Onko selfieillä mitään muuta tarkoitusta kuin kerätä huomiota ja tykkäyksiä?
Onko siitä mitään muuta hyötyä kuin narsismin kasvatus? Ymmärrän ryhmäselfiet ja tällaiset, ymmärrän jopa satunnaiset selfiet dokumentointi mielessä, että miltä näytin vuonna 2018 mutta en ihmisiä joidenka instagram on täynnä pelkästään omaa päätä.
Kommentit (73)
Ei varmaan, mutta hyvin tyypillistähän se ihmisille on, että halutaan vähän huomiota ja kommenttia, että näytät hyvältä. En siis puhuisi narsismista.
En minä kyllä tykkää kenenkään pelkistä selfieistä 😁
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan, mutta hyvin tyypillistähän se ihmisille on, että halutaan vähän huomiota ja kommenttia, että näytät hyvältä. En siis puhuisi narsismista.
On se jonkinlaista sosiaalinarsismia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se jonkinlaista sosiaalinarsismia
Normaalia ja inhimillistä. Ihminen on vähän narsisti.
Käyttäjän kannalta ei muuta tarkoitusta. Internetpalvelujen tuottajan kannalta tarkoituksena on kerätä henkilötietoja yhdistettäviksi asianomaisen henkilön muuhun digitaaliseen jalanjälkeen sekä kuvamateriaalia kasvojentunnistusta varten.
Ärsyttävimpiä on matkaselfiet, kun tupataan se oma naama joka ikiseen kuvaan. Olisi kiva nähdä kuvia ihan niistä matkakohteista, luonnosta, nähtävyyksistä, mutta aina pitää jonkun pönöttää siinä edessä. Kyllä me uskotaan muutenkin että olet ollut Eiffel-tornilla, ei sun tarvitse omaa naamaa siihen lisätä.
Miten ennen ollaan pärjätty sen narsismin kanssa, siis ennen kännyköitä?
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävimpiä on matkaselfiet, kun tupataan se oma naama joka ikiseen kuvaan. Olisi kiva nähdä kuvia ihan niistä matkakohteista, luonnosta, nähtävyyksistä, mutta aina pitää jonkun pönöttää siinä edessä. Kyllä me uskotaan muutenkin että olet ollut Eiffel-tornilla, ei sun tarvitse omaa naamaa siihen lisätä.
Kuvia ihan niistä matkakohteista, luonnosta ja nähtävyyksistä on internetissäkin ennestään jo yllin kyllin. Turha lisätä palvelinkeskusten energiankulutusta sellaisillakaan kuvilla, joista on ymmärtänyt jättäytyä itse pois.
Vierailija kirjoitti:
Siis siitähän on ihan älyttömästi tutkimuksia, että some on lisännyt narsismia ihan uskomattomia määriä. Niin ehkei sitä ollut niin paljoa ennen nettiä ja minä-kulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Koko kuvaaminen on kärsinyt niin suuren inflaation ettei sitä vain jaksa innostua tai ihastella oikein mistään.
Melkein jokainen maailman ihminen on nykyään harrastetason valokuvaaja ja se kuvatulva somessa, puhelimissa, tietokoneilla yms. niin valtava ettei siihen voi olla tuurtumatta. Kohteliaisuuden vuoksi voin läheisimpien ihmisten kuvista sanoa jotain kivaa, muuten en enää noteeraa sen paremmin selfieitä, ryhmäkuvia, lapsikuvia, lemmikkikuvia kuin maisemakuviakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei useimmilla ole kyse siitä, että pakko saada tykkäyksiä ja huomiota, vaan siitä että se on ihan kivaa, mutta ilmankin pärjää.
Ihan pelkää kuraa on ig täynnä. Minusta on kiva katsoa hienoja kuvia, esim maisemia, mutta jonkun naama on aina kuvassa. Samoin tekoälyllä tehdyt kuvat. Poistan varmaan sovelluksen.
Onko se joltain pois jos monet lisäävät selfieitä? Toki haitallista jos elää tykkäyksistä, mutta kaikilla ei ole kyse tästä.
Vierailija kirjoitti:
Onko se joltain pois jos monet lisäävät selfieitä? Toki haitallista jos elää tykkäyksistä, mutta kaikilla ei ole kyse tästä.
Vastasit sitten kaikkeen muuhun kuin aloituksen kysymykseen.
Minä vähän luulen, että aika moni palstamammakin lisäisi enemmän kuvia itsestään jos olisi ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis siitähän on ihan älyttömästi tutkimuksia, että some on lisännyt narsismia ihan uskomattomia määriä. Niin ehkei sitä ollut niin paljoa ennen nettiä ja minä-kulttuuria.
Taitaa korostaa sitä niillä joilla jo valmiiksi ainakin kohtalaisesti piirteistöä.
En julkaise kuvia itsestäni. En ymmärrä miksi pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ja sitten taas toisaalta se on myös lisännyt uhriutumismentaliteettia, jos joku ei tykkääkään kuvasta (siis ei laita sitä tykkäystä ollenkaan) tms.
Ei.