Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten löytää ystäviä aikuisena?

Vierailija
31.12.2025 |

Mulla ei ole yhtään ystävää. Lapsuuden ystävät muuttaneet ympäriinsä, ei ketään jäljellä. Opiskeluajan ystävät samoin, työllistyvät ympäri Suomea ja yhteydenpito jäi. Muut sai ystäviä uusilta paikkakunnilta, minä en. Olen yrittänyt ystävystyä harrastuksissa, töissä, muiden koiran ulkoiluttajien kanssa ja lasten kavereiden vanhempien kanssa. Aikuisilla on kaveripiirit jo, ei tarvita lisää. Tai sitten ne on niin introverttejä ettei halua ystävystyä. Ajattelin että yritänköhän liikaa, ja lakkasin yrittämästä. Ei tullut ystäviä silläkään konstilla. 

Ollaan muutettu uudelle paikkakunnallekin muutaman kerran elämän aikana. Aina ajatus, että nyt aloitan puhtaalta pöydältä. Liityn mukaan mitä ikinä toimintaa kunnassa on ja tutustun ihmisiin. Nyt asutaan maalla jossa suurinosa asukkaista iäkkäitä. Ei heitä edes näe ulkona. Muutaman naapurin kanssa jutellut. Siinä se. 

Meillä oli kauan sitten täällä vauvapalstallakin kaveriporukka, jonka kanssa nähtiin muutama kerta. Siirryttiin kirjoittelee priva ryhmään ja sovittiin tapaamisia ympäri Suomea. Se vaan kuivui kasaan. Pikku hiljaa vauva arki vei mennessään, ei kukaan enää kirjoitellut. Olen monesti miettinyt noita ihmisiä, siellä oli tosi hauskoja tyyppejä. Nyt ei edes nimiä enää muista. 

Olen ihan hauskaa seuraa. Töissä mun seurassa viihdytään. Osaan kuunnella, en ole itsekeskeinen  Tykkään lähteä kahville, leffaan, kävelylle. Yleensä käydään kerran ja jää siihen. Mitään konfliktia ei ole tullut, eikä tapoihini kuulu töksäytellä asiattomuuksia. Se vaan jää. Ehkä mun pitäisi olla itse aktiivisempi? Toisaalta. Voisihan se toinenkin olla. Mä olen vähän ujo. Mutta jos toinen on aktiivinen, niin sitten uskallan minäkin olla. 

Haluaisin todella tietää mikä mussa on vikana? Miten aikuisena saa ystäviä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kuin työkavereita

Vierailija
2/11 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksesta olen kaverini löytänyt. Osan jo viime vuosituhannella ja osan vasta tällä vuosikymmenellä, mutta samasta harrastuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voita lotossa ja saat ystäviä...

Vierailija
4/11 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole kuin työkavereita

Mulla ei ole niitäkään. Viimeisimmän muuton myötä, vaihdoin työpaikkaa. Pienessä kunnassa on hyvin vahvat kuppikunnat eikä muualta muuttanutta katsota suopeasti. Ilmapiiri on niin toksinen etten edes halua ystävystyä. Yksi toinen muualta tullut siellä oli jonka kanssa tutustuin, mutta hän sai heti potkut ja sekin orastava ystävyys jäi. 

Ap

Vierailija
5/11 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa frendie - sovellus ja laita itsestäsi kuvaus millaista ystävää haet. 

Vierailija
6/11 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sää löydä ystäviä. Saat vain paskaa kätteen.

Vierailija
7/11 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lataa frendie - sovellus ja laita itsestäsi kuvaus millaista ystävää haet. 

Tästä en ole kuullutkaan. Pitääpä tutustua. 

Ap

Vierailija
8/11 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään syvempiä ystävyyksiä on äärimmäisen vaikea solmia enää aikuisena. Ihmiset ovat Suomessa joko niin varautuneita ja/tai jonkin sortin mt-ongelmaisia, tai sitten se ihmiskiintiö on jo täynnä. Hyvänpäiväntuttuja saattaa kyllä löytää (esim. harrastustutut.)

Vierailija
9/11 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kö sul on tylsää hyppää Raidii.

Vierailija
10/11 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppiloista

Vierailija
11/11 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottais kun tietäis minkä ikäistä seuraa haluaa ja mistä päin. Itse olen yleensä yksin aika paljon mutta on harrastuksia. Olen mies 50 v Raumalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme