Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako Kelasta tai sossusta jotain tukea joulun viettoa varten?

Vierailija
23.10.2025 |

Tiedän jo nyt että jouluna ei ole rahaa ja laskin että tarvitsen noin 480€ joulun ruokiin, juomiin ja herkkuihin.

Saako Kelasta tai sossusta jotain erillistä joulutukea?

Saan tällä hetkellä asumis ja toimeentulotukea.

Kommentit (213)

Vierailija
41/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä saa mitään tukea. Itse ainakin olen tänäkin vuonna säästänyt 100 euroa joka kuukausi joulun viettämiseen. Olen onnistunut säästämään ja viime vuoden säästöjä on jäljellä 650 euroa. En tarvii jouluna kuin 200 euroa se riittää minulle.

Vierailija
42/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

480€ Aika paljon. Me, 2h, pärjätään alle satasen eikä koeta että mistään jäätäis paitsi.

Pelkästään viiniin menee jonkun verran, ja joulua vietetään se melkein 2 viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
44/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Seurakunnilta ja pelastusarmeijalta voi anoa ja saada joitakin kymppejä.

Vierailija
45/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa.muistan kun muutama vuosi sitten vielä lapsi oli alaikäinen meillä ei ollut koskaan esimerkiksi joukuusta.meillä ei ollut koristeita,jouluruokia ttai mitään mutta olimme jouluaaton aina sukulausilla joten miksi niitä oli edes pitänyt olla?

Minulle ainakin riitti se yhden päivän mättäminen sukulaisilla,ois lihonut jos ois useammin syönyt. En usko että mitään tukea olisi saanut kelalta ,saimme toimeentulotukea löhes aina.

Tämå oli minulle ja lapselle niin normaalia että en koskaan ajatellut että tuossa olisi mitään outoa. Nyt kun lapsi omillaan en edelleen osta itselle mitään jouluna,olin kyllä ylsi joulu töissä mutta palkka meni pariin lahjaan.

Vierailija
46/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torin laidalle prsettä myymään vaan. Sossu eikä kela ole mitään yleiskassoja minne vaan viedään laskelmat ja he kaivaa kuvetta just tasan niin paljon kuin pyydetään. Kerrassaan typerä aloituskin. 

Vierailija
47/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää pulloja

Vierailija
48/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Miksi pitäisi saada?

Kyllä köyhällä työttömälläkin on oikeus viettää samanlainen joulu kuin keskiluokkaisella

Ap

Ei ole mikään automaattinen oikeus. Se oikeus ansaitaan kun mennään töihin ansaitsemaan itse omat rahansa. 

Vierailija
49/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu Puppa🎅🏻🎄 auttaa ei hätää!

Vierailija
50/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

480 euroa jouluruokiin ja juomiin!

Härrekyy, mistä sinä tuollaisen summan keksit! 

Keität potaattimuussin ja ostat rasian karjalanpaistia.

Purkkiherkkusienistä ja kermaviilistä saat sienisalaatin.

Juomavettä saat raanasta. Sitä pitää elää suu säkkiä myöden eikä olla käsi ojossa pyytämässä tuollaisia summia.

Olisit aikanaan pannut vaikka komisenkin euroa viikoittain purkkiin, niin sinulla olisi nyt vähän ylimääräistä.

Vähän mutta kuitenkin.

Vierailija
51/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä köyhällä työttömälläkin on oikeus viettää samanlainen joulu kuin keskiluokkaisella

Ap

Ei ole mikään automaattinen oikeus. Se oikeus ansaitaan kun mennään töihin ansaitsemaan itse omat rahansa. 

Kerrotko mistä niitä töitä saa?

Ap

Vierailija
52/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu, köyhien pitää viettää se viikkoa myöhemmin johan on halpaa tavaraa ja ruokaa, eikö mitään olla opittu.

Vierailija
53/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun tulee kustantaa tuommoiset menot ruhtinaalisen määräisestä perusosasta:

Perusosan määrä vuonna 2025

Hakija tai perheenjäsenPerusosa (e/kk)

Yksin asuva 593,55

Yhteistaloudessa asuva yli 18-vuotias 504,52

Yksinhuoltaja 676,65

Vanhempiensa tai vanhempansa luona asuva yli 18-vuotias 433,29

1017-vuotias sisarussarjan 1. lapsi 415,49

1017-vuotias sisarussarjan 2. lapsi 385,81

1017-vuotias sisarussarjan 3. lapsi ja kukin sitä seuraava 356,13

Alle 10-vuotias sisarussarjan 1. lapsi 373,94

Alle 10-vuotias sisarussarjan 2. lapsi 344,26

Alle 10-vuotias sisarussarjan 3. lapsi ja kukin sitä seuraava 314,58

Perusosa 595 euroa ei makseta eikä ole koskaan maksettukkaan työttömyysturvan ja asumistuen päälle vaan ne vähentävät sitä.työmarkkinatuen saaja saa keskimäärin 100 euroa kuukaudessa toimeentulotukea - jos saa .toimeentulotukea vähentävät mm lapsilisät Ed mainittujen lisäksi.toimeentulotuessa on esimerkiksi yläraja vuokran suhteen ja ylimenevää osaa ei korvata . Samoiten sähkölaskussa on yläraja kuukautta kohti ja se on noin 25 euroa ja ylimenevää osaa ei korvata.eli toimeentulotukea 595 euroa kuukaudessa EI MAKSETA koskaan könttäsummana vaan siitä tehdään vähennykset! Ja kaikki eivät saa toimeentulotukea .joka ei usko niin ottakaa lopputili töistä ,niin asia selviää hetkessä ja itku pääsee kun totuus selviää ja entiseen työpaikkaanne saapuu hetkessä kymmenittäin jopa satoja työhakemuksia ja joku onnellinen saa työn.kelan sivuilta saa oikeaa tietoa.

Vierailija
54/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivilisää voisi antaa jos osoittaa olevansa konservatiivinen työtön tai lisätukia vailla. 

Koska muuten konservatiiviset tavat katoaa säästösyistä.

Halvemmaksi tulee homomarssit kuin joulun viettäminen.

Vierailija
55/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

pistä sivuun pieni summa kuussa ja käytä jouln juhlistamiseen. ei täksi vuodeksi ehdi mutta vastasuuden varalle. tälle vuodelle sitä ekstraa voi saada esim. diakonilta tai pelastusarmeijalta. mutta ei satasia jokusen kympin lahjakorttina kauppaan.

Vierailija
56/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerrotko mistä niitä töitä saa?

Ap

Jos olet niin stanan avuton ettet itse osaa kaivaa itseäsi kiinnostavien yritysten yhteystietoja ja lähetellä työhakemuksia jotka edesauttavat työllistymistäsi niin kuole mun puolestani vaikka nälkään. Niin ne muutkin töitä hakevat niitä töitä saattaa löytää. Arvatenkin sinulle jonkun tulisi myös suorittaa ne työt puolestasi ja sinä vain nostaisit palkan siitä ettei vahingossakaan vaan satu mikään ruumiinosa rasittuman ja palstaprovoilu häiriintymään.

Vierailija
57/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään. eikä tuista sovi oikein säästääkään mitään varten.

Vierailija
58/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mihin ja miksi kuvittelet tarvitsevasi  moisen summan viettääksesi joulua? Ehkäpä sinun pitäisi laskea uudelleen.

Vierailija
59/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helv etti niitä pask alta maistuvia laatikoita, vessanpönttö huutaa armoa! Hankkikaa elämä ja syökää normaalisti!

Meillä syödään sellaisia laatikoita, mistä tykkäämme. Peruna-jauhelihalaatikkoa ja chili-bataattilaatikkoa. Tekisi ehkä mieli tehdä punajuuri-aurajuustolaatikkoa.

Se on jauhem liha!

Jauhenliha. 

Vierailija
60/213 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jouluna tarvitse tuhlata yhtään sen enempää kuin muutenkaan. Jouluruoka maksaa saman verran kuin normiruokakin.

Ei maksa. Minulla ei ole arkena todellakaan varaa ostaa lohta.