Mitä ajattelet, jos ulosotossa oleva matkustelee ulkomailla?
Kaveri on ulosotossa ja jotenkin onnistuu säästämään rahaa vaikka ulosotto vie palkasta. On yksin asuva eli ei ole puolisoa maksamassa menoja. Käyn kerran vuodessa ulkomailla ja on siellä viikon tai kaksi. Euroopassa matkustelee niin ei lennot ole sikahintaisia.
Mun mielestä on ihan ok, että ottaa lomalla vähän irtiottoa arjesta ja tekee sellaista mistä pitää. Mun mielestä parempi käyttää ylimääräiset rahat omaan hyvinvointiin kuin maksella niillä velkoja. Elää niukasti ulosoton ja säästämisen vuoksi. Tilille ei voi säästää kuin puolitoista kertaa suojaosuuden, joten osa reissurahoista on säästössä käteisenä. Lisäksi myy Vintedissä tavaraa joista saa joitakin euroja. Myy villasukia yms. etenkin näin ennen joulua.
Palkasta kaverilla menee ulosottoon n.700€ ja velkaa ulosotossa sen verran, että on ihan maksettavissa. Laskettiin hänen kanssaan, että saa velat maksettua n. viidessä vuodessa. Rankkaahan se on, mutta kaveri on sinnikäs. Etsii toista työtä jonka palkalla saisi velkoja nopeammin pois. Yhden maksuvapaan kuukauden saa vuodessa automaattisesti. Hyvästä syystä voisi hakea toista, mutta eri asia miten niitä myönnetään.
Kommentit (54)
En ajattele mitään. Ulosotto on väliaikainen tilanne elämässä kun raha-asiat ei oo menneet hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omathan on rahansa, mitä se kenenkään napaa kaivaa mitä se niillä tekee 🙄
?? Omat ?? Entä ne velat ? Velkojat, ulosotto ??
Lyhentää velkoja koko ajan, jos luit aloituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on tämän aloituksen tarkoitus? Haluatko saada muut haukkumaan kaveriasi vai?
Huoh. En halua. Kunhan kyselen. On sitten sun ongelma, jos sä alat haukkumaan.
Ap
Kaikella säkin päätäsi vaivaat 🙄
Sen ymmärrän, että hyvälle kaverille voi kertoa olevansa ulosotossa mutta että oikein kaverin kanssa lasketaan menot ja tulot. Luulisi, että kaveri on itse ihan täyspäinen kun töissäkin käy. Puolison kanssa vielä ymmärrän kun vaikuttaa yhteiseen talouteen mutta kaveri. Haloo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalan tarkasti tunnut tietävän kaverisi raha-asiat ja jakavan ne ilomielin tänne tuntemattomillekin, miksi?
Sulle taitaa kaverit olla tuntematon asia, kun tuollaisia kyselet? Katsos kun me puhutaan asioista, monista erilaisista. Ystävä tietää tästä aloituksesta eikä haittaa häntä koska ei tästä voi kukaan häntä tunnistaa.
Ap
No, minä ainakin tunnistin, ja kysyin kaverilta, niin sitä pikkusen vi--tuttaa, että olet täällä vauvapalstalla avautumassa hänen asioistaan.
En ajattele mitään. Ei kuulu mulle kenenkään toisen ulosottoasiat tai ulkomaan matkat.
Juorukellothan näistä monesti jotain ajattelee.
Ihanko yhdessä päätitte, että teet vauvalle aloituksen hänen asioistaan?
Ajattelen, ettei kiinnosta paskaakaan. Ainoa mikä pisti tekstissä silmään oli tuo "saa viidessä vuodessa maksettua pois". Ei kannattaisi, antaa vanhentua. Niin minä tein. Työttömyysrahoilla ja pimeillä töillä elin. Ei tähän paskamaahan kannata enää veroja maksaa jos ei ole pakko. Eikä varsinkaan vanhoja velkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mitä niistä? Sehän maksaa velkojaan koko ajan. Onko sulla ymmärryksessä jotain vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Sen ymmärrän, että hyvälle kaverille voi kertoa olevansa ulosotossa mutta että oikein kaverin kanssa lasketaan menot ja tulot. Luulisi, että kaveri on itse ihan täyspäinen kun töissäkin käy. Puolison kanssa vielä ymmärrän kun vaikuttaa yhteiseen talouteen mutta kaveri. Haloo.
Niin hyvä kaveri mä olenkin. Mä en ymmärrä mitä väärää on yhdessä kaverin kanssa miettiä raha-asioita. Haloo nyt vain itsellesi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalan tarkasti tunnut tietävän kaverisi raha-asiat ja jakavan ne ilomielin tänne tuntemattomillekin, miksi?
Sulle taitaa kaverit olla tuntematon asia, kun tuollaisia kyselet? Katsos kun me puhutaan asioista, monista erilaisista. Ystävä tietää tästä aloituksesta eikä haittaa häntä koska ei tästä voi kukaan häntä tunnistaa.
Ap
No, minä ainakin tunnistin, ja kysyin kaverilta, niin sitä pikkusen vi--tuttaa, että olet täällä vauvapalstalla avautumassa hänen asioistaan.
No etkä tunnistanut. Ihan paskapuhetta. :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, ettei kiinnosta paskaakaan. Ainoa mikä pisti tekstissä silmään oli tuo "saa viidessä vuodessa maksettua pois". Ei kannattaisi, antaa vanhentua. Niin minä tein. Työttömyysrahoilla ja pimeillä töillä elin. Ei tähän paskamaahan kannata enää veroja maksaa jos ei ole pakko. Eikä varsinkaan vanhoja velkoja.
No tuo on sun ratkaisu. Kaveri ei halua olla työtön ja heittää ammattitaitoaan hukkaan. Haluaa olla rehellinen ja maksaa velkansa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo nehän lyhenee kokoajan. Eri asia jos ei maksaisi millään konstilla yhtään mitään ja silti matkustelisi ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se mitä ulosoton jälkeen jää on omaa rahaa. Kenen muunkaan ne olisi? Sä taidat olla niitä joiden mielestä koko palkka pitäisi mennä ulosottoon eikä mitään saisi jäädä asumiseen, ruokaa yms.
Ap
Tämä aloitus on naurettava. Ap ilmoittaa kaverille, että tein tilanteestasi aloituksen keskustelufoorumille, kun halusin tietää, onko toimintatapasi muidenkin mielestä ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus on naurettava. Ap ilmoittaa kaverille, että tein tilanteestasi aloituksen keskustelufoorumille, kun halusin tietää, onko toimintatapasi muidenkin mielestä ihan ok.
Puhuttiin asiasta ihan etukäteen ja myös kaveri käy tällä palstalla. Kyllä sulla on nyt vaikeaa tämän asian kanssa etkä osannut edes vastata esitettyyn kysymykseen.
Ap
Miksi se kaveri ei tehnyt itse tätä aloitusta jos tästä keskustelitte että on ok puida hänen asiaa keskustelupalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo on sun ratkaisu. Kaveri ei halua olla työtön ja heittää ammattitaitoaan hukkaan. Haluaa olla rehellinen ja maksaa velkansa.
Ap
Eli siis kaverisi on hölmö. Tämä selvä. Se ei ole, että mikä tämän aloituksen pointti on? Miksi jotain tuntemattomia vauvapalstalaisia kiinnostaisi täysin tuntemattoman ihmisen raha-asiat?
Puhuttiin asiasta ihan etukäteen ja myös kaveri käy tällä palstalla. Kyllä sulla on nyt vaikeaa tämän asian kanssa etkä osannut edes vastata esitettyyn kysymykseen.
Mihin ihmeen kysymykseen? Tuo oli ensimmäinen kommenttini ketjuun.
Mitä hiton väliä sillä, mitä joku Pihtiputaan mummo siitä nyt ajattelee. Olen itse ollut palkanlaskijana ja ulosotossa on myös isotuloisilla pomoilla joskus. Enpä niistä sen kummemmin ajattele.