Mitä ruokaa teette/teitte tänään?.
Siinäpä vasta kysymys. Ei aina jaksaisi samoja ruokia.
Itse tyydyin tekemään ison kattilallisen pastaa.
Vähän tuunattu ja reilusti kasviksia joukkoon.
Keitin pastan
Paistoin ison jauhelihan maustoin chilillä ja grillaus mausteilla laitoin sekaan tomaattinsoseen ja lisäsin vielä ruoka kermaa.
Kasviksia käytin tällä kertaa ihan pakaste. 500g joten kasviksia on enemmän kuin lihaa.
Tuli aivan älyttömän hyvää eikä tullut edes kalliiksi.
Tuossa on yksin asuvalle ihan tarpeeksi parille jopa kolmelle päivälle.
Seuraava ruoka on perunasta. Perunat siihen kastike ja kunnon lihaa. Sen teen sunnuntaina valmiiksi.
Mitä palstan yksin asuvat ja miksei muutkin meinaa syödä VK loppuna.
Kaveri houkutteli juomaan mutta ei tee mieli niin en sitten kehtaa väkisin lähteä viihteelle.
Kommentit (81)
Tänään menin einespatongilla, kuten usein etäpäivinä. Syöminen on tosi huonoa etäpäivinä, en tiedä miksi. Paikan päällä työpaikalla tulee aina syötyä kunnolla, on varsinainen lounas + salaatti itse tehtyinä.. Huomenna teen hernekeittoa, sekä spagettia ja lihapullakastiketta. Näistä syödään pari päivää..
En tee mitään, vaan lämmitän Pirkka Isonlihapiirakan ja Kotimaista-tuotesarjan nakkeja, jälkiruoaksi Pingviini nougatjäätelöä ja Fazerin sinistä.
Päivällä söin pienen annoksen perunaa ja kanasuikaleita, iltapäivällä kävin 6Ov synt ja siellä tarjottiin kinkku-ja katkarapu voileipäkakkua ja täytekkkua, ai että oli hyvää.
Tortilloja soijarouhekastikkeen ja kokojyväriisin kanssa. Lisänä salaattia.
Linssikeittoa 4 annosta tuleville päiville. Ostin Alentajaa ja sivelin sitä voileivän päälle ja vielä 6% juustoa.
Mä syön Atrian sienisalaattia ja juon valkoviiniä. Rakastan sienisalaattia!
Aikomus on kuitenkin tehdä kanakeittoa joko tänään tai huomenna. En tee tällä kertaa perinteistä vaan perunoiden sijasta kokeilen punaisia linssejä keitossa.
Vierailija kirjoitti:
Linssikeittoa 4 annosta tuleville päiville. Ostin Alentajaa ja sivelin sitä voileivän päälle ja vielä 6% juustoa.
Hupsista katsoppa viestiä sinun jälkeen, on meinaan samankaltaisia aikomuksia! ; )
Kropsun ja makaronilaatikon paistoin ja viiliä hapatin, kun syrjäkylältä on matkaa kauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä ohiksena tässä ketjussa, että mikä osa naudasta sopii parhaiten lihakeittoon?
Tuo Viskaalin nyhtöliha. Siitä tulee paras keitto.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön Atrian sienisalaattia ja juon valkoviiniä. Rakastan sienisalaattia!
Aikomus on kuitenkin tehdä kanakeittoa joko tänään tai huomenna. En tee tällä kertaa perinteistä vaan perunoiden sijasta kokeilen punaisia linssejä keitossa.
Jos viiniä jää, mitä epäilen, niin loraus sitäkin keittoon.
Isäni toi hirvenlihaa, siispä käristystä tein. Perunoita ja puolukkahilloa lisäksi. Voissa paistoin lihan pienissä erässä, sipulin kanssa. Lisäsin vain suolaa ja pippuria hiukan sekä pari laakerinlehteä.
Vierailija kirjoitti:
Tein bataattisosekeittoa.
Kerro reseptisi!
Mulla on Kebabbi päivä, ja tietysti kolaa...
En ole koskaan ollut mikään leipojatyyppi vaan fiilistelijä joka yrittää luoda täydellisen bolognesin tai huumaavan keiton. Se on vähän niikuin taidetta tavallaan.
Lidlin italialaisen pitsan heitän uuniin kunhan jaksan. Mun ei pitäisi edes lukea näitä ruokaketjuja kun jaksan aina ihmetellä miksi ihmiset vouhottaa jonkun syömisen takia...
On niin kuuma päivä ja olin rannalla, etten jaksanutkaan keittää pastakastiketta, kuten oli tarkoitus. Ostin sitten kampelafileitä ja paistoin niitä perunoiden kanssa, valmistui nopeasti ja oli yllättävän hyvää.
Linssi-sipulikeitto ja paistettuja siemenleivän palasia. Miten se kirjoitetaan rutonki.
Halvat ruhonosat eli rinta, lapa ja häränhännät. Vaatii aikaa mutta eniten makua