Rakastaako joku muukin talviaikaan siirtymistä?
Tykkään pimeistä illoista, syksystä, kävelyä illalla. Kevät on inhokki vuodenaikani, varsinkin maaliskuu.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En rakasta todellakaan. Todella masentavaa aikaa, pimeää kun tulee töistä.
Talvella on pimeää täällä kellosta riippumatta. Muuta etelään.
Missä sinä riiput talvet? Oletko lepakko? 10:00-14:00 on yleensä talvella kohtuu valoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että, on ihanaa saada aamuihin valoa ja iltoihin pimeyttä että voi ulkoilla.
Tykkään ulkoilla pimeässä.
"Aamu" kymmeneltä valoa ja "ilta" kolmelta pimeyttä?
Ei se kellojen siirto pidennä päivän valoisaa aikaa. Hölmöläisten peitonjatketta vain.
Ihmetyttää tämä kesäajan kannattajien aggressiivinen käytös tässä asiassa. Enpä ole nähnyt normaaliaikaa kannattavien tällä tavalla haukkuvan kesäaikaa kannattavia, kuten täällä tässä ketjussa.
Lääkäreiden, tutkijoiden mukaan normaaliaika on ihmisen elimistölle parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena kesäaika on parempi, iltapäivällä on turvallisempaa liikkua ulkona kun on valoisampaa.
Lataamolla pelaa taas tietokoneet.
Ettäkä mitäkä? Kyllä on ihan normaalia ja tervettä järkeä ettei liiku pimeillä kujilla yksin, naisihminen.
Asutko Porissa ja ei sekään nyt niin kamala paikka ole. Muuta maalle jos noin ahdistaa, vaan sitten tulee tietysti sudet kun kylätiellä otsalampun valossa kulkee. Tuossa kommentissasi tulee mieleen new york hienous, "mahtava kaupunki, kunhan lukitsee itsensä asuntoon pimeän ajaksi"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena kesäaika on parempi, iltapäivällä on turvallisempaa liikkua ulkona kun on valoisampaa.
Lataamolla pelaa taas tietokoneet.
Ettäkä mitäkä? Kyllä on ihan normaalia ja tervettä järkeä ettei liiku pimeillä kujilla yksin, naisihminen.
Asutko Porissa ja ei sekään nyt niin kamala paikka ole. Muuta maalle jos noin ahdistaa, vaan sitten tulee tietysti sudet kun kylätiellä otsalampun valossa kulkee. Tuossa kommentissasi tulee mieleen new york hienous, "mahtava kaupunki, kunhan lukitsee itsensä asuntoon pimeän ajaksi"?
Jaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että, on ihanaa saada aamuihin valoa ja iltoihin pimeyttä että voi ulkoilla.
Tykkään ulkoilla pimeässä.
"Aamu" kymmeneltä valoa ja "ilta" kolmelta pimeyttä?
Ei se kellojen siirto pidennä päivän valoisaa aikaa. Hölmöläisten peitonjatketta vain.
Ihmetyttää tämä kesäajan kannattajien aggressiivinen käytös tässä asiassa. Enpä ole nähnyt normaaliaikaa kannattavien tällä tavalla haukkuvan kesäaikaa kannattavia, kuten täällä tässä ketjussa.
Lääkäreiden, tutkijoiden mukaan normaaliaika on ihmisen elimistölle parempi.
Normaalia on että ihminen menee nukkumaan kun väsyttää ja herää kun keho herättää? Ja tämä yleensä seuraa valon rytmiä, "kesällä kalastetaan enemmän". Kerro yksi järkevä syy miksi ihminen tarvitsee herätyskellon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Nukun todella huonosti kesällä. Tämä iltojen pimeys auttaa nukahtamaan ajoissa, eli jo 21 jälkeen, jolloin olen 6 aikaan pirteänä ylhäällä.
Muutoin en pimeästä tykkää, olisi parasta, kun pimeää olisi aina n. 19.30-6, kuten etelässä.
Pimeys alkaa kohta jo neljältä ja oletko ikinä kuullut pimennysverhoista? Kyllä! Olet idiootti.
Ulkona ei ole pimennysverhoja, ja luulisin, että neljän pimeys auttaa todellakin nukahtamaan ajoissa :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllikki Saarestakin oli varmaan mukava ajella polkupyörällä kenties sumussa..
Eikös hän kuollut keväällä/alkukesällä..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Nukun todella huonosti kesällä. Tämä iltojen pimeys auttaa nukahtamaan ajoissa, eli jo 21 jälkeen, jolloin olen 6 aikaan pirteänä ylhäällä.
Muutoin en pimeästä tykkää, olisi parasta, kun pimeää olisi aina n. 19.30-6, kuten etelässä.
Pimeys alkaa kohta jo neljältä ja oletko ikinä kuullut pimennysverhoista? Kyllä! Olet idiootti.
Ulkona ei ole pimennysverhoja, ja luulisin, että neljän pimeys auttaa todellakin nukahtamaan ajoissa :D
Sinulla on todella hyviä ystäviä.
No mulla on lemoiajat näin: Syyskuu-Loka -marraskuu ykkönen- joulu, tammi, helmi, malliskuu -ja marginaaliin nippis se huhti. Inhokit just touko- koko kesä. Ois niin kivaa jutella. vähän noista syistä. nyt vähän kipe niin en jaksaisi. Siis on ihan syitäkin,mutta ihmisillä on jokin oma fyysinen selittys miten keho toimii eri vuodenaikoina. Ihanaaaaa kun sä oot, parasta meille ja kuule voi hyvin ja senhän sä teetkin.
Rakastan talviaikaa koska olen aamu-uninen. Mutta syyskuu on ehdoton lemppari kuukausista. Tykkään siitä että vuodenajat vaihtuu. Tykkään muutoksesta. Mikään vuodenaika ei ole hyvä liian pitkään.
Tykkään keväällä kun lämpenee ja tulee vihreää. Tykkään kesästä kun on lämmin js valoisaa ( helteestä en välitä). Tykkään syksystä kun kesän jälkeen viilenee ja siitepölykin katoaa, pimenee kivasti. Tykkään talvesta kun on pakkasta ja lunta. Mutta 3 kk riittää jokaista kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So what
No mulla on lemoiajat näin: Syyskuu-Loka -marraskuu ykkönen- joulu, tammi, helmi, malliskuu -ja marginaaliin nippis se huhti. Inhokit just touko- koko kesä. Ois niin kivaa jutella. vähän noista syistä. nyt vähän kipe niin en jaksaisi. Siis on ihan syitäkin,mutta ihmisillä on jokin oma fyysinen selittys miten keho toimii eri vuodenaikoina. Ihanaaaaa kun sä oot, parasta meille ja kuule voi hyvin ja senhän sä teetkin.
Niin määäkin, kiva me, mahtavaa kun on samiksia, kun toi on niin harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin ei pelleilty näitten aikojen kanssa, oli vain normaaliaika.
Vierailija kirjoitti:
Niin määäkin, kiva me, mahtavaa kun on samiksia, kun toi on niin harvinaista.
Ei ole niin harvinaista, mutta noi kesäaikahomot on vaan hyvin äänekkäitä valittajia.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kävellä pimeällä, kun joku hiippailee selän taakse puukon kanssa.
Hei- mä juoksen 60 kme hesoissa aamu 4-6 välillä ja ma l lenkki on 20 km muut kymppejä. En oot puukon kanssa kohdannut. Ja jos näen ns yön kulkijan, jään juttelee sen kanssa, eli psykologiaa, hää huomaa, että puhun ikäänkuin samaa kieltä ja onn rennosti, on ollut hyviä juttuja, sekin kysyy -mikä juttu tää on-ootsää niinku aamulenkillä vai yö. ennemmin ihannoivat-kun ihmiset diggaa urheilijoita. jotain huumoria heittävät kun tää pinko juoksee. noi v-- taksit ne on karseita- kuiluun vaan. no mulla on toki muutakin- hm puolustusta xxx ja suht koht tastelulajit. olenki ehkä marginaali- mutta toi sprt vierottaa-toisin kuin minarigimma- työtaustaakin onxxxxxxxx
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että minua inhotaan, mutta tämä vuodenaika on suosikkini ikinä. Oikein lasken, että tätä ihanuutta kestää vain parisen kuukautta ja sen jälkeen alkaa taas valo lisääntymään. Itse rakastan polttaa kynttilöitä ja tunnelmoida,
lukea sohvalla teekupin kanssa.
.....
Minä tykkään myös pimeistä illoista.
.....
Teekuppiko? Kumpi teistä lukee?
Kai sen teekupin voi laittaa sohvan lähelle muinakin vuodenaikoina.
Varsinkin, kun siinä voi olla mitä vaan haluat.
.....
Mä tykkään talviaikaan, mutta myös kesäaikaan siirtymisestä. Kellojen siirto symboloi aina jotakin. Talvi on pimeä, mutta mikäpä tässä auttaa.
Kesäaika ja valo ja linnut. Parasta.