Asunnon avain hävisi, mitä tulee maksamaan?
Mulla katosi avain.
Otan aamulla yhteyttä isännöitsijään.
Mutta osaisiko joku sanoa että paljonko voisi tulla suunnilleen maksamaan? On rahat vähän tiukilla niin pelottaa.
Kattaako laaja kotivakuutus yhtään tälläistä?
Kommentit (14)
Vähän yli 500 euroa maksoi 10 vuotta sitten mulla.
Mulla hävisi 2 viikkoa sitten asunnon avain. Kotivakuutus ei korvannut. 160€ tuli maksamaan.
Riippuu onko avain vaan omaan asuntoon vai pitääkö yleisten tilojen lukot sarjoittaa uudestaan.
Riippuu lukosta ja miten avain kadonnut. voi päästä parilla kympillä tai maksaa paljonkin. Jos avaimessa ei ole mitään mikä identifioi asunnon ja taloyhtiön ja on kadonnu "kauas" niin lukkoja turha sarjottaa uusiksi, tekee vain uuden avaimen.
Meidän taloyhtiöllä on vakuutus, joka korvaa kadonneet avaimet ja tarvittaessa uuden sarjoituksen.
Riippuu avaimesta. Jos on ilog, niin vain uuden avaimen hinnan.
Minulla lukon uudelleen sarjoitus maksoi 240 euroa.
Toissa kesänä hukkasin avaimen.
Riippuu siitäkin, millainen lukko ap:lla on.
Riippuu ihan siitä, että mikä avain kyseessä. Jos esimerkiksi kadonnut avain on Ilog, vanha avain mitätöidään järjestelmästä ja uusi ohjelmoidaan tilalle. Ei maksa läheskään niin paljon kuin vanhemmat, joissa saatetaan joutua uusimaan koko taloyhtiön lukosto. Joskus myös näkee näitä asuntoja/taloyhtiöitä, joissa eri oviin on on eri avain. Saattaa tarkoittaa sitä, että joskus ulko-oven lukot on uusittu, kun joltakin asukkaalta on avain kadonnut tai sitten käytössä on ns. emännänavain... Joissakin paikoissa voi myös olla ilog tms ohjelmoitu niin, että osa asunnon avaimista ei käy esim. varaston/pesutuvan oveen...
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lukosta ja miten avain kadonnut. voi päästä parilla kympillä tai maksaa paljonkin. Jos avaimessa ei ole mitään mikä identifioi asunnon ja taloyhtiön ja on kadonnu "kauas" niin lukkoja turha sarjottaa uusiksi, tekee vain uuden avaimen.
Niitä uusia avaimia ei voi teettää ainakaan Abloyn lukkoihin, jos niissä on edelleen patetenttisuojaus voimassa, niissä avaimissa.
Sellainen lukko pitää uudelleen sarjoittaa.
Maksaa reilusti yli 200 e.
Mikäli avaimet joudutaan uudelleen sarjoittaa niin kallis paukku tulossa. Ei halpa lysti.
Älä heti hätiköi. Onko mitään tietoa missä voi olla, koti, mökki, jossain? Facebookkiin ilmoitus ja mielellään jonkun kaverin tekemänä ja parin viikon ajan kyselet löytötaravatoimistosta.
Ehkä pari sataa. Kotivakuutus ei yleensä korvaa avaimen katoamista.