Paljonko syöt laivan buffetissa?
Itse syön yleensä viisi lautasta ja käyn sitten vessassa oksentamassa.
Kommentit (58)
En jaksanut koko ketjua kahlata, mutta ap: ei sieltä kesken vessaan lähdetä. Joten sori, taas kärähti huono provo.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen erittäin vähäruokainen ja lisäksi nuuka, niin syön hyvin harvoin laivan buffetissa, paitsi jos joku muu maksaa tai ateriat kuuluvat matkan hintaan. Korvaan buffetin usein jossain aluksen baarissa katkarapuvoileivällä tai muulla vastaavalla pikku palalla.
Osta anjovisleipä. Saat enemmän vastinetta rahalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehdi syödä, kun vievät aina lautaseni roskiin, sillä välin kun haen leipää tai juomaa. Edes sukulainen ei ehtinyt estää, kun lautanen taas pikavauhtia napattiin.
Ei minulle ole koskaan käynyt noin, vaikka syön usein yksin eli ei ole kukaan pöydässä vahtimassa lautastani.
Minulle on käynyt joka ikinen kerta, 80-luvulta alkaen.
Aterimien asennolla osoitetaan onko ruokailu vielä kesken vai valmis.
Tarjoilijan pitää olla sokea jos ei tajua että koskematon annos ja puhtaat aterimet servetin päällä lautasen vieressä tarkoittaa että ruokailua ei ole vielä edes aloitettu. Ja sitten välillä kuitenkin on niin hidasta, että edellinen lautanen on vielä ty
Siinä työssä on niin kiire, ettei ole aikaa analysoida onko haarukan kärjessä ruokaa. Laita seuraavalla kerralla aterimet oikeaan asentoon lautaselle niin sitä ei viedä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käynyt laivalla.
Lähden kaveriksi jos haluat.
Joskus harvoin kun tulee mentyä esim firman tarjoamana, niin keskityn lähinnä kala, katkarapu, juusto puolelle ja valkkariin (ekan lasin jälkeen on jo ihan juotavaa). Aika menee enimmäkseen katkarapujen kuorimiseen. Teen niistä kunnon keon paahtoleivän päälle, hiukan mätiä niin avot. Lihapuoli on usein aika huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehdi syödä, kun vievät aina lautaseni roskiin, sillä välin kun haen leipää tai juomaa. Edes sukulainen ei ehtinyt estää, kun lautanen taas pikavauhtia napattiin.
Ja oli koskematon lautanen lohta ja perunaa ja salaattia. Sitten naristaan hävikistä.
Miksi et laita aterimia lautaselle ruokailuasentoon?
Koska en ole vielä ehtinyt aloittaa ruokailua ja olen hakemassa juomaa, ja välineet ovat vielä puhtaina lautasen vieressä lautasliinan päällä. Silloin ne ovat tietenkin ruokailuasennossa, jos käyn hakemassa lisää juomaa. Siltikin lautanen on ehditty viedä pois, ellen ole pestannut jotakuta vahtimaan lautastani vihaisesti. Jopa vahtijan nenän edestä lautanen on nopeasti napattu tämän ehtimättä estää.
En ole koskaan syönyt minkään laivan buffetissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle ole koskaan käynyt noin, vaikka syön usein yksin eli ei ole kukaan pöydässä vahtimassa lautastani.
Tarjoilijan pitää olla sokea jos ei tajua että koskematon annos ja puhtaat aterimet servetin päällä lautasen vieressä tarkoittaa että ruokailua ei ole vielä edes aloitettu. Ja sitten välillä kuitenkin on
Kyllä todella sokea pitää olla, jos ei näe, ettei ruokailua ole edes aloitettu. Juomalasi puuttuu ja aterimet puhtaalla lautasliinalla puhtaina yms.. Monesta merkistä pitäisi tajuta, että juomaa ollaan hakemassa. Myöskään aterinten syömäasento ei ole estänyt lautasen poisvientiä. Seuralaiselta voisi malttaa myös kysyä, onko tässä syömässä joku.
mee hoitoon- joko sairas taoi ääri köyhä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoilijan pitää olla sokea jos ei tajua että koskematon annos ja puhtaat aterimet servetin päällä lautasen vieressä tarkoittaa että ruokailua ei ole vielä edes aloitettu. Ja sitten välillä kuitenkin on
Siinä työssä on niin kiire, ettei ole aikaa analysoida onko haarukan kärjessä ruokaa. Laita seuraavalla kerralla aterimet oikeaan asentoon lautaselle niin sitä ei viedä.
Te luotte itse sen kiireen tuolla toimintatavalla. Syöjä joutuu hakemaan uuden lautasen, mikä hidastaa toimintaa ja syöjä viettää kauemmin aikaa buffassa, vieden asiakastilaa. Ruokahävikki kasvaa, mikä paitsi maksaa, myös roskikset täyttyvät ja joku joutuu niitä tyhjentelemään, ja joudutaan palkkaamaan siihen henkilökuntaa. Buffan hinta nousee kaikilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoilijan pitää olla sokea jos ei tajua että koskematon annos ja puhtaat aterimet servetin päällä lautasen vieressä tarkoittaa että ruokailua ei ole vie
Te luotte itse sen kiireen tuolla toimintatavalla. Syöjä joutuu hakemaan uuden lautasen, mikä hidastaa toimintaa ja syöjä viettää kauemmin aikaa buffassa, vieden asiakastilaa. Ruokahävikki kasvaa, mikä paitsi maksaa, myös roskikset täyttyvät ja joku joutuu niitä tyhjentelemään, ja joudutaan palkkaamaan siihen henkilökuntaa. Buffan hinta nousee kaikilla jne.
Lisäksi tietyt ruokalajit loppuvat kesken tuota menoa. Sitten valitetaan, kun se ja se taas loppu, kun ne on tarjoilijoiden toimesta roskiksessa. Tarjoilija ei saisi olla täysi tyhjäpää, joka vain säntäilee kippaamassa näkemiään täysiä ruokalautasellisia roskiin.
En käy missään buffeteissa. En vain siedä katsoa ahmivia ihmisiä ja ruokavuoria. Enkä myöskään sitä, että jatkuvasti ihmiset kävelevät edestakaisin lautaset käsissä. Kamalaa on.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut koko ketjua kahlata, mutta ap: ei sieltä kesken vessaan lähdetä. Joten sori, taas kärähti huono provo.
Kyllä sieltä vessaan pääsee jos tarttee.
En ahda ja mässäile. Otan alkuruoista maistelumääriä ja vähän lämpimiä. Haen lisää sitä mistä pidin ja kohtuudella. Hävikkiä ei yleensä tule. En ymmärrä sitä että lautanen mätetään täyteen ja jätetään kun ei jaksa tahi tykkää.
Muutamassa kommentissa taas kerrotaan että syödään "maha täyteen". Eikö se mene sinne kalloon, ettei mahaa pitäisi syödä koskaan täyteen vaan sen verran, että olo on kylläinen. Lihotatteko itseänne ihan tahallanne?
Vierailija kirjoitti:
En merkittävästi normaalia enempää. Useita tai melkein kaikkea tulee maistettua mutta kohtuudella.
Miksi pitäisi syödä kohtuudella? oletko jotenkin sairas?
En mene yleensä mihinkään buffettiin joka maksaa enemmän kuin tavallinen annos, koska usein en jaksa syödä tavallista annostakaan. Minä olen iso nainen, mutta silti syön vain pieniä annoksia ruokaa, en voi sietää ähkyä oloa, siinä menee loppupäivä pilalle kun 6-8h on paha olo.
Olen lihava koska liikun vähän koska olen aina väsynyt monesta eri syystä, mutta ennenkuin joku tulee puhumaan kaloreista, joo, saan kyllä ne noin 2500 kaloria varmasti päivässä koska juon cokista ja syön suklaata joka päivä, pieniä annoksia kerrallaan Vaikka siellä buffetissa olisi suklaata ja cokista, ottaisin silti vain pienen lasillisen cokista ja 100g suklaata.
Tunnen hoikkia ihmisiä jotka varmasti buffetissa syövät monta lautasellista ruokaa, mutta minä en siihen pysyisi vaikka henki siitä riippuisi.
Miksi et laita aterimia lautaselle ruokailuasentoon?