Haittaako teidän elämää, että Teboil lopettaa?
Meidän ei, ollaan ehkä kerran vuodessa haettu sieltä ruokaa ja tankattu autoa.
Kommentit (100)
Ihan sama tulee taas lisää työttömiä, joten taas joudutaan kiristämään duunareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua, mutta monia kyllä, monella pikkukylällä ainoa asema.
No menestyvän aseman korvaa aina joku toinen ketju. Jos taas koko asema on ollut pelkkää kituutusta aina niin sitä ei kukaan oikeasti edes tarvitse.
Ei välttämättä korvaa. Meidän kylälllä oli aikoinaan pieni kauppa joka lopetti toimintansa koska isäntä menehtyi sairaskohtaukseen. Monet sanoivat että tilalle tulaan sitten toinen samanlainen kauppa, mutta ei ole vieläkään näkynyt. Tästä on jo aikaa konta 20v...
Nykyään lähinkauppa on 30 km päästä kodistani. Ja kyllä se tuntuu kukkarossa, sillä ei Suomessa bensa mitään halpaa ole!
Toivotko että veli venäläinen tulee sinut ressukan ahdingostasi vapautt
Venäjän tukemaa perhe-elämää? Varo ikkunoita,
Mitäs nyt muutamat sadat lisätyöttömät voisi ketään haitata tässä suurtyöttömyydessä. Oikeesti siis tietenkin harmittaa heidän ja ahkerien yrittäjien puolesta, jotka eivät voineet tätä mitenkään ennakoida, kun yhteys venäjän lukoiliin on kuitenkin niin ohut rahallisestikin, rahat tullut kahvioista ja ne nyt kärsii tästä, väärä osoite
Ei haittaa minua. Ymmärrän että haittaa niitä, joilta lähtee pikkukylän ainoa huoltoasema, jonka baarissa on tullut käytyä vaihtamassa kuulumisia.
Ei haittaa. En ole vuosiin tarvinnut Venäjän tai Lähi-idän polttoaineita miltään asemalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua, mutta monia kyllä, monella pikkukylällä ainoa asema.
Kysyntä luo kyllä tarjontaa, mikäli sellaista on ollut.
Paitsi että talous ei toimi ihan noin rationaalisesti.
Nyt voidaan laskea, että pikkukylällä ei ole tarjontaa niin paljon että sinne kannattaisi asemaa perustaa. Nyt lopettava yrittäjä sen sijaan on voinut sinnitella, vaikka puhtaan taloudellisesti olisi ollut kannattavampaa pistää ovet säppiin jo aikaa sitten. On jatkanut, kun ei ole keksinyt mitä sitä muutakaan tekisi, paikka on ehkä ollut rakas, saanut toiminnallaan kyläläisten arvostusta ja itsekin tavannut ihmisiä, on koko ajan toivonut että kyllä kohta kääntyy paremmaksi taas.
ei, josku 1970 luvulla käynyt, senkin aseman 'omistaja' poltti itse kun ei kannattanut
Vierailija kirjoitti:
Luulisi ettei haittaa niiden omistajiakaan. Itse ainakin kuullut heidän sanovan ettei polttoaineen myynnillä tienaa, vaan esim. Korjaamo toiminnalla jne..
Polttoaine on sisäänheittotuote, pl. kylmäasemat. Katteet revitään muusta toiminnasta.
Tietenkin haittaa kilpailun väheneminen. Bensan hinta nousee.
Kyllä se vähän haittaa koska Teboil on ainoa bensa aseman 30km säteellä
Teboil ketju jos halutaan lopettaa niin se tietää kahta asiaa
1. Työttömyys kasvaa suomessa
2. Polttoaineen hinta nousee koska
Vierailija kirjoitti:
Oulun Tuiran TB:n parlamentti uikuttaa Kalevassa, että maailma romahtaa jos tämä huoltamo loppuu... 1,5 km päässä on Rotuaari ja siellä on kahviloita riittämiin. Ja rahat eivät mene Putinille. Niin ja Teboilin vieressä on Hese, josta saa myös kahvia.
Itse asun juuri tämän Teboilin naapurissa ja jaksaa ihmetyttää se kuhina, mikä siellä käy. Ei näkynyt edes 2022 helmikuussa mitään muutosta entiseen.
Varmaan aika eri hintaista kahvi jossain tb:llä versus keskustakahvilat. Eikä nuo vanhat patut tunne oloaan kotoisaksi jossain nuorisokahvilassa.
Bensa-asemaverkko supistuu muutenkin. Kaksi käyttämääni kylmäasemaa on lopetettu aika vasta. Tarkoittaa hintojen nousua.
Ei tietenkään. Ja jokainen, joka tekee niiden kanssa bisnestä, saakoon rangaistuksen. Venäjän vastaisten pakotteiden rikkominen on törkeää.
Kyllä siitä kaikkia tulee kärsimään kun bensan hinta nousee. Itkette tätä myöhemmin vauvapalstalla.
Yrittäjille pitäisi antaa jokin mahdollisuus päästä irti, ilman että jää satojen tuhansien velat niskaan. Ei tuo sota heidän syynsä ole. Kaikki TB:t on perustettu ennen sotaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa minua. Ymmärrän että haittaa niitä, joilta lähtee pikkukylän ainoa huoltoasema, jonka baarissa on tullut käytyä vaihtamassa kuulumisia.
Kahvilan voi kuka vaan erikseen perustaa ja huoltamotkin ennen toimi ilman bensan-asemia. Mikään ei estä avaamasta huoltamoa vaikka tönkkönsen autohuolto ja merkkikohtainen valohoito nimellä. Jotain omatoimi huoltotiloja ja pesutiloja voisi ainakin kaupungeissa olla autoilijoille. Onhan muslimeille rukoushuoneitakin.
Itseäni ei haittaa mutta säälittää yrittäjät, jotka investoineet kymmeniä tuhansiakin toimintaan. Ovat täysin syyttömiä tilanteeseen ja mistään ei saa niitä rahoja takaisin. Monella on omat talo panttina lainoille. Toivottavasti saavat päänsä pysymään pinnalla vaikka bensan myynti loppuu. Toki monet asiakkaat boikotoi niitä sisäasemiakin vaikka en tiedä, meneekö niistä Teboilille.
HUOLTOasemat on enimmäkseen jo lopetettu. Jakeluasemilla myydään ruokaa ja jos hyvin käy, moottoriöljyä ja pyyhkijänsulkia. MItään huoltopalveluita ei juurikaan ole tarjolla.