Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastaako joku muukin talviaikaan siirtymistä?

Vierailija
25.10.2025 |

Tykkään pimeistä illoista, syksystä, kävelyä illalla. Kevät on inhokki vuodenaikani, varsinkin maaliskuu.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samis. Rakastan syksyä yli kaiken. Keväällä on niin inhottavaa kun alkaa olla valoisaa 24/7.

Vierailija
2/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että minua inhotaan, mutta tämä vuodenaika on suosikkini ikinä. Oikein lasken, että tätä ihanuutta kestää vain parisen kuukautta ja sen jälkeen alkaa taas valo lisääntymään. Itse rakastan polttaa kynttilöitä ja tunnelmoida, lukea sohvalla teekupin kanssa. Minä tykkään myös pimeistä illoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että minua inhotaan, mutta tämä vuodenaika on suosikkini ikinä. Oikein lasken, että tätä ihanuutta kestää vain parisen kuukautta ja sen jälkeen alkaa taas valo lisääntymään. Itse rakastan polttaa kynttilöitä ja tunnelmoida, lukea sohvalla teekupin kanssa. Minä tykkään myös pimeistä illoista.

Hah, ootko kirjoittanut minuna? Ihan sama!😀

Vierailija
4/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kylläkin oikea aika, normaaliaika, se luonnollinen joka noudattaa ihmisen rytmiä paremmin kuin kesäaika. Joten sopii minulle. Kesäaikana päivät kuluu nopeammin. Kun herään, on kello enemmän ja iltakin tulee nopeammin kellon mukaan ja päivä tuntuu lyhyemmältä.

Vierailija
5/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviaika on ihan pepusta. Ensi viikolla on pimeää jo silloin kun pääsee töistä. Talviaikana kelloja pitäisi siirtää toiseen suuntaan niin olisi tunti pidempää valoista aikaa.

Vierailija
6/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se turha siirtäminen. Valitaan yksi aika ja pysytään siinä. Pimeiden iltojen fiilistelyn ymmärrän. Kunnon sumu kun tulee lisäksi niin tutunkin paikan pyöräily on kuin jossain muualla. Pimeässä ja sumussa missä mää oon? Ai mä olen tässä.

Vierailija
7/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kävellä pimeällä, kun joku hiippailee selän taakse puukon kanssa.

Vierailija
8/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan valtavan väsynyt parhaillaan ja aamut ovat hyvin vaikeita. Kyllä helpottaa, kun kelloja siirretään. 

Vierailija
9/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä 10 astetta on vielä ihan ok ja viitsii käydä kävelyllä, mutta eiköhän se kohta taas lopu puoleksi vuodeksi.

Vierailija
10/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokavuotinen kellonsiirtely on ärsyttävää. Normaaliaika tulisi jo vihdoin viimein jättää eli tämä tuleva ihmisten nimittävä talviaika = normaaliaika. Älytöntä söhellystä vuodesta toiseen siirrellä kelloja. 

Vierailija
11/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kesäajasta. Ihanaa, kun illalla eli vapaa-aikana on valoisaa ja viitsii lähteä ulos.

Vierailija
12/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tätä pimeää pascaa

Vierailija
13/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviaikaan siirtyminen käytännössä varmistaa ettei töistä pääsyn jälkeen ole valoista ollenkaan. Olisi kiva jos olisi edes hetki neljän (16:00)  jälkeen valoista kun menee kävelylle. Nykyään olen tosin työtön, joten ei väliä.

Vierailija
14/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Nukun todella huonosti kesällä. Tämä iltojen pimeys auttaa nukahtamaan ajoissa, eli jo 21 jälkeen, jolloin olen 6 aikaan pirteänä ylhäällä.

Muutoin en pimeästä tykkää, olisi parasta, kun pimeää olisi aina n. 19.30-6, kuten etelässä. 

Vierailija
15/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena kesäaika on parempi, iltapäivällä on turvallisempaa liikkua ulkona kun on valoisampaa. 

Vierailija
16/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu-unisena kiitän. Mieluiten kyllä kellojen siirtämisen voisi jättää historiaan.

Vierailija
17/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rakasta todellakaan. Todella masentavaa aikaa, pimeää kun tulee töistä.

Vierailija
18/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Nukun todella huonosti kesällä. Tämä iltojen pimeys auttaa nukahtamaan ajoissa, eli jo 21 jälkeen, jolloin olen 6 aikaan pirteänä ylhäällä.

Muutoin en pimeästä tykkää, olisi parasta, kun pimeää olisi aina n. 19.30-6, kuten etelässä. 

Kun illalla on pimeää jo 16, se auttaa sua nukahtamaan paremmin, joopa joo, tällaista soopaa talvi-aika kannattajat laukoo. Kesällä toki se klo 02 valoisuus ei sitten talviaikailijaa haittaisi yhtään?

Vierailija
19/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliaika on normaaliaika. Hölmöläinen siirtelee kelloaan!

Vierailija
20/63 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moskovan aika kesäisin on yhtä fiksua kuin housuun kuseminen pakkasella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme