Jouluryhmä FBssä pelkkää Temua täynnä
Tulen tänne purnaamaan, kun jouluintoilijana harmittaa, että Facebookin jouluryhmä on muuttunut pelkän Temuromun esittelypaikaksi.
Jotenkin siitä ilmeestä näkee, mikä on Temusta tai vastaavasta. On tyynyliinaa, pussilakanaa, kynnysmattoa, joulukorttia... mikään ei omasta mielestä voisi olla vähemmän jouluista.
Onko muita saman henkisiä joita asia harmittaa
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temussahan on vaikka mitä kivaa jouluista ja muutakin nättiä ja tarpeellista. Aika moni kauppojen joulujuttu on joka tapauksessa peräisin Kiinasta.
Kiina ei tässä ole se ongelma, vaan EU:n turvallisuussäännöt. Temusta tilatut tuotteet ei ole tutkittuja ja hyväksyttyjä.
Ihan vain tähän sivusta maininta, että kai olet tietoinen että ei CE-merkittyjä tuotteita ole sen paremmin tutkittu tai hyväksytty missään? CE-merkintä on valmistajan tekemä ilmoitus siitä, että kyseinen tuote täyttää standardit/vaatimukset X, Y ja Z. Tulli saattaa pistokokein tehdä tsekkauksia, mutta mitään wanhan ajan testauksia ei ole tehty enää vuosikymmeniin. Tietyissä tuoteryhmissä toki tilanne on eri, mutta tuo noin yleisenä mainintana.
Ja maahantuojalla on tällöin vastuu. Temutilaajana olet itse maahantuoja.
Edelleen turvallisempaa on ostella noiden pistokokeiden varassa kuin lainkaan tutkimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temussahan on vaikka mitä kivaa jouluista ja muutakin nättiä ja tarpeellista. Aika moni kauppojen joulujuttu on joka tapauksessa peräisin Kiinasta.
Kiina ei tässä ole se ongelma, vaan EU:n turvallisuussäännöt. Temusta tilatut tuotteet ei ole tutkittuja ja hyväksyttyjä.
Justiinsa on uutisoitu jostain Barbie-repusta, jota K-kaupat ovat myyneet kesästä alkaen ja joka sisältää ftalaattia. Sellaista tutkimista ja vastuullisuutta suomalaisissa kaupoissa taas kerran.
? Juuri tutkimusten ja seurannan avullahan tuokin pitoisuus selvisi. Jos ei olisi tutkittu, sitä myytäisiin ja käytettäisiin edelleen surutta. Niin käy monen temutuotteen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miten Temu-tuotteen erottaa kuvista, kun meillä on Rustat ja Tokmannit ja Normalit ym? Siis tarkoitan kuvaa, jonka joku on itse ottanut kodissaan, jossa on vaikka joulutekstiilejä tai koristeita?
Ap vastaa: se tyyli on sellainen "tekoälyllä luotu". Jotain poroja ja joulupukkeja printattuna joka paikkaan, sellaista imelää, halpaa ja teollista.
Omasta mielestä jouluista on esimerkiksi aidot havut, kynttilät, jouluiset maisemat, piparit, leivonnaiset... nuo Temun roinat on niin kaukana omasta jouluestetiikasta kuin vaan voi olla.
Siis on kaikenlaista tosi halvan näköistä tonttulakin muotoista huppua tuolin päälle sun muuta. Ihan hirveää roinaa omaan makuun, tuossa jouluryhmässä on näitä paljon.
Temuttakaa te köyhät. Minä ostan edelleen tuotteeni oikeista nettikaupoista. Enkä tue kiinalaisia sotarahastoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Temu-tuotteen erottaa kuvista, kun meillä on Rustat ja Tokmannit ja Normalit ym? Siis tarkoitan kuvaa, jonka joku on itse ottanut kodissaan, jossa on vaikka joulutekstiilejä tai koristeita?
No kun ne kuvat suorastaan kirkuu sitä, että se on otettu jonkun per*aukisen tollon kotona eli suomeksi, kämpässä mikä on pullollaan Temu-pa*kaa.
Nyt ei keskusteltu Velkamuijan kämpästä.
Muita jouluttajia joita Temu risoo?
Meillä on ollut samat joulukoristeet jo 30 vuotta. Osa 60-70 vuotta vanhoja mummon peruja. Ei tartte ostaa kiinakrääsää.
Olipa temu tai mikä tahansa muu niin yhtään kotimaista joululahjaa tai tuotetta en osta. Kaikki tulee suoraan ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Pistä Facebook kiinni, jos sen käytöstä tulee paha mieli.
Temu tuhosi joulun ennen marraskuuta🤣
Vierailija kirjoitti:
Temuttakaa te köyhät. Minä ostan edelleen tuotteeni oikeista nettikaupoista. Enkä tue kiinalaisia sotarahastoja.
muut gigattaa gigantissa kalliilla hinnoilla
Vierailija kirjoitti:
Itse pyrin tekemään tämän vuoden joulusisustushankinnat kotimaan markkinoilta. Suht edullisesti löytyy, kun jaksaa nähdä vähän vaivaa.
Onneksi ostin nekin lomareissulta ulkomailta
Vierailija kirjoitti:
Jess lisää alveja valtion kassaan
prisma tuhos mun vapun mitä vietän nyt
No kun ne kuvat suorastaan kirkuu sitä, että se on otettu jonkun per*aukisen tollon kotona eli suomeksi, kämpässä mikä on pullollaan Temu-pa*kaa.