Mitä ruokaa teette/teitte tänään?.
Siinäpä vasta kysymys. Ei aina jaksaisi samoja ruokia.
Itse tyydyin tekemään ison kattilallisen pastaa.
Vähän tuunattu ja reilusti kasviksia joukkoon.
Keitin pastan
Paistoin ison jauhelihan maustoin chilillä ja grillaus mausteilla laitoin sekaan tomaattinsoseen ja lisäsin vielä ruoka kermaa.
Kasviksia käytin tällä kertaa ihan pakaste. 500g joten kasviksia on enemmän kuin lihaa.
Tuli aivan älyttömän hyvää eikä tullut edes kalliiksi.
Tuossa on yksin asuvalle ihan tarpeeksi parille jopa kolmelle päivälle.
Seuraava ruoka on perunasta. Perunat siihen kastike ja kunnon lihaa. Sen teen sunnuntaina valmiiksi.
Mitä palstan yksin asuvat ja miksei muutkin meinaa syödä VK loppuna.
Kaveri houkutteli juomaan mutta ei tee mieli niin en sitten kehtaa väkisin lähteä viihteelle.
Kommentit (81)
Tein popcornia ja katselen kun tuo yksi pullahiiri mesoaa toisen pakastepitsasta.
Täytettyjä paprikoita uunipellillinen. Ruokaa viikonlopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset saavat tänään pakastepitsat. Meille aikuisille pasta puttanescaa. On sellainen viikko takana, että kun tulen päivän toiselta työpätkältä kahdeksan jälkeen kotiin, ei juuri jaksa enää kokkailla.
Sinäkö teillä kokkaat ja muut odottaa kuin linnunpoikaset suu auki että sinä tulet laittamaan pitsat uuniin?
Eivät odota.
Mitä hittoa sinä sitten selität työviikosta ja kokkaamisesta? Empatian toivossa?
Vastasin aloitukseen.
Sulla kun tuntuu olevan kova hätä siitä, että vastaukset liittyvät avaukseen, niin voitko kertoa, miten nämä sun kysymyksesi liittyvät siihen. En ihan oikeasti ymmärrä, miten mun kirjoittama viesti voi kiehtoa sua noin paljon.
Kumpi olikaan tyhmempi käyttäytyvä vai käytöksen mahdollistava? Sinä lähdit vastaamaan näihin kysymyksiin ja ruokit trollia.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Tein popcornia ja katselen kun tuo yksi pullahiiri mesoaa toisen pakastepitsasta.
Takes two to tango.
Cittarissa oli lohikeitto tarjouksessa. Tein kermaisen kalakeiton
Vierailija kirjoitti:
Cittarissa oli lohikeitto tarjouksessa. Tein kermaisen kalakeiton
Voi hemmetti siis LOHI tarjouksessa🤣🙈
Tein kaalikeiton. Siis oikeasti (enkä keljuillessani).
Äärimmäisen hyvää tuli, kun lisäsin Viskaalin nyhtölihaa puoli pakettia ja kirpeitä syysomenan lohkoja sekä pussi keittojuureksia.
Ostin valmis aterian. Kana nuudeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan semmosta helppoa uunivuokaa, jossa uunivuokaan kaadetaan vaan pussi perunagnoccheja, pari purkkia valmista arrabbiata-kastiketta, purkki kapriksia, purkki oliiveja. Päälle sitten revittyä mozzarellaa ja uuniin puoleksi tunniksi. Ei tarvinnut pilkkoa mitään.
Julmettu kasa hiilaria, ei muuta. Lähdössä maratoonille, tai koko vkl pallopeliturnaukseen?
Ei meillä mitenkään vältellä hiilareita, eikä kukaan perheenjäsenistä ole ylipainoinen. Itse 167 cm / 53 kg.
Enpä taida viitsi ihmeempiä laittaa, kun itsekseni vaan syön. Kaapissa on ruusukaalia, niitä voisin keittää. Sitten nakkeja paistan ja perunaa. Punajuurisalaattia ja jotain pilkottua kasvista viereen, niin tulee ihan kiva arkiateria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan semmosta helppoa uunivuokaa, jossa uunivuokaan kaadetaan vaan pussi perunagnoccheja, pari purkkia valmista arrabbiata-kastiketta, purkki kapriksia, purkki oliiveja. Päälle sitten revittyä mozzarellaa ja uuniin puoleksi tunniksi. Ei tarvinnut pilkkoa mitään.
Julmettu kasa hiilaria, ei muuta. Lähdössä maratoonille, tai koko vkl pallopeliturnaukseen?
Ei meillä mitenkään vältellä hiilareita, eikä kukaan perheenjäsenistä ole ylipainoinen. Itse 167 cm / 53 kg.
En välttele minkään. Mutta ruoka ilman proteiinia on pelkkiä tyhjiä kaloreita. Urheilijoiden pitää ne proteiinit saada kuitenkin, joten pitää säästää kalorikiintiö niiden syömiseen. Meillä ei siis teinit suostuisi syömään, jos on pelkkää "höttöä".
---ohis
Söin lounaaksi pakkasesta viime vkonloppuna tekemääni kung pao kanaa. Oli hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En välttele minkään. Mutta ruoka ilman proteiinia on pelkkiä tyhjiä kaloreita. Urheilijoiden pitää ne proteiinit saada kuitenkin, joten pitää säästää kalorikiintiö niiden syömiseen. Meillä ei siis teinit suostuisi syömään, jo
En ihan ymmärrä tuota "pelkkiä tyhjiä kaloreita" ruuasta, jossa ei ole suurta määrää proteiinia. Ehkä voit hieman valottaa asiaa. Kuitenkin kaikissa noissa ainesosissa on jonkin verran proteiinia, etenkin mozzarellassa. Mä henkilökohtaisesti olen yrittänyt kasvattaa lapsia, jotka sanoo jonkin ruuan kohdalla, että en suostu syömään. Ei olisi mulle tuollainen käytös ylpeilemisen aihe.
ohis
Tummaa riisiä, loimulohta ja uunivihanneksia.
En mitään. Tein valmiiksi lihakeiton eilen. Sitä söin tänään.
Perunalohkoja uunissa. Öljyssä ja suolassa kierittelin ensin. 225C :ssa 10min. sitten sekaan fetajuustoa, valkosipulia, rosmariinia. Vielä 10min. Hyvää ja halpaa. Jälkilämmössä patonkia 200C 12min.
Saako kysyä ohiksena tässä ketjussa, että mikä osa naudasta sopii parhaiten lihakeittoon?
Tein vehnäsämpylöitä joissa oli joukossa oliiveja. Muuten meni päivä eilisellä porkkankeitolla ja kolme päivää sitten tehdyllä kanasörssöllä.
Hodareita ja ranskalaisia.