Kello kohta 17 ja pimeää on. Tämäkö nyt on teidän mielestä mukavaa?
Toisessa ketjussa 62% kannatti talviaikaa ja loput 38% kannatti kesäaikaa. Ei mene minun kaaliin mitä hyvää tässä ihmiset näkee? Meillä syttyi ulkovalot tänään hämäräkytkimestä 15:50.
Kommentit (241)
Ei väliä. Valot syttyvät itestään kun likiliikkuu, huussireisuille taskulamppu.
Täytyy olla elämän köyhää kun jaksaa tällaisia vatkata
Eipähän tarvitse täällä taajaman ulkopuolella käydä lenkkeilemässä ennen lumien tuloa, tosi ahdistavaa ulkoilla pelkän otsalampun valossa. Sitten ihmetellään kun suomalaiset lihoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla oli ihan mukavaa kun tuli valoisa aikaisemmin. Kohta on pimeää joka tapauksessa oli sitten kello mitä vain. Kesäaikaa inhoan keväällä kun juuri alkaa olemaan valoisempaa niin siirrytään aamupimeämpään kesäaikaan. Olen aamuihminen.
Vain te koirankusettajat näette tuon positiivisena ettei aamulla tarvitse pimeässä sitä rakkia kusettaa
rakastan koiria ja kesäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on mukavaa. Pimeys kuuluu syksyyn ja talveen Suomessa. Pidän kaikista vuodenajoista, mutta erityisesti syksystä. Tunnelmallista ja rauhoittavaa aikaa, hämäryyden vastapainoksi kuulaat ja kirpeät syyspäivät piristävät.
Samaa mieltä.
Asutko Lapissa? Kun ei täällä Pirkanmalla ainakaan vielä pimeää ole.
Minä lähden töihin aamulla klo 5, joten silloin on tietenkin pimeää. Töistä pääsen ennen kahta ja jatkan toiseen, parin tunnin työhön. Eli kun kotiin pääsen, alkaa olla pimeää.
Ärsyttää tulla kotiin, kun on jo verhot kiinni. Ihan kuin eläisi koko ajan yöaikaa.
Pidän hämärästä ja pimeästä.
Kaupungissa valot heijastuvat märkään asfalttiin luoden tunnelmallisen hetken.
Maalla hämärä ja pimeä antaa mielikuvitukselle mahdollisuuden toimia luonnollisesti. Ilman ylimääräisiä ärsykkeitä.
Hämärä on kaunista. Muodot näkyvät muttei liian selkeästi.
Pimeä tuo aisteihin lisää tarkkuutta. Äänet joita ei valoisan aikaan kuule tulevat esiin
Onko nää niitä samoja valittajia, joille viime kesäkuu oli maailmanloppu, kun vähän satoi eikä ollut hellettä?
Anna mun kaikki kestää teidän kanssanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla oli ihan mukavaa kun tuli valoisa aikaisemmin. Kohta on pimeää joka tapauksessa oli sitten kello mitä vain. Kesäaikaa inhoan keväällä kun juuri alkaa olemaan valoisempaa niin siirrytään aamupimeämpään kesäaikaan. Olen aamuihminen.
Vain te koirankusettajat näette tuon positiivisena ettei aamulla tarvitse pimeässä sitä rakkia kusettaa
Pimeät aamut on just mun juttu. Saa hämärässä juoda aamukahvinsa ja heräillä pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko nää niitä samoja valittajia, joille viime kesäkuu oli maailmanloppu, kun vähän satoi eikä ollut hellettä?
Anna mun kaikki kestää teidän kanssanne.
Siltä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihme valittajia on nykyään! Muuttakaa ulkomaille vässykät!
muutin jo kauan sitten. täälläkin on onneksi kesäaika 7kk.
Joka vuosi sama narina. Yllättikö syksyn pimeys taas. :)
Vierailija kirjoitti:
Asutko Lapissa? Kun ei täällä Pirkanmalla ainakaan vielä pimeää ole.
Ihme juttu, Helsingissä on pimeätä nyt klo 17.
T.eri
Tämä on ihan kivaa! Näin Suomessa kuuluukin olla syksyllä! Turhat pulinat pois!
Vierailija kirjoitti:
Eipähän tarvitse täällä taajaman ulkopuolella käydä lenkkeilemässä ennen lumien tuloa, tosi ahdistavaa ulkoilla pelkän otsalampun valossa. Sitten ihmetellään kun suomalaiset lihoo.
Mulla alkaa nyt sali, uinti ja hiihtokausi. Kesällä hiihto vaihtuu lenkkeilyyn ja käyn vähemmän salilla.
Tämähän on oikea kellon aika ennen kuin eu:kuraan liityttiin.Tuo tunti ei kauaa vaikuta .Pimeyttä piisaa joten vetäkää pussi päähänne rutisijat.
Tunnin siirto sinne ja tänne ei auta yhtään asiaan. Koko aikahan valoisuus vähenee kohti kaamosta. Talviajassa on se hyvä puoli, että töihin tarvitsee lähteä hiukan myöhäsempään, jos rytmi on kesäajassa.
Kuinka moni teistä narisijoista olisi nyt ulkona jos olisi valoisaa?