Miksi joissakin työpaikoissa aamuvuoron pitää alkaa jo klo 7?
Aamuvuoro, joka alkaa klo 7 on todella aikainen aamu. Kaikkien aamuvuorojen pitäisi alkaa suosiolla klo 8 aikaan.
Kommentit (49)
Hyvin vähän mitään merkittävää syytä on, miksi jo aamuvarhain pitää yhteiskunta startata. Lääkkeitten ottaminen on yksi pätevä syy. Esimerkiksi sairaat ja vanhukset nukkuisivat mielellään aamulla pidempään, mutta moni tarvitsee aamulääkkeet ja osa niistä on otettava siten, etei saa edes nousta sängystä.
Pääasiassa yhteiskunta herää varhain koska ihmiskunta on perinteisesti noussut sen mukaan, että keretään tehdä kaikki ennen illan auringonlaskua. Siihen nähden nykyaikana noustaan siis vasta varsin myöhään.
Hui kauhistus, seitsemältä, yleensä tuohon aikaan olen ollut jo tunnin verran töissä.
T. Raksatoope
Minä menen kymmeneksi töihin. Se sopii minulle oikein hyvin.
Meillä alkaa klo 5.30 eli työpaikalla pitää olla jo 5.20 vaihtamassa vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Mihin on kiirettä? Miksi pitäisi pimeässä pohjoismaassa herätä klo 4 aamulla, että ehtisi klo 6 töihin? Jos vielä tietää, että paikallinen aikaa eroaa kellojensiirron jälkeenkin tunnin verran, noustaan käytännössä klo 3 yöllä, että ehtisi klo 5 yöllä töihin, kun samalla viisarit näyttävät, että klo on kuusi. Meitä lypsettään ja meitä petettään niin, että enemmistö sitä ei huomaa ja jos huomaa, eivät tee asialle mitään, vaan edelleen rikottaan omaa ja toisten terveyttää, voimavaroja ja jaksamista. Ei kuule eikä näe eikä pane merkille täällä kuka, mitä meidön kanssa täällä toimittaan. Käyyännössä ne, ketkä kellojensiirron jälkeen nyt lähtevät klo 6 töihin, luonnossa kello on todellisuudessa vasta 5. Tunti maksutonta yötöyötä tekee meistä jokainen, kuka menee klo 6 töihin. Ennen kellojen siirtoa teki joka ikinen 2 tuntia maksuttomama yötyötä itse siitä tietämätä. Suosikaa vieläkään kesäaikaa. Teitä lypsettä
viisarit on kesäajas 😎 ni saa kattoa, että tuntia myöhemmin tarttee mennä
Mun aikasin työvuoro on alkanut 3 aamul eli turhaa ulista
Kun menin aikoinaan Helsingisä Espooseen 2 vaihdolla aamuvuoroon klo 06, niin herätyskello soi 03.45, jäi 3 varttia aikaa suihkulle ja aamupalalle, noin 4.30 piti olla jo ekassa bussissa ja vaihtovälit olivat tuohon aikaa aamua aika pitkät.
Minusta ihan kiva. Raahaudun seitsemäksi töihin ja ekat pari tuntia menee väsymyksestä sumussa autopilotilla. Sitten kahvitauolla huomaa että eipä ole työpäivää enää kovin pitkästi, klo 15.15 on jo kotona ja ilta aikaa itselle ja perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Meillä alkaa 6.15, joskus oli jopa 5.55 😃
Koska eka lapsi saapuu silloin
Joo mutta ei se lapsikaan niin aikaisin sapuis jos vanhempien työt alkaisi 8.00
mietis nyt sillä ainoalla aivosolullasi, kuka sua paikassa x hoitaisi, jos yövuoro lähtisi kuudelta ja seuraava vuoro tulisi kahdeksalta.
Jossain olisi yksi joka vahtisi koko taloa...eikä ehtisi sua auttamaan!
KOSKA sinä halusit!
Ei kai niissä päiväkodeissa mitään yövuoroja ole?
Aamu on aamu! On työpaikkoja, jossa aamuvuoro alkaa klo 6:00 tai aikaisemminkin. Hakeudu ilta- tai yötöihin, jos et aamuvuoroihin kykene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mietis nyt sillä ainoalla aivosolullasi, kuka sua paikassa x hoitaisi, jos yövuoro lähtisi kuudelta ja seuraava vuoro tulisi kahdeksalta.
KOSKA sinä halusit!
Ei kaikissa, mutta on tietty myös vuorohoitopäikkyjä yötyöläisten lapsille. Yövuorot on rentoja 😃
Mies aloittaa työt jo kuudelta, ja siitä olen vähän kateellinen, kun pääsee lopettelemaan ajoissa. Aloittaisin itsekin aikaisin, mutta lapset on saatava hoitoon ja kouluun, joten aloitan myöhään ja olen kotona vasta viiden jälkeen.
No, lapsille hyvä kun on aamulla toinen vanhempi kotona ja toinen iltapäivällä.
Klo 07.00 alkaa päivävuoro. Aamuvuoro alkaa 05.00-06.00.
En yhtään ihmettele miksi jatkuvasti saamme lukea työnantajien valitusta kun keskenkasvuiset aikuisteinit ei pääse sängystä ylös ennen kun aikasintaan klo 9.00
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan kiva. Raahaudun seitsemäksi töihin ja ekat pari tuntia menee väsymyksestä sumussa autopilotilla. Sitten kahvitauolla huomaa että eipä ole työpäivää enää kovin pitkästi, klo 15.15 on jo kotona ja ilta aikaa itselle ja perheelle.
Kuinka myöhään venytät iltoja kun kerran noin väsynyt olet aamulla?
Minä aloitan aivan vapaaehtoisesti työt viimeistään seitsemältä aamulla, vaikka voisin aloittaa myöhemminkin. Jos ajelen toimistolle, liikennettä on vähemmän kuin ennen kahdeksaa. Ja sama pois lähtiessä. Ja toimistolla on mukavan rauhallista siihen aikaan aamusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KOSKA sinä halusit!
Miss yövuoroa tekevien lapset on hoidossa, jos ei päiväkodissa?
Vanha typerä säädös. Tulla nyt kolistelemaan ja porailemaan taloihin aamuseitsemältä.