Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti, joudutko heittämään joskus huonoksi mennytyä ruokaa roskiin jääkaapista?

Vierailija
26.10.2025 |

Siivosin tänään jääkaapin ja jouduin heittämään pois nahistuneita juureksia, lötkön kurkunpuolikkaan, oliiveja, homeisen juustonkäntyn ja viime viikkoista kanaa joka ei sitten kelvannutkaan kenellekään enää. Harmittaa.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juurikaan. Meillä on komposti, johon uppoaa kaikki, ei kerkeä vanhenemaan. Nimittäin minä.

-Kylmis 

Vierailija
22/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeasti masentuneena liian usein. Lopulta lakkasin edes yrittämästä ja ostamasta mitään herkästi pilaantuvaa, syön säilyke- ja pakastetuotteita jos syön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutt eniten harmitta se että makselen muidenkin ruokia, sellaisten henkilöiden jotka eivät koskaan tule auttamaan muita.

Vierailija
24/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin pakostakin menee.  Mutta ei usein.

Vierailija
25/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, en ikinä. Olen ruoanlaiton vihaaja. Ostan ruoka-aineet ja valmistan ja pakastan ruoat heti. Mulla on pakastimessakin kierto, joten mikään ei vanhene. Joskus ostan enemmän pakastevihanneksia, mutta viikon sisällä teen niistäkin ruokaa.

Jääkaapissani on kahvimaito, raejuusto ja pari purkkia persikanpuolikkaita mehussa. 

Biojätteroskiksessa on pelkästään kahvinpuruja ja satunnaisia teepusseja.

Vierailija
26/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin usein heittämään vihanneksia ja kasviksia biojätteeseen. Käytin niitä niin vähän. Noin vuosi sitten päätin, että en enää osta tuoreita vihanneksia tai kasviksia vaan ostan kaikki "rehut" pakasteena jos mahdollista. Jos ei löydy pakasteena niin sitten en osta lainkaan.

Vierailija
27/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Laitan ylimääräisen pakkaseen ja sieltä tulee kyllä syötyä. Pienenkin nokareen voi jatkojalostaa edelleen johonkin

Vierailija
28/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin. Lopetimme ostamasta pestoa, koska ne purkit homehtuvat ennen kuin ehdimme käyttämään.  

Vierailija
29/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin usein heittämään vihanneksia ja kasviksia biojätteeseen. Käytin niitä niin vähän. Noin vuosi sitten päätin, että en enää osta tuoreita vihanneksia tai kasviksia vaan ostan kaikki "rehut" pakasteena jos mahdollista. Jos ei löydy pakasteena niin sitten en osta lainkaan.

Nahistuvat kasvikset voi heittää uuniin ja syödä liha/kanan lisukkeena tai tehdä sosekeiton.

Vierailija
30/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole jääkaappia. En heitä juurikaan ruokaa pois. Jääkaapittoman talouden plussapuolia. 

Ai miten ehaana elämä sulla 🤣

Vierailija
31/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen samaa. En tiedä mikä mulla on, mutta välillä tulee kausia, jolloin söisin paljonkin tuoreita, mutta sitten se saattaa tökätä yhtäkkiä. Pakastekasvisten lisäksi ostan säilykkeitä. Kunhan ne on "omassa mehussa" eikä sokeriliemessä.

Vierailija
32/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä hävikkiä valitettavasti tulee. Koirallekaan en voi antaa ylimääräisiä ruokia kun sillä on niin herkkä vatsa (koirani ripuloi jos ruoassa on esim. kanaa missään muodossa) 

Vierailija
33/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän. Joskus perunoita on liian paljon ja osa sitten jo pehmenee tai itää. Tai joku paprikasta jäänyt palanen on joskus nahistunut. Joskus jo kaupasta tuotaessa huomaa, ettei kasvis ollutkaan hyvä.

Teen parhaani, ettei ruokaa tarttisi heittää pois. Mutta joskus vaan täytyy. Kerran heitin HK:n kanapossu"liha"pullat pois, koska ne oli niin ällöjä, että melkein yrjösin. Säästövimmassani ostin halvinta ja tappiotahan siinä pelissä sitten tuli.

Vierailija
34/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja harmittaa.

Suurin syy on se, että esimerkiksi monet paketit on liian suuria yksin asuvalle. Joskus menee myös huomaamatta päiväykset yli. 

Olen kyllä parempi nykyisin, kuin heti nuorimman muutettua opiskelemaan, mutta vielä pitää skarpata. Kun on aina ostanut ja laittanut ruokaa useammalle, menee jonkin aikaa totutellessa.

Vierailija
35/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän, pyrin siihen ettei mitään menisi hukkaan, mutta joskus jotain pääsee vanhenemaan. Jos tuleekin jotain odottamatonta menoa eikä olla kotona syömässä, niin saattaa kanapaketti vanheta. Kanan kanssa olen yltiötarkka, enkä halua edes avata pakettia jos vkp alkaa olla lähellä. Niin monta kertaa on haissut jo pahalle vaikka vkp on vasta muutaman päivän päässä.

Vierailija
36/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nahistuvat kasvikset voi heittää uuniin ja syödä liha/kanan lisukkeena tai tehdä sosekeiton.

Niin voi mutta kun rehut ehtivät yleensä ihan pilaantumaan niin päätin etten enää halua niitä tuoreina ostaa. Järjetöntä ostaa jotain mitä ei käytä.

Vierailija
37/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti, en ikinä. Olen ruoanlaiton vihaaja. Ostan ruoka-aineet ja valmistan ja pakastan ruoat heti. Mulla on pakastimessakin kierto, joten mikään ei vanhene. Joskus ostan enemmän pakastevihanneksia, mutta viikon sisällä teen niistäkin ruokaa.

Jääkaapissani on kahvimaito, raejuusto ja pari purkkia persikanpuolikkaita mehussa. 

Biojätteroskiksessa on pelkästään kahvinpuruja ja satunnaisia teepusseja.

Et sitten kasviksia ainakaan käytä kovin paljon. Minulla on biopussi viikottain täynnä kuorimajätettä noiden tee- ja kahvipussien yms. lisäksi. Olen sitä aina ihmetellyt, kun joka tuutista toitotetaan, ettei biojätettä pitäisi periaatteessa juuri edes syntyä. Ei varmaankaan, jos syö kaikki kasvikunnan raaka-aineet kuorineen. Itse en kyllä syö.

Vierailija
38/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla heitin kaksi siikaa roskiin, koko jääkaappi haisi. oli tarkoitus laittaa jo perjantaina, mutta kaikki katosivat illaksi johonkin, en alkanut itselleni paistamaan. Lauantaina oli koko perhe pojan peliä katsomassa, kaikkineen 7 tuntia olimme reissussa, syötiin hesessä kotimatkalla.

Tänä aamuna sitten haiskahti niin, että biojätteeseen meni että kolahti ja saman tien kävin viemässä astian ulos.

Olisit laittanut graaviksi perjantaina kun tiesit ettei ole tuoreen syöjiä, sunnuntaina oli ollut aamiaiseksi. Harmillista haaskausta hyvälle kalalle.

Vierailija
39/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä juurikaan. Meillä on komposti, johon uppoaa kaikki, ei kerkeä vanhenemaan. Nimittäin minä.

-Kylmis 

Jos olet "the one and only" Kylmis niin ei sinulla mitään kompostia ole.

Vierailija
40/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just heitin puolikkaan salaatin roskiin.