Näettekö te muutkin valkoista taustaa vasten silmissä koko ajan höytyviä jotka leijailee?
Kertokaa myös ikänne, että voin suhteuttaa. Itse vasta 31, onko normaalia jo tässä iässä?
Kommentit (45)
Ne on kollageenihiutaleita, hyvin yleisiä
Silmän sisällä leijuvia haituvia. Ei epäluonnollista vaan luonnollista. Ikä tekee niitä lisää ja lisää :)
Vierailija kirjoitti:
Ne on kollageenihiutaleita, hyvin yleisiä
No eivät ole.
silmissä näkyy solukkoa, mulla on sellaisin niinkuin 'matoja', nivelikkäitä ja sitten lilluu pigmenttihiutaleita, on tummanryskeat silmät, lähes mustat. Lääkäri sanoi että tummasilmäisillä niitä hiutaleita näkyy koska ovat voimakkaamman värisiä kuin muiden hiutaleet.
Aivan normaalia.
Peter Griffin Family Guyssa kärsii näistä myös! 😂
https://youtube.com/shorts/DD8A7BFrdug?si=ILnjKlnm7MUWVNM4
Oikein hyvin kuvaava video. Noita on kaiken ikäisille.
Kuin katselisi mikroskoopin läpi hiivoja tai karvoja. Kun silmää liikauttaa, roskatkin liikahtavat. Nähdäkseen nämä pitää katsella utuisesti silmien läpi tasaista taustaa vasten.
Kyllä mulla on ollut tuollaista ihan nuoresta asti ja jatkuu edelleen, vaikka lasiaiset on irtautuneet kummastakin silmästä jo kymmenisen vuotta sitten. Talvella se ärsyttää, jos on satanut uuden lumen, niin koko ajan leijuu joitain hiutaleita silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan normaalia.
Peter Griffin Family Guyssa kärsii näistä myös! 😂
https://youtube.com/shorts/DD8A7BFrdug?si=ILnjKlnm7MUWVNM4
Oikein hyvin kuvaava video. Noita on kaiken ikäisille.
Haha! Juuri tuollaisia minullakin! Hauska video! Harmittomia ovat kuulemma.
Ihan normaalia. Ne on silmän lasiaisessa olevia pieniä partikkeleita.
Vierailija kirjoitti:
silmissä näkyy solukkoa, mulla on sellaisin niinkuin 'matoja', nivelikkäitä ja sitten lilluu pigmenttihiutaleita, on tummanryskeat silmät, lähes mustat. Lääkäri sanoi että tummasilmäisillä niitä hiutaleita näkyy koska ovat voimakkaamman värisiä kuin muiden hiutaleet.
No ilmankos. Minulla on näitä hiutaleita ja on ruskeat silmät. On ollut kyllä myös lasiaisen irtauma molemmissa ja sen jälkeen tuli näitä enemmän. Ikääkin jo on.
Jos ei mitään välkkymistä ole silmissä ollut, tai nuo lillukat eivät ole yhtäkkiä suuresti lisääntyneet, niin normaalia.
Jos välkkymistä silmissä tai yhtäkkiä tullut paljon lisää näitä niin sitten lääkäriin.
Ja voithan sinä silmäntutkimuksessa käydä muutenkin jos huolestuttaa, kolmikymppisenä olisi hyvä silloin tällöin käydä silmätkin tutkituttamassa. Paine nyt ainakin, ja silmänpohjan terveys.
Vierailija kirjoitti:
Silmien väri ei vaikuta tähän mitenkään. Miksi tuollaista disinformaatiota jaat? Nämä matoset ovat silmän sisällä, eivät siinä värillisessä iiriksessä joka itse asiassa on lihasta. Sen läpi ei näe mitään, vaan se on kuin suljin kamerassa. Se säätelee kuinka paljon valoa sinne silmään pääsee.
Matoset ovat silmän lasiaisessa, joka on kirkas terveessä silmässä.
Minule tuli myös silmiin kaikenlaisia "roskia" ja muita näköhäiriöitä aloittajan ikäisenä. Kävin silmälääkärissä ei mitään vikaa löydetty silloin. Parin kuukauden päästä uudestaan silmälääkärissä ja silloin todettiin verkkokalvoissa ratkeimia, jotka laseroitiin. Kaikenlaiset hiutaleet jatkaa yhä edellen hillumista näkökentässä ja ovat lasiaisessa olevia roskia.
En näe eikä ole normaalia. Ota yhteys terveydenhuoltoon pian.