Onko muilla paljon kirjoja?
Minulla on kirjastohuone ja kohta pitäisi muuttaa. Olen asunut tässä 18 vuotta hissittömässä talossa. Melkoinen homma on siirtää nuo seuraavaan osoitteeseen.
Kommentit (31)
Aika harvat varmaan enää hamstraa fyysisiä kirjoja.
Voithan kysyä haluaako seuraava asukas pitää ne?
Kirjasto ja digikirjat on kevyempiä.
Luen paljon, mutta lainaan kirjastosta.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoja ei hamstrata. Niitä on mukava omistaa - etenkin vanhoja nahkakantisia kirjoja. En halua kuljeskella hammasharja-kuulokkeet korvissa.
Vierailija kirjoitti:
Luen paljon, mutta lainaan kirjastosta.
Tein työurani yliopiston kirjastossa.
Ennen oli paljon kirjoja, suurin osa mummoni vanhoja (kuului koko ikänsä kirjakerhoon). Tuli vesivahinko ja kirjat meni. Tavallaan helpotus kun oli muutoissa paljon siirrettävää. Nykyään suosin kirjastoja, niin niin ei kerry kirjoja omiin nurkkiin liikaa.
Minullakin on työhuoneen kahdella seinällä kattoon ulottuvat kirjakaapit. Kaapit siksi, etteivät kirjat pölyynny. En ole hamstrannut ikinä kirjoja ja kaikki kirjani olen lukenut, useammat muutamaan kertaan jopa. Klassikkoja ja historiaa löytyy ja myös vanhoja perittyjä kirjoja nahkakansineen. Paljon olen poistanutkin lahjaksi saamiani mitättömyyksiä.
Pitääkö paikkansa, että kodin yhtä neliötä vasten pitää olla yksi muuttolaatikko?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö paikkansa, että kodin yhtä neliötä vasten pitää olla yksi muuttolaatikko?
Ei, t. 250m2 kolmioon muuttanut. Riippuu vähän millä edellinen koti on täytetty, huonekaluilla vai irtonaisemmalla tavaralla.
Kirjastosta lainaan, olen minimalisti.
Vierailija kirjoitti:
Kirjahyllyjen kohdalla 5-6 per neliö lienee lähempänä totuutta, jos siis katsotaan lattiapinta-alaa.
Täytyy myöntää, että kirjoja on liikaa. Vien kirjaston saa ottaa-hyllyyn niitä, joista kuvittelen jonkun olevan kiinnostunut ja ovat ne viikossa hävinneet. Loput sitten yleisjätteeseen kantamus kerrallaan. Aloitin työhön liittyvästä ammattikirjallisuudesta roskishävityksen.
Vierailija kirjoitti:
Hamstraaminen on ikävä sana. Antaa mielikuvan, että kirjoja hankittaisiin pelkästään hankkimisen vuoksi eikä kirjojen itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli paljon kirjoja, suurin osa mummoni vanhoja (kuului koko ikänsä kirjakerhoon). Tuli vesivahinko ja kirjat meni. Tavallaan helpotus kun oli muutoissa paljon siirrettävää. Nykyään suosin kirjastoja, niin niin ei kerry kirjoja omiin nurkkiin liikaa.
Kirjakerhon kirjat on eri asia. Minä tykkään noista tosi vanhoista nahkakantisista kirjoista. Joitakin on myös signeerattuja.
On mulla jonkin verran, mutta vanhempieni luona säilössä. Pitää hankkia joskus vitriinikaapit niille. Ehkä kolmella pärjäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hamstraaminen on ikävä sana. Antaa mielikuvan, että kirjoja hankittaisiin pelkästään hankkimisen vuoksi eikä kirjojen itsensä.
Niin kai. Mutta lukeminen ei edellytä omistamista, joten onhan se sinänsä turhaa niitä ostaa, jos on kiinnostunut nimenomaan lukemisesta, kuten moni on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjakerhon kirjat on eri asia. Minä tykkään noista tosi vanhoista nahkakantisista kirjoista. Joitakin on myös signeerattuja.
Sitä kautta niitä sai edullisemmin kun oli jäsen ja muistaakseni tuli automaattisesti postissa muutama kirja kuukaudessa. Mummoni kuoli siis jo 2008, en enää tarkalleen muista. Minä otin huoneellisen hänen kirjojaan, äiti toisen. Ei kaikki luonnollisesti mistään kirjakerhosta ollut tullut :)
Vierailija kirjoitti:
Autismin kirjoja löytyy.
Kuinka se liittyy kirjoihin? Siis muuten kuin sanana?
On mulla muutamia satoja. Mutta pyrin välttämään uusien ostamista. Kirjastot on niin hyviä!
Ei ole. Pinterestissä vain nähnyt sellaisia kirjastohuoneita.