Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakavan rikoksen uhrit, miten olette selvinneet?

Vierailija
22.10.2025 |

Olisi kiinnostavaa kuulla kohtalotovereiden tarinoita. Miten olette pärjänneet elämässä? Oletteko käyneet terapiassa, miten lähipiiri on suhtautunut tai oletteko kertoneet? Miten ura on edennyt?

Koen itse vaikeana sen, että ulkopuoliset, tutut ja työkaverit arvailevat syytä sille, että olen epäonnistunut monella elämänalueella, mutten voi kertoa syytä avaamatta liikaa yksityisiä asioitani. Eihän muiden mielipiteistä pitäisi välittää, enkä muuten välitäkään, mutta tässä kohtaa kirpaisee.

Todennäköisesti syynä epätyypilliseen elämänkulkuun pidetään usein oppimisvaikeuksia, päihteitä tai mt-ongelmia. Mikään näistä ei pidä kohdallani paikkaansa. Olin itse vakavasti mt-ongelmaisen uhri ja selvinnyt kaikesta ainoastaan terveen järjen ja tasapainoisen mielen avulla. Traumoja toki jäi, mutta nekin on jo käsitelty. N41

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juomalla alkoholia

Ei ole selviytymistä vaan pakenemista.

Vierailija
42/42 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä kaikille! Vendin henkirikosta käsiteltiin eilen läheisten haastattelussa, ja on järkyttävää että korvaukset eivät enää 2006 jälkeen ole tulleet suoraan valtionkassasta, vaan omaisien pitäisi vakuutuksista ja/tai näiltä yleensä köyhiltä luopio rikollisilta niitä jaksaa nyhtää! Asiasta on meneillään kansalaisaloite, allekirjoittakaa!

Miksi yhteiskunnan pitää maksaa omaisille? 

Koska yhteiskunta on epäonnistunut tehtävässään tavalla tai toisella jos vapaana liikkuu rikollisia ja vakavasti mt-ongelmaisia, jotka ovat vaaraksi muille. Useimmiten uhrina on nainen, siksi tällaistakin yhteiskunnan osuuttakin jotkut kyseenalaistavat vaikka sen tulisi olla itsestäänselvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi