Mihin hintaan autolainaa saa pankista?
Auton vaihto alkaa olemaan ajankohtaista. Sijoitusvarallisuutta on reilusti, mutta oletettu tuotto on parempaa kuin korkomenot joten aion ostaa auton lainalla. Puhutaan ehkä 25000€ lainasummasta.
Mihin hintaan noita lainoja saa pankeilta tällä hetkellä? OP:n asiakas olen.
En tarvitse sellaisia 'tosimies ostaa käteisellä' -tyyppisiä vastauksia tähän, kiitos=)
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
koko lokakuun ollut monella merkillä jopa 0% korot ja kulut rahoituksille. Mitä järkeä ottaa pankkilainaa.
Ostaa käytetyn auton yksityiseltä henkilöltä, eikä halua pistää sitä rahoitusyhtiön nimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vakuuksista. OP on nykyään hyvin nahkea vakuuksien suhteen. Auto ei sovi vakuudeksi.
Jos kerta sitä sijoitusvarallisuutta on reilusti, niin vakuudethan saa niistä.
Niinhän sitä luulisi. On tiedossa tapauksia joissa OP ei ole antanut luottotiedot omaavalle lainaa, vaikka vakuuksia on moninkertaisesti. Tuota olen kuullut useammalta ns. hyvin toimeentulevalta. En autolainojen yhteydessä, mutta muuten.
Kyllä se niin menee, että jos sijoitusvarallisuutta on reilusti, sitä vastaan saa myös autolainaa. Tietenkään sijoitusta ei vakuutena arvosteta lähellekään sen hetkistä arvoa, mutta sehän ei ole ongelma, mikäli sitä tosiaan on reilusti ja muita lainoja ei ole.
On tainnut näillä "hyvin toimeentulevilla" olla muuten ve
Itse epäilen että OP:lla on ongelmia vakuuksiensa kanssa kun asuntojen arvot ovat laskeneet. Tätä kompensoidakseen ja kaikkia riskiä minimoimakseen yrittävät venyttää vakuusvaatimuksia ihan tolkuttomalle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vakuuksista. OP on nykyään hyvin nahkea vakuuksien suhteen. Auto ei sovi vakuudeksi.
Jos kerta sitä sijoitusvarallisuutta on reilusti, niin vakuudethan saa niistä.
Käytönnössä vain jos sijoitukset ovat kiinteistöjä. Osakkeet, rahastot ja indeksit ei kelpaa vakuuksiksi.
Vakuutuksen joutuu ottamaan rahoitusyhtiöiden osamaksuihin. Pankista kun ottaa laina muilla vakuuksilla, niin ihan oma päätös.