Jouluryhmä FBssä pelkkää Temua täynnä
Tulen tänne purnaamaan, kun jouluintoilijana harmittaa, että Facebookin jouluryhmä on muuttunut pelkän Temuromun esittelypaikaksi.
Jotenkin siitä ilmeestä näkee, mikä on Temusta tai vastaavasta. On tyynyliinaa, pussilakanaa, kynnysmattoa, joulukorttia... mikään ei omasta mielestä voisi olla vähemmän jouluista.
Onko muita saman henkisiä joita asia harmittaa
Kommentit (27)
Temussahan on vaikka mitä kivaa jouluista ja muutakin nättiä ja tarpeellista. Aika moni kauppojen joulujuttu on joka tapauksessa peräisin Kiinasta.
Löytyykö täältä niitä, joilta Temu vie joulumielen pois?
Vierailija kirjoitti:
Ei löydy. Lokakuussa vietetty joulu sen sijaan vie.
Minulla Kiinan (ja sitä kautta Venäjän) tukeminen tai ilmaston saatuttaminen ei tuo joulumieltä.
Eikä se krääsän ja rihkaman ostaminen täältäkään auta, jos se on tuotu esimerkiksi Kiinasta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla Kiinan (ja sitä kautta Venäjän) tukeminen tai ilmaston saatuttaminen ei tuo joulumieltä.
Eikä se krääsän ja rihkaman ostaminen täältäkään auta, jos se on tuotu esimerkiksi Kiinasta.
Lokakuussa ei kuulu olla joulumieltä.
Vierailija kirjoitti:
Temussahan on vaikka mitä kivaa jouluista ja muutakin nättiä ja tarpeellista. Aika moni kauppojen joulujuttu on joka tapauksessa peräisin Kiinasta.
Kiina ei tässä ole se ongelma, vaan EU:n turvallisuussäännöt. Temusta tilatut tuotteet ei ole tutkittuja ja hyväksyttyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen jo syönyt joulutorttuja ja joululimppua ja olen ostanut joululahjoja ja joulukoristeita ja juomia joulupöytään ja olen myös tilannut itselleni ulkomailta laadukkaan joulukalenterin. Kun aloittaa ajoissa, ei tule stressiä, vaan joulumieli kestää pitempään.
Kädentaitokauppiaita löytyy verkosta ja messuilta. Osa ei jaksa tehdä myyjäisiin? Muualla valmistettua ei ole enää täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen jo syönyt joulutorttuja ja joululimppua ja olen ostanut joululahjoja ja joulukoristeita ja juomia joulupöytään ja olen myös tilannut itselleni ulkomailta laadukkaan joulukalenterin. Kun aloittaa ajoissa, ei tule stressiä, vaan joulumieli kestää pitempään.
Ei kestä, vaan joulu alkaa vit*ttamaan jo ennen marraskuun puoliväliä. Kyllä se riittää, että kaupat alkaa sen hössötyksen jo syksyllä.
Itse pyrin tekemään tämän vuoden joulusisustushankinnat kotimaan markkinoilta. Suht edullisesti löytyy, kun jaksaa nähdä vähän vaivaa.
Kuinka nopeasti tavarat tulee temusta jos nyt tilaa, vai joko joulun lähestyminen alkaa näkyä toimituksissa?
Tosi monet askarteluryhmät on jo pitkään olleet täynnä temuttajia, vastenmielistä seurata ja oikeastaan olen vähentänytkin noiden ryhmien seuraamista sen takia. Vaikka jättää tuoteturvallisuuden ja temupakettien ekologisen ja taloudellisen vaikutuksen huomiotta, niin silti on aivan selvää että suurin osa esimerkiksi kuvista on varastettuja tai kökköä tekoälyllä tehtyä sontaa.
Pistä Facebook kiinni, jos sen käytöstä tulee paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et viettäisi pääsiäistä nyt samalla? Lokakuussa siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiina ei tässä ole se ongelma, vaan EU:n turvallisuussäännöt. Temusta tilatut tuotteet ei ole tutkittuja ja hyväksyttyjä.
Ihan vain tähän sivusta maininta, että kai olet tietoinen että ei CE-merkittyjä tuotteita ole sen paremmin tutkittu tai hyväksytty missään? CE-merkintä on valmistajan tekemä ilmoitus siitä, että kyseinen tuote täyttää standardit/vaatimukset X, Y ja Z. Tulli saattaa pistokokein tehdä tsekkauksia, mutta mitään wanhan ajan testauksia ei ole tehty enää vuosikymmeniin. Tietyissä tuoteryhmissä toki tilanne on eri, mutta tuo noin yleisenä mainintana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa on uutisoitu jostain Barbie-repusta, jota K-kaupat ovat myyneet kesästä alkaen ja joka sisältää ftalaattia. Sellaista tutkimista ja vastuullisuutta suomalaisissa kaupoissa taas kerran.
Miten Temu-tuotteen erottaa kuvista, kun meillä on Rustat ja Tokmannit ja Normalit ym? Siis tarkoitan kuvaa, jonka joku on itse ottanut kodissaan, jossa on vaikka joulutekstiilejä tai koristeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan valmistautua pääsiäiseen sitten, kun on päästy laskiaiseen asti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan valmistautua pääsiäiseen sitten, kun on päästy laskiaiseen asti :)
Et mitenkään kerkeä, ellet valmistaudu siihen jo nyt lokakuussa.
Se on ap edelleen lokakuu.