Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JYSK APULAISMYYMÄLÄPÄÄLLIKKO - PALKKA 1.743 € ?!

Vierailija
25.10.2025 |

Siis oikeasti, apulaismyymäläpäällikön palkka?! Ei ihme, että paikkaa on auki jatkuvasti Jyskiin jos taso on tuota luokkaa vaatimuksiin nähden!

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1743e kk tuo on ihan suoraan verrannollinen orjatyöhön.

Jes, tuplatkaa äkkiä myyjien palkat, kannatan ehdottomasti! Tv: Myyjä.

Ps. Kuitenkin tulen ihan hyvin toimeen, menopuoli minimoitu, vaimo hoitaa ruokaostokset, rahaa jää yli 500€ kuussa vapaasti käytettäväksi jos ei tule yllätyksiä. 

Vierailija
82/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alan palkat on yleisesti tosi surkeita. Kuullut myös Jyskistä työnantajana huonoa, usemmasta myymälästä. Yksikin tuntemani myymäläpäällikkö ylikuormittunut, raivoaa jatkuvasti, ulosotossa, kämppä menee alta kun ei palkka riitä yksinhuoltajana perus laskuihin, ja työnantaja repii selkänahasta koko ajan lisää, vastuu painaa. Heikko työilmapiiri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo pieni palkka siitä ajasta mitä menetät vapaa-aikaasi viikossa. Plus työmatkat yms. Suomi on kallis maa. Työajatkin on monelle aika epäkiitolliset, viikonloppuja ja iltoja. 

Vaikka se palkka olisi edes 2000€ kuukaudessa, niin sillä palkalla on viisainta asua kilometrin säteellä työpaikasta, ettei tarvi autoa. 

Vierailija
84/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo palkka on oikea ja totta, niin onpa naurettava! Nauriitkin nauraa! Eihän tuolla Suomessa elä!

Vierailija
85/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on liian hyvät kelan edut, jos tarjottu palkka ei kelpaa. Kaverini saa kelalta tonnin kuussa eikä hänellä ole aikomustakaan mennä töihin. Tämän lisäksi tekee pimeitä soittokeikkoja bändeissä, joista saa hieman taskurahaa lisäksi. Hänen kaltaisiaan on Suomessa lukemattomia.

Ihmiset ei ollenkaan ymmärrä eroa mitä tapahtuu jos ja kun saa enemmän rahaa mitä pelkkään elämiseen menee. Toisaalta moni myös tuhlaa sitten kaiken ylimääräisen niin varmasti tuntuu siltä ettei pienipalkkaisessa työssä ole järkeä. 

Vierailija
86/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko koko ilmoituksen?

"Palkkaus kaupan työehtosopimuksen mukaisesti (kokemusvuosien perusteella 1.743 €/kk 2.441 €/kk + vastuulisä + ilta-, lauantai- ja pyhälisät)"

Seuraavaksi voimme keskustella siitä, ymmärrätkö lainkaan, millä tavalla palkkaus muodostuu.

Niin, muuttuuko se palkka jotenkin mystisesti huippuhyväksi? Apulaismyymäläpäällikön lähtöperuspalkka 1743e on SURKEA.

On, mutta voin lohduttaa, että tälläisinä aikoina kun on työnantajan markkinat ja valinnanvaraa paljon niin kyllä se palkattava on taatusti siellä palkkahaitarin yläpäässä ja lähtee yhtä nopeasti jos kilpailijalla palkat ovat paremmat.

Vierailija
87/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalla lisät tekee paljon mutta JYSK ei varmaan ole auki iltaisin, viikonloppuisin ja pyhinä. Itse olen kaupan vuoropäällikkö 32h/vko ja vastuulisät juoksee aina, lisäksi meillä ollaan ns. aina auki ja ilta- ja su-lisät nostaa palkan ihan hyväksi. Mm. apulaismyymäläpäälliköillä sitten täydet tunnit ja hyvä kk-palkka joka velvoittaa tiettyihin määriin iltoja, viikonloppuja, saikkupaikkauksia jne jne.

Päällikkö tuuraa kun joku kassatyttö saikuttaa 🤣🤣🤣

No näinhän se menee. Päällikkö tuuraa, vaikka jouluaattona. Näin se oli jo joskus 2000-luvun alussa, kun kaupassa töissä olin. Ei ole hääviä hommaa, ainakaan perheelliselle, viettää iltoja ja vkoloppuja, juhlapyhiä töissä kun muu perhe on vapaalla.

Vierailija
88/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalla lisät tekee paljon mutta JYSK ei varmaan ole auki iltaisin, viikonloppuisin ja pyhinä. Itse olen kaupan vuoropäällikkö 32h/vko ja vastuulisät juoksee aina, lisäksi meillä ollaan ns. aina auki ja ilta- ja su-lisät nostaa palkan ihan hyväksi. Mm. apulaismyymäläpäälliköillä sitten täydet tunnit ja hyvä kk-palkka joka velvoittaa tiettyihin määriin iltoja, viikonloppuja, saikkupaikkauksia jne jne.

Itse asiassa kyllä, jos muita ei saada paikkaamaan, niin päällikkö ja apulaiset hyppää viime kädessä mihin tahansa. Jokainen heistäkin on kuitenkin aloittanut kassatyttönä ja -poikana, se on meillä vaatimus, että pitää osata.

Vierailija
89/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että Suomessa on laillista maksaa noin pientä palkkaa. Alankomaissa minimipalkka on jotain 2500€/kk luokkaa. Se on vähimmäissumma, joka kokoaikaduunista pitää maksaa ja sekin nousee inflaation myötä joka vuosi. Todellisuudessa harva firma maksaa pelkkää minimipalkkaa, koska siellä ei saa töihin kuin niitä jotka ei muualle pääse.

Vierailija
90/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan hyvä kaupallisen alan palkaksi.

Ja kun aattelet toimen kuvaa...Myymälä"päällikkö" seisoo kassalla ja rahastaa...apulais "käymäläpäällikkö" pesee vessan ja hyllyttää tuotteet. Sen mitä minä olen tarvinnut heidän palveluksiaan niin kukaan ei tiedä mistään mitään. Joka ikinen kerta on pitänyt mennä tietokoneelle josta olen sitten itse lukenut, pahimmillaan sanottiin että pitäisi mennä kotiin katsomaan läppäriltä tiedot. Ennen vanhaan osattiin edes perusteet, nykyään ei mitään, surkeeta toimintaa, ilmeisesti ei minkään sortin koulutusta asioihin!

Vierailija
91/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alan palkat on yleisesti tosi surkeita. Kuullut myös Jyskistä työnantajana huonoa, usemmasta myymälästä. Yksikin tuntemani myymäläpäällikkö ylikuormittunut, raivoaa jatkuvasti, ulosotossa, kämppä menee alta kun ei palkka riitä yksinhuoltajana perus laskuihin, ja työnantaja repii selkänahasta koko ajan lisää, vastuu painaa. Heikko työilmapiiri. 

Aina sama virsi kun yksinhuoltajista on kyse. Silloin tapaa olla taloudellisesti heikossa asemassa.

Vierailija
92/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko koko ilmoituksen?

"Palkkaus kaupan työehtosopimuksen mukaisesti (kokemusvuosien perusteella 1.743 €/kk 2.441 €/kk + vastuulisä + ilta-, lauantai- ja pyhälisät)"

Seuraavaksi voimme keskustella siitä, ymmärrätkö lainkaan, millä tavalla palkkaus muodostuu.

Onhan tuo silti tosi kusinen palkka. Opettajana saan yli neljä tonnia kuussa ilman ensimmäistäkään kokemuslisää.

Tämähän se Suomen ongelma juuri onkin. Kuntasektorilla on aivan liian suuret palkat. Pikaisella halpuutuksella saataisiin talous parissa vuodessa kuntoon.

Joo, tosin lapset eivät sitten saisi kunnon opetusta mutta sehän on pieni hinta säästöstä.

Vierailija
93/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo palkka on oikea ja totta, niin onpa naurettava! Nauriitkin nauraa! Eihän tuolla Suomessa elä!

Olen elänyt vähemmälläkin, tosin parisuhteessa että osa kuluista jaettu, ja säästänyt samalla. Nyt vaimo työttömänä, omat tulot verojen jälkeen n. 1800€ / kk, vastike + laina 1000€ /kk ja rahaa jää reilusti vielä säästöönkin. Jos olisin sinkku ja pitäisi ruuatkin itse ostaa niin varmaan silti jäisi vielä yli rahaa säästöön.

Ihmiset tuhlaavat ihan hirveästi varsinkin tulojen noustessa. 

Vierailija
94/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääs nyt mammat. Kokoomuksen talousguru Patrick Itäniemi on sanonut, että Suomen ongelma on liian korkea palkkataso. 

Vierailija
95/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin tuuraa, koska päälliköllä on vastuu eikä myymälää voi ilman myyjää jättää eikä laittaa kiinni. 

Vierailija
96/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko koko ilmoituksen?

Onhan tuo silti tosi kusinen palkka. Opettajana saan yli neljä tonnia kuussa ilman ensimmäistäkään kokemuslisää.

Tämähän se Suomen ongelma juuri onkin. Kuntasektorilla on aivan liian suuret palkat. Pikaisella halpuutuksella saataisiin talous parissa vuodessa kuntoon.

Joo, tosin lapset eivät sitten saisi kunnon opetusta mutta sehän on pieni hinta säästöstä.

Koulussa on kyllä tosi paljon liikaa, olisi  hyvä palata äikkään, matikkaan, historiaan ja luonnontieteisiin. Opelle riittää pari tonnia. 

Vierailija
97/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kielessä tuhatlukuja ei merkitä pisteellä.

Vierailija
98/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan tk- eläkettä 2285€/ kk brutto 3000€/kk netto. Kyllä surkea palkka ja perse ruvella saat töitä tehdä🤭

Nyt on hyvä diagnoosi, kun nettokin on bruttona isompi.

Vierailija
99/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkääs nyt mammat. Kokoomuksen talousguru Patrick Itäniemi on sanonut, että Suomen ongelma on liian korkea palkkataso. 

Kokoomuksen gurujen linja on, että pyhälisät ja muutkin lisät tulee lopettaa kilpailukyvyn säilyttämiseksi.

Vierailija
100/122 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, nytkö ne opettajien palkat sitten onkin noin hyvät. Yleensä täällä valitetaan että ne olis n.2500e ja kerjätään sympatiaa ja tukea lakkoiluun. Just just...