ONKO NYT KIVAA kesĂ€ajan vihaajat? đ
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko ettÀ pimeÀÀ ei tulisi jos pidettÀisiin kesÀaika?
Niin se varmaan luulee ettÀ pimeÀ tulee vain siksi kun piti siirtÀÀ kelloja....luulee kellon tuovan pimeyden.
Olisi kivaa jos pimeys tulisi sinne minne sen kuuluu tulla. Valoa kaivataan siellÀ missÀ sitÀ ei ole ollut pitkÀÀn aikaan tiettyjen toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kivaa jos pimeys tulisi sinne minne sen kuuluu tulla. Valoa kaivataan siellÀ missÀ sitÀ ei ole ollut pitkÀÀn aikaan tiettyjen toimesta.
VITTUUU ĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moneskohan aloitus aiheesta tĂ€mĂ€ on? Ihmisille tulee joka vuosi yllĂ€tyksenĂ€ ettĂ€ pimeÀÀ tulee joka tapauksessa ja he pitÀÀ sitĂ€ normaaliajasta pitĂ€vien syynĂ€ đ
On se sun syytÀ jos kannatat talviaikaa.
Kun se talviaika on se normaaliaika. Jos kellojen siirtÀmisestÀ luovutaan, kesÀaikaan siirtÀminen loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kivaa jos pimeys tulisi sinne minne sen kuuluu tulla. Valoa kaivataan siellÀ missÀ sitÀ ei ole ollut pitkÀÀn aikaan tiettyjen toimesta.
VITTUUU ĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂ
Olisi toki kivaa jos valoa riittÀisi kaikille, mutta se ei ole realistista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moneskohan aloitus aiheesta tĂ€mĂ€ on? Ihmisille tulee joka vuosi yllĂ€tyksenĂ€ ettĂ€ pimeÀÀ tulee joka tapauksessa ja he pitÀÀ sitĂ€ normaaliajasta pitĂ€vien syynĂ€ đ
On se sun syytÀ jos kannatat talviaikaa.
Kun se talviaika on se normaaliaika. Jos kellojen siirtÀmisestÀ luovutaan, kesÀaikaan siirtÀminen loppuu.
Sovittavissa oleva asia.
On. Nyt on kiva. Mukavaa kun on valoa aamulla. PÀivÀ alkaa paremmin vaikka olisi vain sisÀllÀkin.
On! Just laitoin parvekkeelle valoja, nÀyttÀÀhÀn noita olevan joka puolella. IhmisiltÀ vaan puuttuu henkivakuutukset, eli heijastimet, ja useampi pitÀÀ olla, se yks siinÀ taskussa ei hyödytÀ mitÀÀn.. Ja laittakaa pyöriin valot! Just kÀvin sateessa sauvakÀvelyllÀ, ulkoilu ei ole kun pukeutumiskysymys eikÀ kunnon maastokengÀtkÀÀn pÀÀstÀ vettÀ lÀpi. Kotiin olen laittanut jo viimekuussa lisÀÀ lamppuja, led kynttilöitÀ ym.. Ihana nukkua kun on pimeÀÀ.. TÀÀllÀ kun on kesÀllÀ yöllÀkin valoisaa.. HÀmÀrÀnhyssyÀ on odotettu kevÀÀstÀ asti, joulujuttuja tehty ja askarreltu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moneskohan aloitus aiheesta tĂ€mĂ€ on? Ihmisille tulee joka vuosi yllĂ€tyksenĂ€ ettĂ€ pimeÀÀ tulee joka tapauksessa ja he pitÀÀ sitĂ€ normaaliajasta pitĂ€vien syynĂ€ đ
On se sun syytÀ jos kannatat talviaikaa.
Kun se talviaika on se normaaliaika. Jos kellojen siirtÀmisestÀ luovutaan, kesÀaikaan siirtÀminen loppuu.
Ei ole olemassa mitÀÀn "normaaliaikaa". Tai itseasiassa tutkimusten mukaan nykyihmisen normaaliaika olisi ennemmin se jossa klo 14 aurinko on korkeimmillaan. Ihmiset eivÀt mene enÀÀ nykyÀÀn nukkumaan klo 19-20 niin kuin 1800-luvulla vaan vÀhintÀÀn 2 h myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Et ole kuu, joku toinen on
TĂ€h? Kuu on taivaankappale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kuu, joku toinen on
TĂ€h? Kuu on taivaankappale.
Yksi nainen on ilmeisesti kuu.
Ei tunnu missÀÀn. Olen syntynyt suomessa, joten erilaiset vuodenajat on ihan peruskauraa. Syksyn pimeys, talven pakkaset jne.
TykkÀÀn! Mutta olenkin yökyöpeli.