Tuomas Enbusken kolumni: Miehet, jotka vihaavat miehiä
Olen huomannut juuri saman ilmiön.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kolumni-miehet-jotka-vihaavat-miehia
Kommentit (57)
Pohjimmiltaan on kyse miehistä jotka haluavat painaa muita alaspäin näyttääkseen itse paremmilta. Pyrkyreitä on aina ollut ja tulee aina olemaan ja heitä voi parhaiten käsitellä niin, että jättää kokonaan huomiotta, koska kiusaajat, oli se paikka sitten peruskoulun piha tai muu-, elävät huomiosta ja kun se riistetään heiltä jää vain tyhjyyttään kumiseva tynnyri.
Ei auennut, ihan turha kirjoitus.
"Aika monen vasemmistokirjailijan tai toimittajan mielestä em. hyveet ovat toksisia paitsi naisilla."
Jos heitä on monia, lienee helppo siteerata jonkun vasemmistokirjailijan tai -toimittajan julkaistua mielipidettä. Hesarin kolumni "Olen mies ja vihaan miehiä" on maksumuurin takana, ja näkyvä alku puhuu miesten väkivaltaisista asenteista, ei kilpailuhenkisyydestä tai rohkeudesta tai fyysisestä vahvuudesta.
Nykyisin kun naisia ja erilaisia vähemmistöjä on pakko käsitellä medioissa silkkihansikkain julkisen verbaalisen teloituksen uhalla niin miehistä on muotoutunut se vihonviimeinen sylkykuppi jota saa julkisesti sekä stereotypisoida ja tehdä naurunalaiseksi. Ei se ihme ole, että osa miehistä pakenee tätä sylkykuppistatusta ja yrittää nousta sen yläpuolelle ja lähteä sortamaan muita miehiä, ihan perusdefenssi mielivaltaa vastaan.
Auttakaa Ukrainan tyttöjä ja naisia. No ei niitä pelokkaita pikkupoikia tai nuoria, jotka pelkäävät joutuvansa lihamyllyyn kuolemaan tai vammautumaan ja sodan jälkeen pilkattaviksi hylkiöiksi, tarvitse auttaa. Oma vika. Väärä sukupuoli.
25.10.2025 | 19:43
"Helenassa on näkynyt tuo voitonriemu, kun tuuttasi raivoränttejä ivallinen virne suupielessä. Hehkui oikein, kun kuvitteli olevansa koko Suomen silmissä ihailtu ja voiton puolella.
Tipahdus on ollut raju. Somen hyviä ja huonoja puolia. Somen kautta on saanut näkyvyyttä ja apinoita. Mutta somen kautta on paljastunut myös totuus.
Kun narsistit on saaneet ennen suomea puuhailla rauhassa parisuhteissa ja työpaikoilla, ovat ehtineet saada paljon pahaa aikaan. Nyt some on raaka ja kun tuot valheesi ja manipulastiosi esille, on vaarana, että kaikki eivät usko näitä juttuja.
Helena taistelee nyt näkymätöntä "some kansaa" vastaan. Hän ei tiedä, keitä ovar hänelle nauravat ja sekös raivostuttaa"
Vastaa
Lainaa
Ilmoita asiattomaksi
0
0
Vierailija
163/165
|
25.10.2025 | 19:45
Aina voi tehdä uusia ketjuja, jos vanha ei miellytä pääpirua.
🤭😉
Mutta löytyy toinenkin konsti tähän HKn tekemään sensyröintiin.
Vilkaisin vähän muita ketjuja... 🤭😉
Kyllä HKn kannattaisi jättää nämä omat pi(e)ruketjunsa jäljelle. Ei ehkä sitten niin leviäisi muualle.
Ai niin liian myöhäistä...
KOKO SUOMI tietää jo. No can do!
Vastaa
Lainaa
Ilmoita asiattomaksi
0
0
Vierailija
164/165
|
25.10.2025 | 19:46
Ja muuten.
Tuo kylpyammepervoilu...
Sopii kyllä jotenkin karmaisevan hyvin sadistihommeleihin. Mitä The raivokostajan lapsuus onkaan sisältänyt.
Häiriköinti netissä on aivan ennenkuulumatonta.
Sekä turhaa. Koko Suomi tietää jo, HK
KOKO SUOMI.
Vastaa
Lainaa
Ilmoita asiattomaksi
0
0
Vierailija
165/165
|
25.10.2025 | 19:50
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi. Marina katkaisi välit tuohon paholaisen. Heti pian myös lätinä.
No can do.
Persona non grata
Tosiaan, tämä on se käännekohta.
KÄÄNNEKOHTA.
Mitä se huumehuuruinen Embuske taas kitisee ja uhriutuu. Valtavirrasta poikkeavana miehenä voin huoletta allekirjoittaa tuollaisen ja monen muunkin miehiä koskevan stereotypian. Ehkä on helpompaa rekisteröidä asioita, kun itse on ulkopuolinen. Minulle on ollut aina helpompaa löytää naispuolisia kavereita tai jopa seurustelukumppani kuin miespuolinen ystävä, jonka kanssa olisi enemmänkin kosketuspintaa kuin molempia koskevat työjutut.
Stereotypioissa pitää kuitenkin muistaa tilastollinen fakta, että yhden hajontayksikön päässä sijaitsee 68 % populaatiosta ja kahden 95 %. 5 % eli joka kahdeskymmenes ovat merkittäviä poikkeamia. Tyypillisessä koululuokassa on kuitenkin riski, että olet ainoa samaa sukupuolta oleva poikkeama.
Itse olen lapsuuteni viettänyt kirjaston suurkuluttajana aikana, jolloin oli nykyistä huomattavasti vähemmän viihdetarjontaa. Ei tarvinnut suuremmin pelätä, että sitä kautta olisi ollut vaaraa törmätä ja tutustua toisiin poikiin. Embusken kirjoissa taidan olla yksi "miesvihaaja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistyneet miehet pilkkaavat junttimiehiä? Vautsi mikä havainto, ihan Nobelin arvoinen.
Tekeekö naiset samoin?
Ei, koska meillä ei ole sitä jutussakin mainittua testosteronia, joka pakottaa asettamaan ihmiset arvojärjestykseen itseemme nähden.
Et ole ilmeisesti ikinä ollut naisvaltaisessa työyhteisössä?
Siis tuo Embusken kolumnihan oli tarkoitettu rohkaisuksi nuorille pojille, että lukisivat ja mitä vaan mikä kiinnostaa, vaikka lukuharrastusta ei niin suitsutettaisikaan.
Miten tähän on vedetty kaikki uhriutumiset ja naiset ym. mukaan? Lukisitte hyvät ihmiset, niin lukemisen ymmärtäminenkin kehittyisi.
Vierailija kirjoitti:
Se on rohkaisu lukemiseen nuorille pojille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on rohkaisu lukemiseen nuorille pojille.
Jos aikoo poiketa häpeilemättä valtavirrasta, niin se vaatii sisäsyntyistä rohkeutta. Embuske ei tätä koskaan voi ymmärtää, koska hän on pohjimmmiltaan tavis tai pyrkii miellyttämään valtavirtaa teeskentemällä jotain muuta kuin on. Veikkaan jälkimmäistä, mikä selittäisi päihde- ja mt-ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Mehhh.. vai on latvakakkosilla vaikeuksia pärjätä ihmisten ilmoilla tasavertaisesti ja nyt kiukuttaa.
Ei mies joka osaa käyttäytyä tämmöisiä ongelmia kohtaa, aika kertovaa että aoheesta purnaa sälli joka on tehnyt uran itselleen siitä kuinka se ei osaa käyttäytyä tai arvioida omaa kyvykkyyttään realistisesti suhteessa muihin.
Selvästi persoonallisuushäiriöinen kaveri tämä kirjoittaja. Myös luotaantyöntävän näköinen. Olen itse sitä mieltä, että vastenmielinen luonne näkyy usein myös naamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistyneet miehet pilkkaavat junttimiehiä? Vautsi mikä havainto, ihan Nobelin arvoinen.
Tekeekö naiset samoin?
Ei, koska meillä ei ole sitä jutussakin mainittua testosteronia, joka pakottaa asettamaan ihmiset arvojärjestykseen itseemme nähden.
Et ole ilmeisesti ikinä ollut naisvaltaisessa työyhteisössä?
Olen ollut koko elämäni ja vain yhdessä paikassa on ollut ongelmia. Sielläkin aiheuttajana yksi henkilö, joka pilasi koko paikan ilmapiirin. Olen siis työskennellyt satojen ja taas satojen naisten ja ehkä pari mulkkua tullut vastaan.
Veljeni vietti yhden työharjoittelun rakennustyömaalla ja totesi, että opiskeli väärälle alalle. Siellä kaikki olivat mulkkuja vaikka otanta oli aika aika paljon pienempi. Empiirinen data siis kertoo, että miesvaltaiset työyhteisöt ovat toksisia.
Ei kiinnosta tippaakaan tuon kaverin mielipiteet. On ihmisenä niin kehittymätön vielä tuolla ikää, että uskottavuus on miinuksen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö naiset samoin?
Mitä muuta intersektionaalisuus on kuin tätä? Uhrihierarkiaa. Uhrein on palvotuin ja ihailluin.
Poislukien valkoiset tavismiehet, he eivät voi olla koskaan uhreja. Heidän täytyy olla vähintään "erilaisia" miehiä päästäkseen tavoiteltuun uhripositioon.
Valkoisena tavismiehenä vihonviimeiseksi haluaisin tavoitella mitään uhripositiota. Miksi ihmeessä sellaista tavoittelisin?
Tiedän, mitkä arvot ovat minulle tärkeitä, edistän niitä ja tunnistan, että muilla ihmisillä voi olla hyvinkin erilaisia arvoja. Ei ole minulta pois.
Aika monen vasemmistokirjailijan tai toimittajan mielestä em. hyveet ovat toksisia paitsi naisilla. Usein pelkästään miehenä oleminen on mielletty toksiseksi. Lue vaikka Branderia tai se Hesarin kolumni "olen mies ja vihaan miehiä"
En ole mikään Peterson fani, jostain Tatesta puhumattakaan, mutta saa olla aika sokea ja kuuro, jos ei ymmärrä miten intersektionaalinen feminismi suhtautuu miehuuteen ja miehiin.