Argh vihaan tätä kun nykyään ei tule paperisia laskuja!!!
Olen saanut 5e maksumuistutuksia jo ties mistä kun en muista kaivella kahdesta eri sähköpostista ja klarnasta ja tekstiviesteistä erinäisiä laskuja. Tilailen jonkin verran ja nykyisin ei missään paketissa taida enää tulla mukana paperista laskua ja näin ollen unohdan kaikki. Ja kaikkea ei saa edes miksikään e laskuiksi. Sit vielä se lasku kilahtaa sähköpostiin yleensä heti sen jälkeen kun tilausvahvistus on tullut. En siis halua maksaa tuotteita ennen kuin olen saanut ne. To del la turhauttavaa.
Paperilaskujen aikaan en unohtanut koskaan maksaa mitään ajallaan kun säilytin kaikki samassa paikassa ja oli helppo pysyä kärryillä sekä lukea viivakoodi laskusta kännykällä. Nyt lasku aukeaa jonakin pdf tiedostona josta ei saa edes kopioitua mitään virtuaaliviivakoodia, siinä sitten 5minuuttia hypin kahden sovelluksen väliä muutama numero kerrallaan varmistaen ja kirjoittaen. Ai että vtuttaa. Onko joku muka sitä mieltä että virtuaalisessa muodossa olevat laskut on niin paljon parempia?!?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä varmasti saat laskut paperisenakin, jos haluat maksaa niistä sen 5€/kpl.
Joo sama kai se olisi maksaa sitten siitä paperista kun kumminkin näköjään makselen näitä muistutusmaksuja. Ap
Jos sä maksat jollain Klarnalla jatkuvasti, niin miksi et tee verkkopankissa siitä e-laskua?
Silloin sun verkkopankki ilmoittaa, että on hyväksymätön lasku.
Mulla kaikki elaskut on pankissa. Kaikki muut maksan heti mitä tilaan. Monessakaan ei ole edes vaihtoehtona ottaa laskulla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä varmasti saat laskut paperisenakin, jos haluat maksaa niistä sen 5€/kpl.
Ei edes riitä aina se 5 euroa ja kaikkiin ei kyllä paperilaskua saa rahallakaan. Ihan samaan olen turhautunut kuin ap. Maksan aina Klarnalla kun mahdollista, se on itselleni ollut toimiva kun saa muistutuksen puhelimeen.
Maksan aina kaiken tilatessani niin noin ei käy. Uudelle paikkakunnalle kun muutin niin eka sähkönsiietomaksu ja nettiliittymän lasku oli menneet johonkin omapostiin, jota en ikinä käytä. Tuli eräpäivien kanssa kiire.
Muakin kyllästyttää. Olen lähes lopettanut koko tilaamisen kun sen maksamisen muistaminen on niin vaikeaa. Tilaan vain sellaista mikä on takuuvarmaa ja maksan sen heti. Muuten mullakin laskut unohtuu. Klarna oli aiemmin hyvä kun lasku tuli sähköpostiin. Nyt en käytä sitä enää.
Otan screenshotin kaikista laskuista mitä tulee sähköpostiin ja milloin minnekkin. Sitten ne on helppo löytää kaikki valokuvista.
Odotahan ensi vuotta niin huomaat olevasi myös veroveloissa ja kaikki muutkin laskut maksamatta, kun suomi siirtyy digitaaliseen kukkaroon, siinä velvollisuus mahdollisten maksujen tulon seuraamisesta siirtyy sinulle, et enää selviä postilaatikolla käymisellä tai sähköpostin lukemisella.
Itsellä on aina kalenterissa 2 päivää kuussa merkattu, jolloin katson äpeistä onko tullut laskuja. Elisa, Klarna jne.. kaikki laskut löytyy puhelimesta ja sieltä saa suoraan maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Muakin kyllästyttää. Olen lähes lopettanut koko tilaamisen kun sen maksamisen muistaminen on niin vaikeaa. Tilaan vain sellaista mikä on takuuvarmaa ja maksan sen heti. Muuten mullakin laskut unohtuu. Klarna oli aiemmin hyvä kun lasku tuli sähköpostiin. Nyt en käytä sitä enää.
Klarna on ehkä ainut toimiva näistä, sieltä sovelluksesta sentään tulee ilmoituksia että eräpäivä lähestyy tai eräpäivä ylittyi jne. En minä halua tehdä niin että tilaan vaikka 4 eri talvitakkia sovitukseen (asun pikkupaikkakunnalla ja vaihtoehdot on muuten prisma ja cittari), niin en todellakaan halua maksaa 400euron laskua kun tiedän että pidän vain yhden takeista ja sitten odottelen viikkotolkulla rahojen palautumista tai pahimmassa tapauksessa jotain selvitystä kun palautuspaketti on kadonnut jne.
Ei tätä turhautumista ehkä ymmärrä ne joila tulee vaan säännölliset sähkö, vesi ja vakuutuslaskut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos sä maksat jollain Klarnalla jatkuvasti, niin miksi et tee verkkopankissa siitä e-laskua?
Silloin sun verkkopankki ilmoittaa, että on hyväksymätön lasku.
Siellä verkkopankissa ei ole juuri mitään tietoja siitä mitä lasku sisältää, joudun kumminkin kaivelemaan tiedot tarkistamista varten jostain muualta joten siksi ei tunnu kovin näppärältä tuo. Ap
Vierailija kirjoitti:
Odotahan ensi vuotta niin huomaat olevasi myös veroveloissa ja kaikki muutkin laskut maksamatta, kun suomi siirtyy digitaaliseen kukkaroon, siinä velvollisuus mahdollisten maksujen tulon seuraamisesta siirtyy sinulle, et enää selviä postilaatikolla käymisellä tai sähköpostin lukemisella.
Täh? En tajunnut kirjoituksestasi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klarna on ehkä ainut toimiva näistä, sieltä sovelluksesta sentään tulee ilmoituksia että eräpäivä lähestyy tai eräpäivä ylittyi jne. En minä halua tehdä niin että tilaan vaikka 4 eri talvitakkia sovitukseen (asun pikkupaikkakunnalla ja vaihtoehdot on muuten prisma ja cittari), niin en todellakaan halua maksaa 400euron laskua kun tiedän että pidän vain yhden takeista ja sitten odottelen viikkotolkulla rahojen palautumista tai pahimmassa tapauksessa jotain selvitystä kun palautuspaketti on kadonnut jne.
Ei tätä turhautumista ehkä ymmärrä ne joila tulee vaan säännölliset sähkö, vesi j
Ajan minäkin nykyään 3 kaupungin väliä kun etsin vaatteita. En haluaisi muutenkaan noin isoja tilauksia kuin takkiostokset on. Vaikeammaksi on mennyt.
Sitten kun lasku onkin maksettu ja unohdat maksaa sen paperisen ts. katsoa siitä sen koron osuuden ja maksaa sen, tulee perintäkirje niistä koroista! Persut kaikkien tyhjätaskujen edustaja saisi puuttua tähän koronkiskontaan lakitoimin. Tässä ei ole mitään järkeä! Maksetusta laskusta tulee nopeasti kymmenien eurojen perintäkulut, joilla oikeasti peritään vaan jotain vtun postikuluja ensimmäisestä kirjeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tätä turhautumista ehkä ymmärrä ne joila tulee vaan säännölliset sähkö, vesi j
Olet oikeassa, että henkilön kannalta, jonka ainoa suhteellisen säännöllinen, ei-automaattinen lasku on sähkömaksu (ja sekin yhtiöltä, joka osaa käyttää virtuaaliviivakoodia tarkoituksenmukaisella tavalla) on vaikea samaistua tuohon.
Sähköisiä laskuja on kyllä paljon helpompi ja nopeampi maksaa, mutta tällaiselle tekniikalle tyypillistä, että ensin niitä alettiin syytää sinne, sitten tänne ja myöhemmin tuonne jne. On sähköpostilaskua, e-laskua, nyt lähes tyrkytetään suomi.fi viestejä jne.
Tehkää nyt prkl kerralla sellainen palvelu, joka on niin hyvä, ettei tartte uutta keksiä 50 vuoteen ja sinne lakisääteisesti kaikki! Tästä sekasotkusta ei tule yhtään mitään. Ja samaan aikaan ilmeisesti perintäfirmat ovat haistaneet markkinaraon ja haalineet pientenkin firmojen laskutuksia haltuunsa, tietenkin minimimaksuajoilla, että heti päästään rahastamaan.
Itse olen kaikki laskut vaatinut tähän asti yhteen ja samaan sähköpostiin. Toiminut toistaiseksi ihan ok. Nyt tosiaan aletaan viranomaistaholta tyrkyttää noita suomi.fi viestejä. Tutustumattakin tiedän, että joku valtion portaali, niin on varmasti vielä täysin keskeneräinen ja muuttuu moneen kertaan. Ei kiitos.