo omaehtoisesti esille halua viettää yhteistä aikaa kodin ulkopuolella? (Meillä ei ole yhteisiä lapsia.)
Onko kokemusta tällaisesta? Mies on puolustuksekseen kertonut, ettei osaa ehdottaa mitään. No se on mielestäni aika hälyttävää, jos ei ole minkäänlaisia omia eikä yhteisiä päämääriä/haaveita/toiveita.
Toivon asiallisia kommentteja niin miehiltä kuin naisilta.
P.S. Ulkonäöstä ei ole kiinni. Olemme kaunis pari.
Kommentit (25)
No tästä osaltaan on kyse. Toinen on rauhallisempi ja itse olen menevämpi. Tästä on osaltaan kyse. Hän haluaa omaa aikaa ja minä yhdessä tekemistä sekä hänen että yhteisten ja omien kavereiden kanssa. Toki välillä voi olla kotonakin, aina ei tarvitse olla menossa. Käytännössä tulee oltua joko kotona tai omien kavereiden tai harrastusten parissa.
Kaipaan yhteistä tekemistä.
Harmillista kuulla. Teillä siis toosin päin asiat. Sitä pohdin, että hyväksyisikö vain tilanteen. Alan väsyä olrmaan kaikessa se aloitteen tekijä. Oli kyse kotitöistä, ruuanlaitosta, yhteisestä vapaa-ajan tekemisestä tai parisuhteen keskustelemisesta.
Ap
Kuivuminen etkö osaa hoidella itteesi ei siihen miestä aina tarvii että pysyy paikat kosteena hyvänen aika sentään🤭
Vastaisitko, vai onko peti jo kutsunut?