Kuuluuko vihkisormusta pitää jos naimisissa?
Vaimon kanssa usein kinaa siitä kun en käytä sormusta ja kuitenkin naimisissa ollaan. Eikös se ole ihan oma valinta tykkääkö käyttää vai ei? Fyysinen työkin ja jatkuvasti se on ihan soikea jos sormessa.
Kommentit (22)
Naimisiin voi mennä myös ilman sormusta. Oma valinta.
Lain mukaan kuuluu pitää. Enimmäisrangaistus pitämättömyydestä kaksi vuotta ehdotonta vankeutta, tää on hyvä jokaisen muistaa ennen sormuksen pois ottamista! Ravintoloissa kiertää sormustarkastajia (entinen siveyspoliisi).
Eikö tämä nyt ole ihan vain sinun ja vaimosi välinen asia?
Kyllä musta kuuluu. Vain syystä otetaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi käydä vieraissa kun ei pidä ollenkaan. Näkyy se jälkikin aina monta viikkoa jos ollu sormus. Ap
Ei sitä sormusta mikään pakko ole käyttää, jos ei tunnu luontevalta. Jotkut käyttää kaulakoruna. Itsellä sormus kävi raskausaikana pieneksi ja silloin pidin siitä taukoa. Myöhemmin olen lihonut muuten vaan (vaikka välillä on yhdessä laihdutettukin, niin kuin pitkässä liitossa on tapana) ja sormus on jäänyt pieneksi. 25-vuotis hääpäivän aikoihin mietittiin, pitäisikö ponnistaa uudet sormukset, mutta ei me saatu aikaiseksi.
Mies piti sormustaan pidempään kuin minä, mutta ei hänkään omaansa ole tainnut käyttää pitkään aikaan.
Jotkut tatuoi sormuksen sormeensa, mutta jos ei muuten tatuointeja harrasta, niin oudolta tuntuisi sekin.
Mulla ei ole ikinä sormus haitannut fyysisissä töissä, ap on epäilyttävä tapaus!
Vierailija kirjoitti:
Autonavaimissa pitää minun mies. Itelläkin vaan purkissa kotona.
Mä otin sormukset pois kun korona alkoi enkä ole laittanu takas. Yhtenä kesälomana kyllä, muuten en. Töissä en voi pitää ja en oikein käy missään,niin turhaan mä niitä kotona pidän. Puoliso oli alussa ihmeissään, mut ei enää.
Kysypä ap vaimoltasi haittaisiko häntä kovasti jos sinulta puuttuisi sormi tai useampia sormuksen aiheuttaman työtapaturman vuoksi?
Se, että töissä ei voi turvallisuussyistä käyttää sormuksia, ei estä niiden käyttöä vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autonavaimissa pitää minun mies. Itelläkin vaan purkissa kotona.
No mutta siinähän ne on kaikki rakkaat samassa nipussa.
Työturvallisuus menee edelle.
Itse olen ollut naimisissa 36 vuotta. Sormuksia en voinut työssä käyttää. Sitten jäi muutenkin pois, koska sormen välit alkaa kutisemaan.
Mies käyttää edelleen.
Ei ongelmia
Minä olen nainen enkä laita sormuksia kuin joskus harvoin juhliin. Kaikki, joille asia kuuluu, tietävät kyllä, että olen naimisissa.
Jokainen voi valita, käyttääkö sormusta.
Olen ollut huomaavinani, että sormusten käyttö on vähentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kysypä ap vaimoltasi haittaisiko häntä kovasti jos sinulta puuttuisi sormi tai useampia sormuksen aiheuttaman työtapaturman vuoksi?
Ensiksi ap voisi vaimolle ilmoittaa, että vaimokin voi jättää sormuksen pois eikä se ap:ta haittaa.
Voihan sen sormuksen halutessaan laittaa vaikka kaulaketjuun roikkumaan. Mutta ei ole pakko käyttää mitenkään.
Ei olla kumpikaan pidetty vuosiin. Kumpikaan ei voi pitää töissä koruja ja vapaa-ajan harrastuksetkin on sellaisia, että sormukset hukkuisivat helposti.
Minulla on, koska rakastes vaimoani.
Niin. Onhan niitä sormia tosiaan leikkaantunut irti kun käsi on tarttunut siitä sormuksesta kiinni johonkin liikkuvaan esim. työkoneen osaan. Niitä on myös sulanut sormiin sähkötöiden yhteydessä.