Mies, tekisikö tiukkaa olla vuosi täysin ilman päihteitä?
Käsi sydämellä: pystyisitkö lopettamaan tupakoinnin ja alkoholin (tai muiden päihteiden käytön) vuodeksi, jos se olisi muiden parhaaksi?
Vai jatkaisitko edelleen tupruttelua ja ryyppäämistä vaikka sitten salaa ja silläkin uhalla, että toiset kärsivät siitä?
Kommentit (45)
Ei tekisi. Tupakoinut en ole koskaan ja alkoakin nautin vain todella harvoin.
Ensin haluaisin tietää miten muut kärsivät päihteidenkäytöstäni.
Vierailija kirjoitti:
Aito mies ei käytä mitään päihteitä eikä savuja.
Höpö höpö. Ulkopuolelta annetut rooliodotukset on niin 1900-lukua. Kaikki miehet ovat "aitoja miehiä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aito mies ei käytä mitään päihteitä eikä savuja.
Höpö höpö. Ulkopuolelta annetut rooliodotukset on niin 1900-lukua. Kaikki miehet ovat "aitoja miehiä".
Tulit juuri syrjineeksi päihteitä käyttämättömiä miehiä.
Olen ollut ilman päihteitä koko elämäni joten ei tekisi tiukkaa,M45.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan.
Olin pari vuotta sitten. Mitään hyötyä siitä ei ollut. Ilman alkoholia elämä oli aivan helvetin tylsää. Nyt taas kaljoittelen ja nautin elämästä. En ole niin paskan tärkeä nyt. Ihan töissäkäyvä kunnon ihminen olen. M40
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi yleinen sairaus Suomessa. Onneksi apua on saatavilla.
Ohjatkaa ihmisiä avun piiriin jos näette päihdeongelmaisia
Vuosi sitten olen viimeksi polttanut. Olutta otin eilen, mutta nyt saa alkaa riittämään.
Helppo nakki valkoiselle miehelle, piparista luopuminen vuodeksi ei onnistu, pipaa pitää saada muutaman kerran viikossa jotta ei tapahdu overflow ta
Polttanut en koskaan ole. Juomisen lopetin 30.12.2016. Päätin vain lopettaa ja sillä tiellä edelleen, eli ei ollut vaikeaa.
En polta, juo tai käytä muita päihteitä nytkään, joten mikään ei muuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan pidin tuollaisen vuoden, kun väittivät sen nostavan mielialaa ja korjaavan melkein kaiken muunkin nukkumisesta lähtien.
Ihan yhtä kurjaa oli ja lisäksi ei voinut edes olla kännissä. Rahaa säästyi jonkin verran..
Katkeruus on tiukassa, mutta varmasti elimistösi kiitti.
Juon niin harvoin että pystyisin. Joskus saatan olla 2-3kk ilman ja sitten saatan juoda saunakaljan tai ottaa lasillisen hyvää viskiä. Mutta ei ole tarvetta olla kokonaan ilman kun juominen ei nykyään aiheuta ongelmia toisin kuin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Ensin haluaisin tietää miten muut kärsivät päihteidenkäytöstäni.
Huoli, ahdistus, viha, turhautuminen, stressi, masennus, toivottomuus.
Olen alkoholisti, tässä joku vuosi sitten olin reilun vuoden kokonaan ilman. Mutta en mä sitä muiden vuoksi tehnyt, vaan itseni. Uskon että todella harva sitä tekisi muiden vuoksi, se on lähinnä teeskentelyä, juomattomuus lähtee itsestä.
Tupakkaa en ole polttanut ja alkoholin käytön lopetin 2,5 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Eli edes äitisi ei synnytyksessä ottanut epiduraalia?
Lasketaanko kahvi päihteeksi? Jos lasketaan niin en usko.