Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Närästääkö teillä Kahvi + Ruisleipä?

Vierailija
26.10.2025 |

Aion huomenna kokeilla ilman näitä koko viikon ja katson tuleeko närästystä enää niinpaljon

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mutta raaka sipuli närästää.

Vierailija
2/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muilla ruisleipä ja kahvi tehnyt näitä? tulee todella epämiellyttäväksi ylävatsa ja sellaista painetta! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästää molemmat. Samoin suklaa, lohi, kalapuikot, lihapiirakat, sipuli, paprika, juusto ja moni muu ruoka. Kahvin juomisen lopetin jo, kun en kestänyt siitä tulevia oireita.

Vierailija
4/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikinajuuresta tehty leipä närästää.

-Kylmät kädet 

Vierailija
5/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Närästää molemmat. Samoin suklaa, lohi, kalapuikot, lihapiirakat, sipuli, paprika, juusto ja moni muu ruoka. Kahvin juomisen lopetin jo, kun en kestänyt siitä tulevia oireita.

saitko kahvista sellaisen ahdistavan paineen ylävatsalle? todella ärsyttävän tuntuinen ja epämukana olla, tuntuu että ruisleipä tekee tämän vielä pahemmaksi

Vierailija
6/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ovat suurin syy närästykseen.

Vierailija
7/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pannua kahvia per päivä ei mitään, mutta yksi ruisleipä saa minut kaksinkerroin vääntelehtimään. 

Vierailija
8/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, näitä molempia minulla kuluu paljon joka päivä.

Vierailija
9/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ei närästä. Laitan siihen paljon maitoa. Ruisleipä närästää ja saa vatsan sekaisin. Samoin sipuli, pavut, herneet, kaali.

Vierailija
10/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saitko kahvista sellaisen ahdistavan paineen ylävatsalle? todella ärsyttävän tuntuinen ja epämukana olla, tuntuu että ruisleipä tekee tämän vielä pahemmaksi

Sellainen lievä kipu ylävatsalle ja polttava tunne ruokatorveen ja nieluun, vähän vaikea selittää, mutta ymmärrän täysin tuon kuvauksen että on ärsyttävän tuntuinen ja epämukava olla.

Vierailija
11/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häivy helvetin idioottiii

Vierailija
12/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas kaura närästää.

Vierailija
13/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat aiheuttavat minulle närästystä ja siihen kuuluu myös muut ikävät tuntemukset ylämahalla. Eihän närästys/ylösvirtaus aina edes polttele.

Minulla on krooninen refluksi. Itse se sopiva ruokavalio täytyy kokeillen etsiä, ei kukaan voi sanoa toiselle muuta kuin tietysti yleisimpiä tiedetään ehdottaa. 

Kokonaisuus minulla ainakin ratkaisee. En päivittäin kestä kahvia mutta jos syönnit about ok niin silloin voin välillä ottaa vapauksia.

Vierailija
14/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus närästää. Puoli teelusikallista ruokasoodaa ja vettä päälle, tai sekoitettuna juo, auttaa närästykseen. Vanhat sanoivat terveyssuolaksi. Samariini auttaa myös ja ne närästystabletit. 

Vierailija
15/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen lievä kipu ylävatsalle ja polttava tunne ruokatorveen ja nieluun, vähän vaikea selittää, mutta ymmärrän täysin tuon kuvauksen että on ärsyttävän tuntuinen ja epämukava olla.

tuntuuko se ylävatsa sellaiselta että on ikävän tuntuinen pelkkä liikkuminen? ja tuntuu että kun nousee sohvalta niin se ylävatsa reagoi aika nopeasti siihen että tulee paine

Vierailija
16/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humoristipersu on suuri närästyksen aihe.

Vierailija
17/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoskatos.  Mt potilas vihervassarin hoitaja lähti niin pääsi nettiin.

Vierailija
18/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta laksatiivi aiheuttaa mahtavia kasvihuonekaasupäästöjä!

Vierailija
19/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja kyllä. Samoin monet muut ruoat ja mausteet. Olen jopa epäillyt palleatyrää kun tulee herkästi närästystä ja painetta ylävatsaan syömisen jälkeen. Ja silloin myös röyhtäyttää kovasti. En enää keksi, mikä tähän auttaisi. Ylipainoinen en ole.

Vierailija
20/21 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin närästää vodka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä