Haittaako teidän elämää, että Teboil lopettaa?
Meidän ei, ollaan ehkä kerran vuodessa haettu sieltä ruokaa ja tankattu autoa.
Kommentit (102)
Haittaa kun on tuossa työmatkan varrella ja olen sitä käyttänyt. Pienen kylän ainoa huoltoasema ja kahvio. Kansa hurraa kun muut maat pakottaa meitä laittamaan omia kansalaisia työttömiksi. On jumalauta tyhmyys huipussaan.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi ettei haittaa niiden omistajiakaan. Itse ainakin kuullut heidän sanovan ettei polttoaineen myynnillä tienaa, vaan esim. Korjaamo toiminnalla jne..
Tämä on kyllä oikein erikoisjännää. Kun on saanut tosiaan monesta lähteestä lukea, että polttoainemyynnillä ei niitä voittoja tehdä, vaan myymälän puolella... niin miten on mahdollista, että paikat ne vaan muuttuu kylmäasemiksi ja niissä saattaa olla jopa paikkakunnan edullisimmat polttoaineet??
Tuskin nyt yritykset sentään mitään hyväntekeväisyysjärjestöjä ovat?
"No menestyvän aseman korvaa aina joku toinen ketju. Jos taas koko asema on ollut pelkkää kituutusta aina niin sitä ei kukaan oikeasti edes tarvitse."
Kyllä se kuitenkin siellä käyville on tärkeä. Jotenkin kirjoituksestasi paistaa yksinkertaisuus ja itsekkyys, ehkä vähän tyyliin kaikki mulle ja ukrainalaisille loput. Ja he kyllä osaavat.
Kuljetusyrittäjiä haittaa melko raskaastikin. Itä-Suomessa on aika kehno verkosto muilla kuin Teboililla.
Toivottavasti Neste tajuaa rakentaa Truck-pointteja enemmänkin.
Ja jos Teboil putoaa pois, on yksi kilpailija vähemmän ja olemme pian samassa tilanteessa kuin päivittäistavarankaupassa ja duopoli nylkee eurot pois autoilijoilta.
Vierailija kirjoitti:
Teboil ketju jos halutaan lopettaa niin se tietää kahta asiaa
1. Työttömyys kasvaa suomessa
2. Polttoaineen hinta nousee koska
Työttömyys ei muutamasta lisätyöttömästä kasva eniten vaikuttaa esim ukrainalaisten ja venäläisten kansainvaellus suomeen 70 000 vuodessa ja tekoäly on nyt alkanut poistaa työpaikkoja koulutetuilta. Polttoanieen hinta on mitä jakelijat keskenään sopii, niinkuin kaiken muunkin kuten ruuan hinta on kauppiaiden keskenään sopima.
Asiaa ei voi tarkistella ihan noin yksinkertaisesti, vaan se on hieman monisyisempi. Itseäni ei sinänsä haittaa, koska aika harvoin kyseisillä asemilla asioin. Omat asioinnit ovat pääasiassa olleet kylmäasemilla tankkaamista. Kotikulmilta häviää sit kaksi kylmäasemaa, ja yksi palveluasema. Täällä on jo yksi tyhjä huoltamokiinteistö, kun Neste lopetti toimintansa. Tuolla asemalla käynyt muutaman kerran kahvilla, ja jokusen kerran pesettänyt auton harjapesussa. Haittapuolena näen sen, että mikäli yrittäjä ei voi siirtyä toiseen leiriin, on hänen laitettava pillit pussiin, ja jälleen on saatu aikaiseksi muutama työtön lisää. Siinä mielessä asiassa ei ole järkeä, ja jotenkin sellainen mielikuva, että kyseisellä asemalla olisi yrittäjä vaihtunut jossain välissä. Kyseisen tontin omistussuhdetta en tiedä, että omistaako kaupunki sen, tai onko TB:n oma tontti. TB on ollut tuolla kyseisellä tontilla ties kuinka pitkään. Rakennus ja piha vaatisivat toisaalta todella ison remontin. Hieman olen tässä viime vuosina miettinyt, miksei tuota korjata. Palveluasemalla on ollut tiettävästi hyvä lounastarjoilu, ja tuolta on voinut ostaa myös Rolls -ketjun hampurilaisia, eli vähenee ruokapaikat. Ainakin sellaiset, mihin pääsee helposti isollakin autolla pihaan. Asema sijaitsee alueella, missä on suht paljon työpaikkoja, ne ketkä ovat tuossa käyneet syömässä, joutuvat lähtemään pidemmälle ruokatauollaan. Ketjuna TB on pieni, sillä on noin 80 asemaa, kun ABC:llä niitä on lähes 100.
Meidän mökkipaikkakunnalla Teboil on ainoa paikka, mistä saa polttoainetta ja ainoa paikka, jossa on sähköautoille latausasemat. Tarkoittaa sitä, että mökkiläisten pitää ryhtyä "rakentamaan" omia latausasemia, koska tuskin paikalliset maksutta päästävät pihoihinsa akkua täyttämään. Aurinkopaneelit ei mökillä tuota sähköä kaikkiin tarpeisiin, jos niillä pitää auto ladata.
"Et tainut oikein ymmärtää? Suurin osa meistä haluaa vaan jatkaa normaalia perhe-elämää. Boikotoitko itse kaikkea jotka tukeva Venäjän hyökkäyssotaa? Lista on tästä nimittäin hyvin pitkä!"
En tiedä keitä te olette, mutta suurin osa suomalaisista boikotoi venäläisiä yrityksiä.
Siinä mielessä toki olet oikeassa, että lista on pitkä, mikäli siihen lasketaan ihan kaikki joilla on joki side venäjällä tehtävään liiketoimintaan. En silti ole sitä mieltä, että se "oikeuttaisi" käyttämään selkeästi tiedossa olevan venäläisen firman palveluja.
Jokainen toki tekee päätöksensä itse, mutta kyllä mä jätän edelleenkin teboilit käymättä, vaikka ostankin joskus jäätelöä tehtaalta, jonka konsernin joku osa vielä venäjällä toimiikin. Ei se mun jäätelönsyönti tee teboilista yhtään parempaa toimijaa.
Vierailija kirjoitti:
haittaa vain jos polttoainekartellit alkavat korottaa polttoaineen hintoja jälleen kerran, sitten on kapinan paikka
Ainoa millä voit kapinoida on vaihtaa sähköautoon tai fillariin.
Vierailija kirjoitti:
Haittaa kun on tuossa työmatkan varrella ja olen sitä käyttänyt. Pienen kylän ainoa huoltoasema ja kahvio. Kansa hurraa kun muut maat pakottaa meitä laittamaan omia kansalaisia työttömiksi. On jumalauta tyhmyys huipussaan.
Yrittäjyyteen liittyy yrittäjän riski, joka nyt realisoitui. Mitäs läksivät.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs nyt muutamat sadat lisätyöttömät voisi ketään haitata tässä suurtyöttömyydessä. Oikeesti siis tietenkin harmittaa heidän ja ahkerien yrittäjien puolesta, jotka eivät voineet tätä mitenkään ennakoida, kun yhteys venäjän lukoiliin on kuitenkin niin ohut rahallisestikin, rahat tullut kahvioista ja ne nyt kärsii tästä, väärä osoite
Yhteys Venäjän Lukoiliin on 100% omistussuhde ja voittojen tilittäminen Venäjän federaation kassaan, samaan jolla rahoitetaan Ukrainan lasten tappamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa minua. Ymmärrän että haittaa niitä, joilta lähtee pikkukylän ainoa huoltoasema, jonka baarissa on tullut käytyä vaihtamassa kuulumisia.
Kahvilan voi kuka vaan erikseen perustaa ja huoltamotkin ennen toimi ilman bensan-asemia. Mikään ei estä avaamasta huoltamoa vaikka tönkkönsen autohuolto ja merkkikohtainen valohoito nimellä. Jotain omatoimi huoltotiloja ja pesutiloja voisi ainakin kaupungeissa olla autoilijoille. Onhan muslimeille rukoushuoneitakin.
Miksi otit taas esiin muslimit? Onko sinulla jokin pakkomielle? IHME, että et taas alkanut somaleista vouhottaa! Kristityilläkin on kirkkonsa ja rukoushuoneensa, miksi et niistä mitään kirjoittanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjyyteen liittyy yrittäjän riski, joka nyt realisoitui. Mitäs läksivät.
Juu, kaikessa on riskinsä.
Olet varmaan mukavaa seuraa onnettomuuspaikoilla tai hautajaisissa.
Teboilin pääjohtaja Suomessa on venäläinen Puuttinin palkitsema mies. Nurin vaan koko pulju.
Vierailija kirjoitti:
"No menestyvän aseman korvaa aina joku toinen ketju. Jos taas koko asema on ollut pelkkää kituutusta aina niin sitä ei kukaan oikeasti edes tarvitse."
Kyllä se kuitenkin siellä käyville on tärkeä. Jotenkin kirjoituksestasi paistaa yksinkertaisuus ja itsekkyys, ehkä vähän tyyliin kaikki mulle ja ukrainalaisille loput. Ja he kyllä osaavat.
Kyllä se tosiaan on tärkeä siellä käyville Venäjän tukijoille. Kirjoituksesta paistaa sellainen itsekkyys, ehkä vähän tyyliin ei mitään Venäjälle. Teboil tuhoutuu ja hyvä niin.
Ei toki. Suomessa on niin halpaa muutenkin, että maksan mielelläni bensasta vaikka 5 /l Unkarin hyväksi! I love Zelezny!
Vierailija kirjoitti:
Ei toki. Suomessa on niin halpaa muutenkin, että maksan mielelläni bensasta vaikka 5 /l Unkarin hyväksi! I love Zelezny!
Luku- ja kirjoitustaidottoman VKK-apukoululaisen käsialanäyte,
Juuri sinun kaltaisesi pitivät Teboilia pystyssä, se on selvää. Kohta ei ole teillä enää Teboilia.
Tässäkin ketjussa on nähtävissä niin kalluja kirjoituksia, että hyvää päivää taas. Jatkakaa vaan sitä päättömän paskan suoltamista tänne, niin nähtävästi se olo siitä paranee.
Mökkimatkalla viikonloppuisin olen tankannut Tebolilla ja usein syönyt myös lounaan. Ainoa huoltoasema koko kylällä, nyt sulkenut ovensa. Pitää muistaa tankata matkalla 30km aiemmin. Kylän miehet istuivat siellä iltaa ja pelasivat totoa.
Henkilökohtaisesti ei, mutta sääli että muutama keläelätti syntyy siinä sivussa lisää. Eikö Teboilit kuitenkin ole kylmäasemia, joten vahinko ei ole suuren suuri.