Väärä positiivinen raskaustesti?
Ovulaatio on ollut 6-7 päivää sitten. Tein tänään kolme raskaustestiä. Ensimmäinen ei ensin aktivoitunut, joten dippasin sitä vähän veteen, jotta siinä on tarpeeksi kosteutta. Tämä siis heti kun huomasin, ettei virtsasuihkun määrä riittänyt. Saman tien piirtyi haalea toinen viiva, mutta punainen väri ei kokonaan hävinnyt siitä ympäriltä.
Toinen ja kolmas selkeitä negatiivisia.
Voiko siis testi näyttää väärin positiivisen, kun en käyttänyt sitä ihan oikein?
Kommentit (6)
Ei kai sitä saa dippailla veteen. Luulen, että se värjäytyi siksi punaisella kun vettyi liikaa ja siinä näkyy ehkä vaan viivan paikka. Tee myöhemmin uusi testi.
Testaa seuraavan kerran kun menkkojen olisi pitänyt jo alkaa. Turha hätäilijä olet.
4 x raskaana, jokainen raskaus 1,5 vuotta yrityksen aloittamisesta ja neljä raskaustestiä koko aikana tehnyt.
Edes raskaustestiä ei osata tehdä oikein, vaan testiä dippaillaan veteen. Ja sitten vielä lapsi tällaiselle ihmiselle...
Mä siis oletinkin heti, että on väärä. Mutta on kyllä ihan selkeä viiva, eikä mikään epäselvä haamu tai viivan paikka. Epäilen, että jotenkin levinnyt sen toisen viivan värit niin, että asettuivat viereisellekin. Mulla on noita testejä vaikka koko kylälle, niin huomenna sit uudestaan heti aamusta.
Ihan mielenkiinnosta aloin testaamaan näin aikaisin, kun on ensimmäinen yritys raskautua. Jos ei tärppää, niin toista kuukautta en enää tikuttele ennen kun kuukautiset varmasti myöhässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Edes raskaustestiä ei osata tehdä oikein, vaan testiä dippaillaan veteen. Ja sitten vielä lapsi tällaiselle ihmiselle...
Joo no mä en sitä ensimmäistä testiä tehnyt edes tosissani, kun negaa odotin. Yllätys olikin, että se näytti positiivista ja ihmettelen, että miksi se näyttää positiivista tulosta.
Selvennys vielä: Ensin ei pissa riittänyt testiin, sitten dippasin sekunniksi veteen, jotta väriaine lähtee liikkeelle. Vesi vaan laimentaa, ei pitäisi testiä rikkoa kuitenkaan.
Saman olen joskus tehnyt niin, että pissa on kupissa, en pitänyt riittävän kauan -> uusi dippaus ja nega testi.
Ap
Hanavesi ei kerro raskaudesta. Unohda kokonaan se ensimmäinen.