Asun yksiössä 30 km päässä Helsingin keskustasta, ja tämäkin on lian kallis asunto Kelan mielestä
Eli mikä tahansa säädyllinen asunto jossa ei ole vuokranmaksua luonnossa ja hometta on liian hyvä?
Kommentit (24)
Niin. Esim. neliöt tai kaupungin sisällä sijainti eivät ole ratkaisevia. Vuokran määrä on.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Esim. neliöt tai kaupungin sisällä sijainti eivät ole ratkaisevia. Vuokran määrä on.
Itse kun maksaa,kukaan ei käske minnekään.
Taitaa olla julkisen liikenteen pysäkki ja Lidl liian lähellä. Muuta 20 km metsän suuntaan.
Muuta kimppakämppään kaverin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Reaalielämän vuokrat eivät ole ratkaisevia, vaan Kelan algoritmit.
Maksat itse sen mitä kela ei huomioi. Ei ole pakko muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Muuta kimppakämppään kaverin kanssa.
Arvaa mitä silloin käy tukien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Maksat itse sen mitä kela ei huomioi. Ei ole pakko muuttaa.
Siellä varsinainen ruudinkeksijä. Arvaa kuinka monta kertaa olen jo muuttanut halvempaan ja huonompaan?
PS
Vielä kaksi vuotta sitten maksoin veroja kuuden tonnin kk-palkasta, paljonko sinä maksat veroja?
Niin siksi perustetaan perhe ole tuollaisia ongelmia
Maksa itse oma asumisesi, niin saat asua ihan miten itse haluat, mutta jos kela rahoittaa asumisesi, niin sillä on oikeus ja velvollisuus määritellä miten asut. Minä maksan itse kokonaan oman asumiseni ja olen tosi tyytyväinen.
Asun Lahden keskustassa enkä ole koskaan kysynyt Kelan kantaa siihen, onko asuntoni kallis vai halpa, maksan ihan itse asumiskuluni.
Ei Kela omistusasuntoonkaan mitään tukia maksa, miksi niitä pitäisi maksaa hyyryläisille? Ja vielä koko vuokran verran? Osta oma niin ei tartte rutkuttaa, saat asua juuri siellä missä haluat ja niin kauan kuin haluat. Taloudellisesti tekee todella tiukkaa, Kelaelätit saa enempi mutta oma on aina oma, ei tuu kukaan sanomaan että muuta halvempaan tai muuta pois kun veljenpoika tulee kaupunkiin opiskelemaan. Siitä turvasta maksaa mieluusti vaikka muuhun ei sitte juurikaan ole rahaa. Onneks noi tuet pienenee niin kohta kaikki saa olla omillaan!
Olen asunut kantakaupungissa monta kymmentä vuotta eri asunnoissa työttömänä. Ei ongelmia Kelan suhteen. Nytkin asun Vallilassa. Aloitus on huono trolli.
30km ei ole enää edes pk seutua vaan jotain?,en voisi edes kuvitella asuvani niin metsässä.
Vierailija kirjoitti:
30km ei ole enää edes pk seutua vaan jotain?,en voisi edes kuvitella asuvani niin metsässä.
Hyrylän keskusta?
Asuin aiemmin tien päässä, pieni asunto kaksi makuuhuonetta ja keittokomero vuokra yli 800 + vesi maksut, naapuri talossa oli kolmio noin 640 + vesi maksut keittiöllä
Vierailija kirjoitti:
Asun Lahden keskustassa enkä ole koskaan kysynyt Kelan kantaa siihen, onko asuntoni kallis vai halpa, maksan ihan itse asumiskuluni.
Sä ootkin tollanen Kroisos Pennonen 💰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyrylän keskusta?
Kirkkonummi
No paljonko se maksaa? Ja Kirkkonummen keskustassa on monenhintaista, uutta kallista ja sitten sitä edullisempaa sorttia.
Olet valkoihoinen.