Miksi ette siivoa kotianne kunnolla?
Ns. Perussiistitkin kodit on melkein kaikki sottaisia vähintään valokatkaisijoiden ympäriltä ja on roiskeita ja rasvapölyä vähän kaikkialla. Ällöttävää.
Kommentit (59)
Niin en minäkään käsitä miten joku voi asua lian keskellä! Tekosyy ettei ole aikaa siivota, se on vain laiskuutta ja välinpitämättömyyttä. Tietysti jos on sellainen fyysinen este ettei pysty, on ymmärrettävää. Itsekin sairastan ja vaatii ponnistuksia että jaksaa siivota. Mutta puhdas koti on ihana!
Vierailija kirjoitti:
Just sitä varten on eukko talossa. Muuta kysyttävää?
Toivottavasti ei ole eikä tule.
Myönnätkö ettet kykene asumaan kuin ihminen?
Olen nähnyt siisteimmän kodin työttömällä miehellä jota tapailen. Tapailin töissä käyviä miehiä niin keittiöt oli ainakin aina sotkuisia ja likaisia astioita oli. Pölyä oli nurkassa. Tapailen miestä jonka asunto on tosi siisti. Katsoin sänkyn alle niin ei ollut pölyä enkä löytänyt nurkasta pölyä joten mies siivoo tosi usein. Miehen keittiö on pieni mutta ei ole yhtään likaista astiaa esillä. Se kertoo miehestä paljon jos siivoo ja koti on siisti ja sellaisen miehen kanssa haluan seurustella.
Ihan todella haluaisin siivota kotini kunnolla. Oikein haaveilen siitä.
Todellisuus on, että on päivätyö, lapsi ja opinnot. 4. vuosi menossa, 4.7 keskiarvolla, tavoiteajassa ja enimmäkseen matematiikkaa. Kesällä 2027 kun tutkinto on valmis aion siivota.
Siivosin tänään siivouskomeron. Ihana tunne kun sai heittää käyttämätöntä roinaa pois ja sai tilaa siisteille tavaroille.
Koska en ole hysteerikko. Mitä pahaa bakteerit ovat sinulle tehneet? Selitä mulle.
Vierailija kirjoitti:
Poikamiehet nukkuu runkopatjalla ilman lakanoita. Patja ja peitto sekä tyyny on keltaiset talista, hiestä ym.
Lattialla pizzalaatikoita joissa mönkii toukkia
Poikamieheksi tuollainen jääkin.
Mulla on parempaakin tekemistä, kuten työ, harrastukset, ystävät, matkustelu, jne.
Koska ei se lika lähde siivoamalla. Ainakin 20 vuotta siivonnut päivittäin ja asunto on kuin murhapaikka. En tajua miten lian saa pois. Imurointi ainut jossa työnjäljen näkee kun pöly vähenee.
Likaa siinä on kuitenkin, kaikki ei näy. Montako lasta sinulla on perheessä? 0? Siivotaan kyllä mutta hetki kun tahmatassu käy hutaseen jotain. Ne on elämän jälkiä.
Vierailija kirjoitti:
Niin en minäkään käsitä miten joku voi asua lian keskellä! Tekosyy ettei ole aikaa siivota, se on vain laiskuutta ja välinpitämättömyyttä. Tietysti jos on sellainen fyysinen este ettei pysty, on ymmärrettävää. Itsekin sairastan ja vaatii ponnistuksia että jaksaa siivota. Mutta puhdas koti on ihana!
Mulla ei ole mitään tekosyitä. Ei vaan kiinnosta hinkata jotain valokatkaisijoita. Pyyhitään sitten, jos joku rähmäkäpälä niitä sotkee. Meillä on isossa osassa taloa valkoiset seinät ja katkaisjat, mutta ei niiden ympärykset ole yhtään tummempia kuin muu seinä. En silloin koe mitään tarvetta niitä putsailla. Lattialistojen päällä ihan varmasti on pölyä, en todella joka viikko konttaa 140 neliötä läpi niitä pyyhkimässä/imuroimassa. Imuroinnin hoitaa robotti.
Vierailija kirjoitti:
Likaa siinä on kuitenkin, kaikki ei näy. Montako lasta sinulla on perheessä? 0? Siivotaan kyllä mutta hetki kun tahmatassu käy hutaseen jotain. Ne on elämän jälkiä.
Kolme lasta, joille on kaikille opetettu, että kädet pestään saippualla huolellisesti.
Ps. Lapset tuskin ovat syyllisiä keittiön rasvapölyyn ja roiskeisiin, joten älä heitä syytä omasta laiskuudestasi
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on parempaakin tekemistä, kuten työ, harrastukset, ystävät, matkustelu, jne.
Niinpä. Elän elämääni enkä mieti jotain valokatkaisijoita. Ei varmaan tule vanhana ajateltua, että olisinpa siivonnut enemmän :D
Minulla ei ole jatkuvaan kuuraamiseen aikaa eikä energiaa. Työ, toinen työ, lapset, lisäksi opiskelen. Välillä pitää nukkuakin ja kuntoilla etten ihan plösähdä. Haaveena olisi palkata siivooja käymään meillä säännöllisesti. Onhan se ikävää kun äiti kyläillessään alkaa riehua siitä että en ole pessyt ikkunoita kun niissä on sormenjälkiä. Mutta jostain syystä miehelle asiasta ei valiteta, on joku oletus että kodin siisteys on pelkästään naisen vastuulla.
On muutakin elämää kuin siivoaminen. Riittää että on silleen perussiistiä, ettei itseä häiritse sotkut.
Perussiisteys riittää mulle hyvin. Toki jos mä huomaan että valokatkaisijan ympärillä on likaa, pyyhin sen. Eihän siihen mene kuin hetki.
Ei ole kattolamppuja, niin ei tarvitse sotkea niitä valokatkaisijoitakaan. Plussana vielä se, ettei hämärässä jokainen villakoira osu silmään.
Yksin kun asuu, niin saa onneksi olla juuri niin kuin itse haluaa.
Pölyä tulee päivässä kahdessa sen 1 cm verran vaikka kuinka siivoaisi. Matoja tulee parvekkeelta kun tuulettaa. Jos käy lähitöissä niin 5 h menee matkoihin yhteensä per päivä.
Heh, meillä on ennemminkin niin että valokatkaisijat ja hanat ja ovenkarmit, keittiönkaapit jne. on puhataita, koska hinkkaan niitä useinkin, mutta tavaraa lojuu ympäriinsä ja melkein aina arkena näyttää jokseenkin kaaokselta.
Ehkä se uusi morsio oli pettynyt kun olit puolialasti, olisi halunnut nähdä sinut täysin alastomana.