Jos huomaat että joku yrittää saada sinut suuttumaan eli reagoimaan jollakin tavalla vastineeksi, miten reagoit reagoimatta
Vaikea selittää mutta käsittänette sosiaalisen tilanteen mitä tarkoitan.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IRL lasken viiteen tai siemaisen kupista kahvia, saatan hymyillä ja naurahtaa, enkä sano mitään.
Hiljaisuus toimii aina. Tai lyhyt tauko, ennen kuin sanoo jotakin lyhyesti ja asiallisesti. Vaihtaa vaikka aihetta. Sellaista palautuspalloa antaisin.
Tämä nolaa vähäsen sitä kiihdytyskaistalle hypännyttä vastapuolta. Antaa aikaa nähdä huonon käytöksensä ja ylireagointinsa.
Nolaaminen ei ihan välttämättä rauhoita kiihtynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Tai hän testaa vastaajaa ja vastauksen mukaan hän luokittelee vastaajan hyviksiin tai pahiksiin.
Tai kysyy vuosien jälkeen saman kysymyksen mutta verhoiltuna eri asuun. Vastauksesta riippuu taas oletko luotettava vai epäluotettava. Analysoitu henkilö ei tule koskaan tietämään milloin hänet on analysoitu.
Riippuu tosi paljon asiayhteydestä. Annan vaahtoajan yleensä vaahdota rauhassa ottamatta juuri kantaa. Töissä sanon vaikka, että mun pitää ehdottomasti lähteä seuraavaan tapaamiseen viiden minuutin päästä. Kerro nyt ydinasia, käydään tämä läpi kunnolla sitten myöhemmin.
Kun tunteet ovat vähän vaimenneet, kaikki on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai hän testaa vastaajaa ja vastauksen mukaan hän luokittelee vastaajan hyviksiin tai pahiksiin.
Tai kysyy vuosien jälkeen saman kysymyksen mutta verhoiltuna eri asuun. Vastauksesta riippuu taas oletko luotettava vai epäluotettava. Analysoitu henkilö ei tule koskaan tietämään milloin hänet on analysoitu.
Murrosikäiseni harrastaa tätä. Tekee arjesta ja vanhempana olemisesta asteen haastavampaa. Mikä on erittäin tervetullutta not keskellä kaiken muun kiireen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IRL lasken viiteen tai siemaisen kupista kahvia, saatan hymyillä ja naurahtaa, enkä sano mitään.
Hiljaisuus toimii aina. Tai lyhyt tauko, ennen kuin sanoo jotakin lyhyesti ja asiallisesti. Vaihtaa vaikka aihetta. Sellaista palautuspalloa antaisin.
Tämä nolaa vähäsen sitä kiihdytyskaistalle hypännyttä vastapuolta. Antaa aikaa nähdä huonon käytöksensä ja ylireagointinsa.
Jos ollaan työpaikalla, jossa fiksuja ihmisiä, niin kyllä rauhoittaa. Tajuaa hölmön käytöksensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ollaan työpaikalla, jossa fiksuja ihmisiä, niin kyllä rauhoittaa. Tajuaa hölmön käytöksensä.
Sammutettu tuli ymmärtää olla sammutettuna vain kovin vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murrosikäiseni harrastaa tätä. Tekee arjesta ja vanhempana olemisesta asteen haastavampaa. Mikä on erittäin tervetullutta not keskellä kaiken muun kiireen.
Lisään vielä tähän, ettei ole yhtäkään aikuista, joka voisi olla tällaisessa analysoinnissa ovelampi, taitavampi ja kierompi, kuin oma lapsi. Motivaatio on aivan eri tasoa kun jollakin tutulla aikuisella. Lapsi tai nuori testaa vanhempaansa aivan eri tasolla, ja testaaminen on hyvinkin ymmärrettävää ja inhimillistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sammutettu tuli ymmärtää olla sammutettuna vain kovin vähän aikaa.
Henkisesti terve vastapuoli ei jää hautomaan tällaisia. Jos taas kyseessä on luonnehäiriöinen, en kyllä lähde kilpasille. Kunhan olen hiljaa tai mutisen jotakin, jotta huomaa kuulleeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhunaapurit itkettää mua (onneks vaan kerran, sen jälkeen oon pokkani pitäny), rähisee, kutsuu ilkeillä nimillä, ilkeilee ja puhuu keksittyjä juoruja. Korvaani en lotkauta, kävelen ohi kuin en olis kuullutkaan vaikka tietty kuulen kaiken. Kesä oli pahin, ne päivysti koko ajan pihassaan eli menin sitte postilaatikolle ja roskiksille kadun kautta. Nyt vähän helpottaa kun ne ei oo pihalla koko ajan, uskallan mennä lyhkäsempää reittiä. Mutta olen päättänyt että en laskeudu heidän tasolleen, en säti takasin. Terkkuja vaan teille joilla on ruotsinkielinen sukunimi kun ootte niin paljon parempia kuin muut ihmiset...
Eli reagoit suoltamalla raivosi vauvapalstalle. Keinonsa kullakin.
Mikä tuossa mun kirjotuksessa oli raivoisaa suoltamista?
Joskus tehoaa kun esittää itse hyvin yksinkertaista. Tai reagoi tosi tylsästi tavalla, mikä latistaa ärsyttävän halun ärsyttää.
En ole kuulevinani, jos suututtaja on kauempana. Jos seisoo vieressä, teen evvk-ilmeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymyilen "nätisti", tuijotan pistävästi suoraan silmiin, pamautan Tummelipurkin pöytään ja avaan vetoketjun vapauttaen jämäkän erektion...
Juuri tämänlaista toimintaa tarkoitan. Huomaatko? -AP
Et nyt ymmärtänyt, armosta saat valita joko Tummelilla tai ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymyilen "nätisti", tuijotan pistävästi suoraan silmiin, pamautan Tummelipurkin pöytään ja avaan vetoketjun vapauttaen jämäkän erektion...
Juuri tämänlaista toimintaa tarkoitan. Huomaatko? -AP
Et nyt ymmärtänyt, armosta saat valita joko Tummelilla tai ilman.
Mahtaa Pertti peljästyä.
töissä ei kannata antaa kiusaajalle yhtään reaktioo jota ne hakee, vaan antikliimaksi, eli ole kuin ei mitään ja tee omia juttujasi.käy vessa tauolla, juomassa lasi vettä mitä tahansa katkoa ja sitten ole ihan hiljaa ja tee omat työsi.käyttäydy kuin mikään ei häiritse.
tee aina omat työsi,älä auta kiusaajaa,älä mielistele.kaikki asiat pyydä pomo ilmottaan.
älä kommunikkoi enemmän kun pakollista ja kun laitat s-postia sama posti pomolle ja ilmota kiusaajalle että postasit jo muille saman viestiin.
ole ovela.usein kiusaaja se paskin työntekijä ja mokaa jonkun homman, koska keskittyy muiden kiusaamiseen ei töihin.sivusta seurattu.
Vierailija kirjoitti:
Ja kannattaako suututtamista harrastavalle ihmistyypille edes olla huomiollinen? Huomioimattomuus saattaa villitä.
Tuollainen ihminen on sosiaalisesti vammainen. Lähinnä tunnen myötähäpeää.
Minä ajattelen tuon provosoivan käytöksen olevan hienovaraisempaa manipulointiyritystä, tullaan esim kertomaan tahallaan joku juttu josta tiedetään että toinen hermostuu tai loukkaantuu, muka hyvää tarkoittaen, mutta samalla draamasta nauttien.
Ei pidä antaa sitä tyydytystä, että provosoija näkisi kuinka menetän mieleni tyyneyden. Loukkausta ei ole pakko ottaa vastaan, silloin se myrkky jää antajan käsiin.
Lapsentasolle jäänyt henkinen kehitys. Pidän kommunnikoinnit minimissä. Monesti lähinnä huvittuneena seuraan teatteria. Manaan onnettomuuksia mielessäni, niin jaksaa itse pysyä hyvällä tuulella provosoinnista huolimatta.
Mä en ole ikinä oikein tajunnut tuota ajatusta, ettei saisi reagoida. Tahallaan ärsyttäminen on mun mielestä typerää ja lapsellista. Siinä ikäänkuin haastetaan toinen leikkiin, jossa toisen on tarkoitus pysyä rauhallisena ja sitten jos tässä epäonnistuu ja menettää malttinsa on "hävinnyt". Mutta mun näkökulmasta tähän leikkiin lähteminen on jo häviö, provoavan idiootin säännöillä pelaamista. Ei mua kiinnosta lähteä mihinkään peliin, jossa joku toinen määrää ajan, paikan ja säännöt, ja mun tehtävä on vaan niellä vittuilu ja esittää ettei mua ärsytä.
Mä lähden siitä, että jos ihmisille aukoo päätä ei tarvitse yllättyä jos niitä ärsyttää. Normaali tunnereaktio, ei siinä ole mitään hävettävää tai noloa. Vittuilija on se itsensä nolaaja.