Onko normaalia että aikuinen ihminen lähtee omasta kodistaan ulos, kun huoltomiehet saapuvat?
Kommentit (63)
Meille on tullut huoltomies yleisavaimella kun olin nukkumassa, vaikka oli aika sovittu toiselle päivälle. Tosi inhottavaa herätä siihen, että vieras mies on asunnossa. Ei vielä suostunut lähtemään, vaikka sanoin, että on tullut väärään aikaan. Pakko estää sisäänpääsy, jotta eivät tule väkisin väärinä aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä huoltomiehellä tässä nyt tarkoitetaan? Että mitä huolletaan? Ja kenen käskystä?
Opiskelijakämpässä huoltomiehet tulivat ilmoituksella. Siis läsähti lappu postiluukusta, että sinä ja sinä päivänä siihen ja siihen kellonaikaan tulevat tekemään mitä tulevat tekemään. Ei siinä kyselty, että sopiiko aika. Joten otin sen niin, että elän omaa elämääni aivan normaalisti. Olen kotona jos olen. En ole jos en ole.
Vuokra-asunnossa kukaan ei edes vaivautunut ilmoittamaan etukäteen mistään. Saatoin tulla kotiin ja huomata lapun, että lämpöpatterit tarkistettu jne.
Omakotitalossa huoltomies tulee tasan sillon kun me hänet tänne käsketään. Ja kyllä, mies juttelee putkimiehen / nuohoojan / mittaritarkastajan / aurinkopaneeliasentajan / mitä näitä nyt on kanssa ja katsoo perään, että tulee tehtyä se mitä on tilattu.
Tuossa vuokra asunto keississä rikotaan lakia.
Kiusallista voi olla, mutta en minä kyllä ketään tuntematonta jättäisi yksin puuhastelemaan kotiini. Mutta se varmaan johtuu huonoista kokemuksista, sillä meiltä on joskus remonttimiehet varastaneet tavaroita. (Useita antiikkitavaroita katosi vanhasta talosta, kun siellä tehtiin remonttia.)
Tämä oli tosin omakotitalossa, en sitten tiedä onko kerrostalossa ihan eri asia, tai käykö siellä aina sama huoltomies tai jotain.