Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun yksiössä 30 km päässä Helsingin keskustasta, ja tämäkin on lian kallis asunto Kelan mielestä

Vierailija
25.10.2025 |

Eli mikä tahansa säädyllinen asunto jossa ei ole vuokranmaksua luonnossa ja hometta on liian hyvä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet valkoihoinen. 

Vierailija
2/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Esim. neliöt tai kaupungin sisällä sijainti eivät ole ratkaisevia. Vuokran määrä on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Esim. neliöt tai kaupungin sisällä sijainti eivät ole ratkaisevia. Vuokran määrä on. 

Itse kun maksaa,kukaan ei käske minnekään.

Vierailija
4/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla julkisen liikenteen pysäkki ja Lidl liian lähellä. Muuta 20 km metsän suuntaan. 

Vierailija
5/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kimppakämppään kaverin kanssa.

Vierailija
6/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reaalielämän vuokrat eivät ole ratkaisevia, vaan Kelan algoritmit. 

Vierailija
7/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat itse sen mitä kela ei huomioi. Ei ole pakko muuttaa.

Vierailija
8/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta kimppakämppään kaverin kanssa.

Arvaa mitä silloin käy tukien kanssa?

Vierailija
9/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat itse sen mitä kela ei huomioi. Ei ole pakko muuttaa.

Siellä varsinainen ruudinkeksijä. Arvaa kuinka monta kertaa olen jo muuttanut halvempaan ja huonompaan?

PS

Vielä kaksi vuotta sitten maksoin veroja kuuden tonnin kk-palkasta, paljonko sinä maksat veroja?

Vierailija
10/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siksi perustetaan perhe ole tuollaisia ongelmia

Vierailija
11/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa itse oma asumisesi, niin saat asua ihan miten itse haluat, mutta jos kela rahoittaa asumisesi, niin sillä on oikeus ja velvollisuus määritellä miten asut. Minä maksan itse kokonaan oman asumiseni ja olen tosi tyytyväinen.

Vierailija
12/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Lahden keskustassa enkä ole koskaan kysynyt Kelan kantaa siihen, onko asuntoni kallis vai halpa, maksan ihan itse asumiskuluni.

Vierailija
13/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Kela omistusasuntoonkaan mitään tukia maksa, miksi niitä pitäisi maksaa hyyryläisille? Ja vielä koko vuokran verran? Osta oma niin ei tartte rutkuttaa, saat asua juuri siellä missä haluat ja niin kauan kuin haluat. Taloudellisesti tekee todella tiukkaa, Kelaelätit saa enempi mutta oma on aina oma, ei tuu kukaan sanomaan että muuta halvempaan tai muuta pois kun veljenpoika tulee kaupunkiin opiskelemaan. Siitä turvasta maksaa mieluusti vaikka muuhun ei sitte juurikaan ole rahaa. Onneks noi tuet pienenee niin kohta kaikki saa olla omillaan!

Vierailija
14/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kantakaupungissa monta kymmentä vuotta eri asunnoissa työttömänä. Ei ongelmia Kelan suhteen. Nytkin asun Vallilassa. Aloitus on huono trolli.

Vierailija
15/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30km ei ole enää edes pk seutua vaan jotain?,en voisi edes kuvitella asuvani niin metsässä.

Vierailija
16/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30km ei ole enää edes pk seutua vaan jotain?,en voisi edes kuvitella asuvani niin metsässä.

Hyrylän keskusta?

Vierailija
17/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aiemmin tien päässä, pieni asunto kaksi makuuhuonetta ja keittokomero vuokra yli 800 + vesi maksut, naapuri talossa oli kolmio noin 640 + vesi maksut keittiöllä 

Vierailija
18/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Lahden keskustassa enkä ole koskaan kysynyt Kelan kantaa siihen, onko asuntoni kallis vai halpa, maksan ihan itse asumiskuluni.

Sä ootkin tollanen Kroisos Pennonen 💰

Vierailija
19/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyrylän keskusta?

Kirkkonummi

Vierailija
20/24 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljonko se maksaa? Ja Kirkkonummen keskustassa on monenhintaista, uutta kallista ja sitten sitä edullisempaa sorttia.