Boozt/Booztlet vedättää asiakkaitaan - ei suostu tilaukseni palautukseen
Onko kellään mulle käynyt samoin? Tilasin muutamalla sadalla erilaisia kodin tarvikkeita Booztletistä. Osa oli sellaisia, joita en lopulta halunnut, koska materiaali ei ollut mieleinen. Booztlet ei kuitenkaan suostunut palautukseen ja syy oli se, että tuotteet on heidän mielestään kuvauksen mukaisia (eivät edes olleet). Olin siinä ymmärryksessä, että oli syy mikä tahansa, käyttämättömät tuotteet saa palauttaa. Yritin vain olla hyvä asiakas ja auttaa heitä kertomalla palautukseni syyn. Toimitusehdoissaan väittävät antavan 14 päivän vaihto- ja palautusoikeuden.
Otin kuluttajaneuvontaan yhteyttä ja he sanoivat, etteivät voi auttaa, koska firma ei ole viime aikoina vastannut heidän yhteydenottoihin ja vinkkasivat olemaan Euroopan kuluttajaneuvonnan Suomen osastoon yhteydessä. Olen sinne seuraavaksi yhteydessä. Kuulostaa törkeältä toiminnalta ja en voi olla ainut, jolle on käynyt näin!
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on toiminut ongelmitta :), aina.
Kyselinkin niiden perään, joilla ei ole toiminut :) Uskon, että monilla varmasti toimiikin, eihän firma pyörisi, jos pääsääntöisesti ei toimisi. Mutta ehkä he hilaavat firman liikevaihtoa ylöspäin sillä, että osan kanssa palautukseen ei suostuta ja luottavat siihen, että porukka ei jaksa tehdä asialle mitään. Se että eivät enää kommunikoi Kuluttajaviranomaisen kanssa kertoo, että jotain ongelmia siellä on.
Tuossa sinun keississäsi ei olut kyseessä etämyyntipalautus vaan reklamaatio, joka oli aiheeton.
Vierailija kirjoitti:
Palautus on maksullista, niin kerrotaan. Rikkinäisen tuotteen ovat minulle hyvittäneet ja palautus onnistui hyvin. Taisi mennä viikko, kun rahat olivat tilillä.
Niin senkö takia ap yritti reklamoida, ettei joudu maksamaan sitä palautusmaksua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkauksen mukana tulee se palautustarra, jos ei halua tuotetta, niin takaisin pakettiin, tarra kylkeen ja palautukseen.
Kuten sanoin aiemmin, niin näin olisi pitänyt tehdä nyt kun näin miten tässä prosessissa kävi. Halusin vain ensin reklamoida heille, sillä tuote ei ollut sitä mitä kuvauksessa sanottiin. Ja sitten tämä menikin täysin yllättäen siihen, että en voinut palauttaa tuotteita.
Miksi mahdollistaa reklamointi, jos ainoa vaihtoehto on aina vaan suoraan tehdä palautus?
Se reklamointi on viallisia tuotteita varten. Sinulta kysyttiin jo, että miten materiaali ei vastannut kuvausta, et vastannut siihen.
Miksi et vaan suoraan palauttanut tuotteita, olitko käyttänyt niitä? Palautukseen voi valita syyksi, ettei vastaa tuotekuvausta.
Mä ostin autovaraosia saksalaisesta verkkokaupasta, jolla myös suomalaiset sivut ja paljon mainontaa suomessa.
Palautuksesta alkoivat vänkkäämään. Kuluttajaviranomainen sanoi ettei voi auttaa, koska firmalla ei ole toimipistettä Suomessa, valita Euroopan kuluttajalautakuntaan.
Sinne valitin, vastasivat että "olet asiassa oikeassa ja yritys väärässä, mutta koska yritys ei reagoi heidän yhteydenottoon millään tavoin (eikä muutenkaan noudata heidän käskyjä), on ainoa tapa hakea korvauksia henkilökohtaisesti oikeusteitse".
En viitsinyt 20€ osan takia vetää kansainväliseen oikeuteen...
Vierailija kirjoitti:
Niin mullakin ja olen tilannut tuolta jo vuosia. Jos tuote ei vastaa odotuksia niin en tee siitä reklamaatiota vaan palautuksen. "En tykkää" ei ole mikään virhe tuotteessa.
Pohja tässä tapauksessa oli yhtä kuin 1 cm myös reunan yläpuolella kulhon kohdalla ja lautasissa koko pohja. Toki olen nähnyt tällaista esim. käsin tehdyssä keramiikassa mutta arjen käyttöastioissa ei koskaan. Aina on täysin lasitettuja olleet.
Ja kuten aiemmin sanoin, tuotteen kuvauksessa ei sanottu mitään lasittamattomasta osasta vaan itse asiassa sanottiin että on lasitettu.
Reklamoinnin yhteydessä sanoivat, että palautuskaan ei ole mahdollista eli palautusprosessin aloittaminen ei olisi auttanut, siitä kun moni nyt sanoo. Ettekö koskaan ole itse ensin reklamoineet jostain? Yllätyin itsekin, että siihen vastasivat, että vaihto tai palautuskaan ei ole mahdollista. Siksi tätä keskustelua nyt täällä käydään, kun oli yllättävä veto.
Yhtään Booztia tai tätä tapausta puolustelematta noista lasituksista olen samaa mieltä heidän kanssaan siitä, että ei pohjan lasittamatta jättäminen mitenkään harvinaista ole. Minulla on Höganäsilta todella kestäviä ja laadukkaita astioita, jotka eivät ole menneet vuosien käytössä miksikään, mutta niissä ei ole pinnoitusta pohjassa. Ei ole kyllä millään tavalla häirinnyt, on niin kulhoja kuin tee- ja kahvikuppeja eli syöty ja juotu niin kylmää kuin kuumaa. Olisivatko siis olleet jotenkin muutenkin viallisia nuo tilaamasi. Ikävä tapaus kuitenkin, kiitos että kerroit.
Olisin tietty ollut valmis maksamaan palautusmaksut, jos sellaisia olisi ollut. Se ei ole tässä se pointti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mullakin ja olen tilannut tuolta jo vuosia. Jos tuote ei vastaa odotuksia niin en tee siitä reklamaatiota vaan palautuksen. "En tykkää" ei ole mikään virhe tuotteessa.
Ei tää ollut mikään "en tykkää" -tilanne. Luitko aiemmat viestini? Toki ehdottomasti olisi pitänyt vaan suoraan palauttaa ne, sen näen nyt kun tämä meni tähän. Halusin ensin heille kertoa, että tuote ei ole sitä mitä kuvauksessa sanottiin ja tarkemmin kertoa miksi. Tämä oli virheeni ja toivon, että tämä auttaa jotakuta muuta. Toki olen nyt nähnyt viestejä muualla, jossa Boozt ei ole maksanut palautustusta tai venkoillut sen kanssa, eli tässä olisi voinut hyvin käydä niin että minulla ei olisi astioita eikä rahoja.
Jos on huomannut tavaraa käytettyään, että siinä on vikaa eikä se toimi käytössä, niin silloin tietenkin pitää reklamoida.
Loput saman sarjan tavarat voi palauttaa käyttämättöminä siinä tapauksessa, että palautusaika on vielä voimassa.
Jos kuitenkin nuo loputkin saman sarjan tavarat ovat viallisia, niin niistä voi myös tehdä reklamaation.
Se sitten tosiaan jää myyjän arvioitavaksi onko tuote tosiaan viallinen.
Sellaisen neuvon antaisin, että kun tänne kirjoittaa, niin kannattaa kertoa koko juttu rehellisesti, muuten siitä saa aivan eri kuvan kuin mitä se todellisuudessa on. Nytkään ei ollut kyse tavallisesta palauttamisesta vaan asiaan liittyi reklamointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tää ollut mikään "en tykkää" -tilanne. Luitko aiemmat viestini? Toki ehdottomasti olisi pitänyt vaan suoraan palauttaa ne, sen näen nyt kun tämä meni tähän. Halusin ensin heille kertoa, että tuote ei ole sitä mitä kuvauksessa sanottiin ja tarkemmin kertoa miksi. Tämä oli virheeni ja toivon, että tämä auttaa jotakuta muuta. Toki olen nyt nähnyt viestejä muualla, jossa Boozt ei ole maksanut palautustusta tai venkoillut sen kanssa, eli tässä olisi voinut hyvin käydä niin että minulla ei olisi astioita eikä rahoja.
"Osa oli sellaisia, joita en lopulta halunnut, koska materiaali ei ollut mieleinen."
On yleistä, mm. stockmannilta olen ostanut vastaavia. Lasitus suojaa sisäosaa ja usein se ulkoreunakin on lasitettu, mutta pohjaa välttämättä ei. Mikään ei myöskään mene lasituksen läpi. Itse keksimiensä fysiikan lakien perusteella ei voi reklamoida.