Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: jos kuolisit huomenna, ajattelisitko, että sinulla oli hyvä elämä?

Vierailija
21.10.2025 |

Mm. tällaisen asian parissa tuli viime yötä valvottua. Ilokseni kuitenkin totesin, että itse kyllä vastaisin tuohon kysymykseen "kyllä". Koen, että toistaiseksi minulla on ollut erittäin hyvä elämä ja olen saanut olla onnekas kovin monessa asiassa. Oikeastaan ainoa, mitä jäisin harmittelemaan olisi lasten (nyt 18 ja 16 v.) aikuistumisen ja mahdollisten lastenlasten missaaminen.  

M 47 v.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut hyvä elämä  järjestelen vielä asioita ja sitten tapan itseni tää ei kiinnosta.

Vierailija
22/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka tietävät kuolinpäivänsä, elävät paskaa elämää. 

Ja millä tavalla koet tällä vastanneesi oikeinkin mielenkiintoiseen keskustelunavaukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hyvin helpottunut, kun tämä rämpiminen loppuisi. En ole oikein osannut elää tätä elämää. Jatkuva ahdistus on tehnyt tästä sietämätöntä.

Vierailija
24/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 57-vuotiaana ajattelen, että kyllä, minulla on ollut harvinaisen hyvä elämä. Minua on rakastettu, minulla on ollut ihmisiä, joita olen saanut rakastaa. Olen saanut melkeimpä kaiken mitä olen halunnut: lapsia, koulutuksen, tietynlaisen työn, ulkomaan komennukset aikanaan. Olen myös pysynyt suhteellisen terveenä. Minua on kaksi miestä rakastanut, olkoonkin, että ensimmäinen avioliitto kaatui, mutta sitä edeltävät vuosikymmenet olivat hyviä.

Vuosia takaperin olisin vastannut tähän kysymykseen eri tavalla. Mutta kun menneisiin kokemuksiin saa etäisyyttä, niin tajuaa, että kaikki on aina kuitenkin lopulta kääntynyt parhaimman päin - tai ongelma on ollut lähinnä vain minun omassa mielessäni, eli minä itse olen aiheuttanut omat ongelmani omilla uskomuksillani, miten asioiden muka kuuluisi olla. 

Vierailija
25/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minulla oli paljon iloa, mutta myös paljon surua.

Ja tein parhaani.

Vierailija
26/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Minulla oli paljon iloa, mutta myös paljon surua.

Ja tein parhaani.

Yksinkertaisesti, mutta erittäin kauniisti sanottu. Kiitos!

Vierailija
27/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on ollut todella hyvä elämä kaikkine ylä-ja alamäkineen.

Vierailija
28/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattelisi. (Olen 53.) Ajattelisin, että mikä helpotus, kun kärsimys loppuu. Samalla kuitenkin ajattelisin myös niitä vähiä hyviä ja kauniita asioita elämässäni. Että paska reissu, mutta tulipahan tehtyä!

Vierailija
29/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi kuolla vielä, pitää huolehtia  yksinäni lapsesta vielä toistakymmentä vuotta kunnes lapsi on aikuinen. Toisen  vanhemman varaan ei valitettavasti voi jättää.

Sitten voin kuolla kun lapsi on muuttanut kotoa pois. Vanha paska silloin jo olenkin, pitkälti yli kuudenkympin.

Toisaalta kuollessa jää aina asioita hoitamatta. Mutta ymmärrän pointtisi, ja tunnen samoin. 

Vierailija
30/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen ok, mitä nyt vähän turhan pitkä.

N33

Vierailija
31/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sysipaska. Kuolema tulee olemaan helpotus.

Vierailija
32/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska olisin kuollut.

Vierailija
33/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämäni ykköskausi on ihan hyvää tasoa. Kuoleman kautta jatkan kakkoskaudelle ja edessä on loistava tulevaisuus. Elämäni ei pääty kuolemaan. Synnyn ja kuolen -  saapuminen ja lähteminen.  Elämäni on ainutlaatuinen lahja,  joka ei ole synonyymi syntymiselle tai kuolemalle. 

Vierailija
34/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ehtisi eläissäni kokea ja tehdä kaikkea minkä koen tärkeäksi.

Jos voimme sinä lyhyenä aikana jonka täällä olemme loistaa valon majakoina toisille ihmisille ja saada aikaan jotain myönteistä muutosta - tavalla tai toisella - olemme mielestäni eläneet hyvin.

Vierailija
35/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin. Mutta on vielä paljon mitä haluan nähdä, tehdä ja kokea.

Vierailija
36/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä elämä kaikkine vaikeuksineen mutta olenpahan ainakin elänyt, nauttinut, kärsinyt elämässäni ja antanut kaikkeni. Ei haittaa vaikka kuolisin hetkenä minä hyvänsä. Paljon tietoa lähtisi samalla haudan rauhaan. 

Vierailija
37/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Loppu huonosti, kaikki huonosti."

Ja yleensä kaikki loppuu huonosti.

Vierailija
38/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut osittain raskas elämä, mutta myös paljon hyvää.

Näistä olen kiitollinen: olen saanut nähdä auringon, kukkia, metsää ja luontoa. Kaunista, kimaltavaa vettä meressä. Tämä maailma on kaunis, ja olen iloinen, että olen nähnyt sen.

Vierailija
39/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.

Vierailija
40/41 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut hyvä elämä, olen pystynyt rakentamaan elämästäni sellaisen kuin olen itse halunnut. Olen ollut varmaan onnekaskin, kun olen pystynyt toteuttamaan unelmiakin.