Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet, jos ulosotossa oleva matkustelee ulkomailla?

Vierailija
22.10.2025 |

Kaveri on ulosotossa ja jotenkin onnistuu säästämään rahaa vaikka ulosotto vie palkasta. On yksin asuva eli ei ole puolisoa maksamassa menoja. Käyn kerran vuodessa ulkomailla ja on siellä viikon tai kaksi. Euroopassa matkustelee niin ei lennot ole sikahintaisia. 

Mun mielestä on ihan ok, että ottaa lomalla vähän irtiottoa arjesta ja tekee sellaista mistä pitää. Mun mielestä parempi käyttää ylimääräiset rahat omaan hyvinvointiin kuin maksella niillä velkoja. Elää niukasti ulosoton ja säästämisen vuoksi. Tilille ei voi säästää kuin puolitoista kertaa suojaosuuden, joten osa reissurahoista on säästössä käteisenä. Lisäksi myy Vintedissä tavaraa joista saa joitakin euroja. Myy villasukia yms. etenkin näin ennen joulua. 

Palkasta kaverilla menee ulosottoon n.700€ ja velkaa ulosotossa sen verran, että on ihan maksettavissa. Laskettiin hänen kanssaan, että saa velat maksettua n. viidessä vuodessa. Rankkaahan se on, mutta kaveri on sinnikäs. Etsii toista työtä jonka palkalla saisi velkoja nopeammin pois. Yhden maksuvapaan kuukauden saa vuodessa automaattisesti. Hyvästä syystä voisi hakea toista, mutta eri asia miten niitä myönnetään.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa se kysymys oli siis tuo otsikon kysymys. En ajattele mitään. Sen sijaan minusta on erikoista, että tehdään kaverin puolesta aloitus keskustelupalstalle. Tai kenties teit tämän aloituksen omasta tilanteestasi. 

Vierailija
42/54 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinna on ulkomailla ja sinne pääsee parilla kympillä.

Joten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, ettei kiinnosta paskaakaan. Ainoa mikä pisti tekstissä silmään oli tuo "saa viidessä vuodessa maksettua pois". Ei kannattaisi, antaa vanhentua. Niin minä tein. Työttömyysrahoilla ja pimeillä töillä elin. Ei tähän paskamaahan kannata enää veroja maksaa jos ei ole pakko. Eikä varsinkaan vanhoja velkoja.

No tuo on sun ratkaisu. Kaveri ei halua olla työtön ja heittää ammattitaitoaan hukkaan. Haluaa olla rehellinen ja maksaa velkansa. 

Ap

Eli siis kaverisi on hölmö. Tämä selvä. Se ei ole, että mikä tämän aloituksen pointti on? Miksi jotain tuntemattomia vauvapalstalaisia kiinnostaisi täysin tuntemattoman ihmisen raha-asiat?

Sähän tässä täysi ääliö olet, kun et tuon vertaa ymmärrä asioita. Mikä helkutin aivopieru on sulta olla ymmärtämättä sitä, että ap:n kaveri ei halua hukata ammattitaitoaan eikä halua olla tuollainen paskaluuseri kuten sä olet?

Vierailija
44/54 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuttiin asiasta ihan etukäteen ja myös kaveri käy tällä palstalla. Kyllä sulla on nyt vaikeaa tämän asian kanssa etkä osannut edes vastata esitettyyn kysymykseen. 

Mihin ihmeen kysymykseen? Tuo oli ensimmäinen kommenttini ketjuun.

Etkö osaa tuon vertaa lukea? Täysin selkeästi otsikossa on kysymys? Miten ihmeessä voi tuo mennä ohi?

Ap

Vierailija
45/54 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taitaa olla aika vajaa. Kyhää joutavan ketjun ja ryhtyy riitelemään kommentoijien kanssa. Huhhuh. 

Vierailija
46/54 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus vie kalatkin vedestä.

Vierailija
47/54 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja taitaa olla aika vajaa. Kyhää joutavan ketjun ja ryhtyy riitelemään kommentoijien kanssa. Huhhuh. 

Sä tässä olet vajaa, kun et ymmärrä otsikon kysymystä. Tällä palstalla on paljon joutavampiankin ketjuja ja huomattavasti pahempia ihmisiä kuin mä. Mä en edes riitele vaan kommentoin vain takaisin teidän typeryyksiin. Säkin selvästi haastat riitaa.

Ap

Vierailija
48/54 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus vie kalatkin vedestä.

Mikä kateus? Kuka tässä on kateellinen? Mä vai? En todellakaan ole kateellinen sellaiselle joka on ulosotossa. Mulla on kyllä varaa itsekin matkustella.

Ap

Vierailija
49/54 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä aloittaisi ketjun itsestään missä kysyy samalla tavalla mielipidettä, niin aivan varmasti saisi kauheat haukut niskaansa. Nyt jotkut keskittyy vain haukkumaan ap:ta eivätkä ymmärrä mitä kysyttiin. Aihe kuin aihe niin aina ketjun aloittaja saa haukut niskaansa. Säälittävää ja sairasta touhua teiltä. Olen itsekin kokenut tämän monesti, että olen tehnyt täysin asiallisen aloituksen ja paskaa sain vain niskaani. Joskus ollut arkakin aihe ja silti haukuttiin todella rumasti ja sairaasti. 

Vierailija
50/54 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, ettei kiinnosta paskaakaan. Ainoa mikä pisti tekstissä silmään oli tuo "saa viidessä vuodessa maksettua pois". Ei kannattaisi, antaa vanhentua. Niin minä tein. Työttömyysrahoilla ja pimeillä töillä elin. Ei tähän paskamaahan kannata enää veroja maksaa jos ei ole pakko. Eikä varsinkaan vanhoja velkoja.

No tuo on sun ratkaisu. Kaveri ei halua olla työtön ja heittää ammattitaitoaan hukkaan. Haluaa olla rehellinen ja maksaa velkansa. 

Ap

Eli siis kaverisi on hölmö. Tämä selvä. Se ei ole, että mikä tämän aloituksen pointti on? Miksi jotain tuntemattomia vauvapalstalaisia kiinnostaisi täysin tuntemattoman ihmisen raha-asiat?

Sähän tässä täysi ääliö olet, kun et tuon vertaa ymmärrä asioita. Mikä h

:D Pskaluuseri. Mahtavaa. Ja mistäköhän sinä tiedät mun tämän hetkisestä elämäntilanteestani yhtään mitään? Ja on se kumma jos muutamassa vuodessa kadottaa ammattitaitonsa. Tuolla perusteella tuskin oli kovin hyvä duunissaan alunperinkään. Juu en tuhlannut rahojani ulosoton maksuun, sori siitä. Miksi olisi pitänyt? Sain uo:n pois ja jatkoin elämääni, sen aikanakin pärjäsin mainiosti. Niin mikä tässä oli se paskaluuseri-kohta? Se, ettet itse tajunnut toimia samoin, veikkaan minä.

Vierailija
51/54 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sähän tässä täysi ääliö

Selitä mitä tahdot, sä olet paskaluuseri. Kyllä joissakin ammateissa on suureksi eduksi, että töitä tekee koko ajan eikä pidä useiden vuosien taukoja huvikseen. Tällaisia ovat mm. lääkäri, sairaanhoitaja, fysioterapeutti.

Mä en ole ulosotossa enkä ole koskaan ollutkaan. 

Vierailija
52/54 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottipaskaluuseri muka nauraa vaikka todellisuudessa häntä vituttaa, kun ei silitelty päähän, että hienosti toimittu! Itse ensin kertoo asioitaan tänne ja sitten itkee, kun tehdään muka oletuksia. :D Tyhmä mikä tyhmä. 

Lisäksi ei paskaluuseri tajunnut sitä tosiasiaa, että joissakin ammateissa todellakin on eduksi, että töistä ei olla huvikseen pois vuosikausia.

Vierailija
53/54 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että vanhemmat varmaan maksaneet matkaliput.

Vierailija
54/54 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus haluaa sosiaalitukihuijarit esiin tutkimalla ihmisten pankkitilejä."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011199027.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme