Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä löytyisi talvitakki pienikokoiselle naiselle?!

Vierailija
21.10.2025 |

Oon sovittanut monet takit, mutta aina hihat liian pitkät ja takki tuntuu väljältä. Monesti pienin koko kaupassa on XS. Millä merkillä tai mistä te pienikokoiset naiset ostatte sopivia takkeja?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun itse olin vielä xs kokoinen niin saatoin ostaa takin lastenosastolta.

Vierailija
2/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun itse olin vielä xs kokoinen niin saatoin ostaa takin lastenosastolta.

Lasten vaatteissa monesti vähän omituiset mittasuhteet, ei vyötäröä ja hihat lyhyet suhteessa kokoon. Siis jos löytänyt sellaisen jossa ei ole muutoin mitään lapsekkaita yksityiskohtia tai kuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän joku on alapeukuttanut

Vierailija
4/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä vastaus, mutta ainakin halpisketjut sinsay yms. myy xxs kokoa. Zaran vaatteet myös pientä kokoa

Vierailija
5/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testailemalla se oma takki löytyy. Ihan sama mitä kokoa on,ei kaikki sovi kaikille. Samaten testaamalla ne kengätkin löytyy. Monet hienot ja hinnaltaan sopivat kengät on jääny ostamatta,kun koot ei vaan sovi. Liian pieni ja seuraava koko kuiten vähän liian iso. Sitten voi myös harjoitella ompelukoneen käyttöä,jospa vaikka itse lyhentää hihat. 

Vierailija
6/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan Jeesus teki ihmeitä, takeista en tiedä.

Vierailija
7/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Stockmannilta olen löytänyt ja pari takkia vielä alehintaan. Kuinka pieni nyt sitten olet? Minä 150 cm.

Vierailija
8/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkä tyylistä etsit, mutta urheiluliikkeiden lastenosastot? Siellä on myös malitillisilla kuoseille varustettuja, esim lasketteluun suunniteltuja vaatteita. Ja poikien vaatteet on on aina murrettuja värejä ilman mitään sateenkaaria, vaikka menisi H&M:ään. 

Vierailija
9/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testailemalla se oma takki löytyy. Ihan sama mitä kokoa on,ei kaikki sovi kaikille. Samaten testaamalla ne kengätkin löytyy. Monet hienot ja hinnaltaan sopivat kengät on jääny ostamatta,kun koot ei vaan sovi. Liian pieni ja seuraava koko kuiten vähän liian iso. Sitten voi myös harjoitella ompelukoneen käyttöä,jospa vaikka itse lyhentää hihat. 

Ei kyllä oo mikään pikkujuttu lyhentää itse toppatakin hihoja, vaatii todellista osaamista että tulee siisti. Jossain ompelimossa maksaa maltaita, koska lyhennys oikeaoppisesti tehdään istuttamalla hihat uudestaan.

Vierailija
10/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkä tyylistä etsit, mutta urheiluliikkeiden lastenosastot? Siellä on myös malitillisilla kuoseille varustettuja, esim lasketteluun suunniteltuja vaatteita. Ja poikien vaatteet on on aina murrettuja värejä ilman mitään sateenkaaria, vaikka menisi H&M:ään. 

Kiitos vinkistä, haluaisin sellaisen edustavan takin kaupunkikäyttöön. Siinä mielessä sporttitakki ei ehkä ihan vastaisi toiveita

Vierailija
11/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Zalandolla ole Petite mallistoja? Näyttäisi löytyvän XXS noissa. Siis useamman merkin, mutta kun Petite niin tietää pieniä kokoja löytyvän. 

Vierailija
12/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zaralta. Tai kirpparilta. 

Vierailija
13/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Zalandolla ole Petite mallistoja? Näyttäisi löytyvän XXS noissa. Siis useamman merkin, mutta kun Petite niin tietää pieniä kokoja löytyvän. 

Lisäksi voi valita suodatuksessa kohdasta Lisää kokoja Pienet koot. 

Vierailija
14/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä vastaus, mutta ainakin halpisketjut sinsay yms. myy xxs kokoa. Zaran vaatteet myös pientä kokoa

New Yorkerista kannattaa myös katsoa, tuo Zarakin on hyvä ja sitten Vero Moda ehkäpä. Urheiluliikkeet.

Vierailija
15/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandoa kannattaa muutenkin selailla, siellä ihmiset kommentoivat usein juuri istuvuutta ja hihojen pituutta. Itsekin olen ostanut myös lastentakkeja ihan sovittelemalla kaupoissa, myös poikien osastoilta.

Vierailija
16/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvitakki pienokaiselle löytyy lastenosastolta. Pätee kumpaankin sukupuoleen. Siellä Ryydmankin asioi.

Vierailija
17/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä oo mikään pikkujuttu lyhentää itse toppatakin hihoja, vaatii todellista osaamista että tulee siisti. Jossain ompelimossa maksaa maltaita, koska lyhennys oikeaoppisesti tehdään istuttamalla hihat uudestaan.

No ei tehdä. Se tehdään pienimmän haitan kautta eli kaventamalla hihaa ja tekemällä uusi käänne ranteeseen. Älä tuu ompelijaa neuvomaan, tumppi.

Vierailija
18/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petite-mallistot, Stockan lastenosasto (jos etsit esim. siistiä talvitrenssiä), Ginatricotissa on myös lasten mallisto 

Tuo on todellinen ongelma, kun oikeasti pienille naisille on vaikea löytää mitään. Monilla valmistajilla ne pienimmät koot on perus hoikille, mutta ei pienikokoisille naisille. Veljeni vaimo on sellainen oikeasti pienikokoinen, eli pienempi kuin monet 11-12v lapset. 

Niillä taas on helpompaa, joilla on pelkkä pituus lyhyt, mutta kuitenkin normikokoiset ympärysmitat. 

Vierailija
19/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin valitat, että on liian pitkät hihat, sitten valitat, että ne on liian lyhyet. Yritä nyt jo päättää, pätkylä. OOtko alle metrin mittainen? Sitten ymmärrän.

Ja: jos on tuollainen rajoite, sen on tiennyt jo pitkään ja pitäisi olla opetellut selviytymään siitä, eli pienentämään vaatteita.

Vierailija
20/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa on. Minä olen lyhyt ja hoikka, mutta naisen mallinen. Takit istuisi muuten mutta ei mene lantion kohdalta kiinni. Tai sitten hihat on pitkät.

Suosin talvitakeissa sellaisia malleja, joissa hihansuussa on resori. Silloin se hiha ei "valu". Kaapissa on Espritiä (joo, sitä kauppaa ei harmillisesti enää ole) ja Superdyta. Zalandolta olen tilannut myös Marikoon takin. Se onkin tosi pientä kokoa!

Ulkoilutakkia et etsinyt. Minä nyt vaan hölisen tässä, kun ostin uuden kuoritakin. Jestas mille orankille ne hihat on tehty! Se on Haltin takki. Vanha takkini on Helly Hansenin. Vertasin hihoja ja niissä on 8cm eroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän