Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt neuvoja ystävän tilanteeseen

Vierailija
21.10.2025 |

Ystäväpariskunnan nainen suunnittelee eroa. Tämä ei ole yllätys, koska hän on jo pitkään ollut ilkeä miehelleen ilman mitään syytä. Kaikki mitä mies tekee, on väärin ja jopa vieraiden aikana hän ei pysty ylläpitämään hyviä tapoja.

En tiedä onko jotain tapahtunut, saan varmasti sen jossain vaiheessa tietää, mutta omasta mielestäni suhde on hyvä päättää, jos kerran se on pelkkää vastentahtoista kitkuttelua. En kuitenkaan sano mitään sellaista, tyydyn kuuntelemaan. Molemmat ovat minulle ja meille tärkeitä ystäviä, mutta luulen tai oikeastaan tiedänkin, että mies ns. arvostaa minut hyvin korkealle. Näin hän on sanonutkin, vaikka on käyttäytynyt aina korrektisti. Olen kuitenkin tahallisesti ollut hänelle tylympi, että liiallinen arvostus kaikkoaisi.

Nyt pitää saada hänet lentoon ilman että lennon innostus kohdistuu minuun. Hän on korkeastatuksinen, pitkä ja ihan komea mies. Nainen on vastaavanlainen nainen eikä hän varmastikaan tarvitse minkäänlaisia tsemppejä, paitsi kuuntelua ja kannattelua.

Miltäs kuulostaa? Neuvoja ja ajatuksia? 

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sori mutta kyllä se on tuo sinun kyläluuta-juoruilusi ja itsensä korottaminen joka on tässä se ongelma ei palsta. Menepä kysymään vaikka joltain statusihmiseltä neuvoja, mitä sinä täällä meitä, statuksettomia, vaivaat. Ethän sinä vio edes vinkkejämme referoida, kun ne eivät perustu auktorisoituihin asiantuntijalausuntoihin, vaan ovat jotain kateellisten ja ihmeellisten "vauvapalstalaisten" mielipiteitä."

Olisi kiva, jos muutkin sanoisivat suoraan mistä kiikastaa kuten sinä kommenttisi alussa. Se on reilua ja sitä arvostan, en koukeroihin verhottua heikkoa vittuilua tai sen yrittämistä. Jos joku ihminen ärsyttää, syy löytyy silloin peilistä. Jos ei ärsyttäisi, ei hänen kommentteihinsa ja aloituksiinsa tultaisi vittuilemaan. Silloin vaihdettaisiin toiseen ketjuun.

Miksi joku ihminen olkoon se sitten hänen oletettu statushakuisuutensa tai jokin muu asia ottaa päähän, syy on aina silloin sinussa itsessäsi. Täällä ei ole mikään pakko olla tekemisissä kuten työpaikoilla tai sukulaissuhteissa, joten sitä voi itse kukin miettiä. Minusta et sinä tai kukaan muukaan täällä tiedä kuin sen verran mitä kirjoitan ja mikä puoli siitä itselle sattuu heijastumaan. Itseriittoisuutta minussa kyllä on omiksi tarpeksi ja vähän ylikin. Se miten siihen suhtautuu, on sitten omassa vallassa ja tulkitsijan mielen näyttämöltä eikä se kuulu minulle. Mistään muusta ei voi selitystä palstan olosuhteissa hakea. Ap

Vierailija
62/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kirjoitit oleellisen"...En tiedä onko jotain tapahtunut..."

Emme aina ystävistäkään, saati heidän liitostaan tiedä kaikkea.

Jospa vain tavallisen ystävällisesti ja neutraalisti, puolueettomasti suhtautuisit molempiin ottamatta kantaa eroamiseen

Olet tasan oikeassa, hyvienkään ystävien liitoista ei tiedä läheskään kaikkea tai edes olennaista, välttämättä. Aika moni olennainen asia on intimiteetin takana. Välttämättä minulta ei odoteta mitään sen enempää kuin ystävällisyyyttä ja neutraliteettia, joten sikälikin olet oikeassa. Jotenkin vain pelkään, että tästä koituu ongelmia, erilaisia, kuin ne mitä tähän mennessä erojen suhteen on koitunut, koska olen niin hyvä ystävä molempien kanssa. Ennen olen ollut parempi ystävä vain toisen eronneen kanssa. Kiitos kommentistasi. Skitsoilen ehkä turhaan. Mutta ajattelin, että jos joku voisi antaa jotain omakohtaisia kokemuksia ja näkemyksiä aiheesta. Mutta ketju on lähtenyt ihan toiselle raiteelle, johon tietty itse olen myös syyllinen vastaamalla aiheeseen liittymättömiin kommentteihin. Joskus sivupoluista tulee ihan mielenkiintoisia polkuja, esimerkiksi tuo uskovainen kommentteineen, trolli vai ei? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miestäkin saa kuunnella ja kannustaa. Ei tuollainen suhde ainakaan hyvä ole.

Ilman muuta kuuntelen ja kannustan, mutta en kahdenkeskisin viestein tms. vaan yhdessä mieheni kanssa ainoastaan. Toki on hyvin todennäköistä, että häneltä löytyy kuuntelija ja kannustaja aika pian jostain uudesta naisesta heti kun on siihen valmis. Hän on oikeasti hyvä mies, sellaisista on käsittääkseni kova kysyntä. Ap

Mistä tiedät mikä piru on kotona.

Vierailija
64/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on mennyt jo sivuraiteelle, niin laitan tähän jatkoksi senkin (liittyy löyhästi eroihin), että olen se pahamaineinen ghostaaja. Olen ollut sitä sekä ystävyyksissä että seurustelusuhteissa nuorempana eli en todellakaan selvittele mitään, jos ystävyys on mielestäni taputeltu. Monet kokevat sellaisen tavan vääränä, mutta kaikkien menneiden ystävien kanssa olen kuitenkin säilynyt moikkausasteella vähintään.

Jos on päätetty erota ja vaikka päätös olisikin yksipuolinen, niin minusta sitä ei tarvitse mitenkään selvitellä, koska se ei enää kuulu sille toiselle osapuolelle eivätkä hänen reaktionsa kuulu minulle. Hyväksyn tämän myös omalle kohdalleni, jos siis joku ystäväni haluaa olla enää vain tuttava. Pitkä avioliitto on tietysti eri asia eli siinä on hyvä käydä joitakin keskusteluja, jotka valaisevat toiselle osapuolelle asiaa. Mutta sen jälkeen sitä on turha vatvoa. Ja tässä ystävät tulevat tärkeään rooliin sekä mahdollinen terapia ja eroryhmät tms. Eli on tärkeää selvittää omalta kannalta mitä kaikkea tapahtui ja mitä se itselle merkitsi. Toinen osapuoli sitten tekee oman työnsä tahollaan. Ihastukselle tai lyhyelle seurustelukumppanille ei tarvitse selittää mitään tuollaista. Kohtelias tekosyy riittää.

Palstalla olen huomannut, että näistäkin asioista voi ajatella tosi eri tavoin. Moni tuntuu ajattelevan, että ghostaaminen on väärin, mutta omalsta mielestäni se on normaalia elämää. Ihmisiä tulee ja menee elämässä eikä siitä pidä tehdä isompaa draamaa. Niistä useimmiten saa tärkeitä oppeja. Ap

Vierailija
65/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOMIO! Tämä ap on sama trolli, joka muutama päivä sitten jankkasi aiheesta julkisen puolen lääkäri vs. yksityinen!

Haluaa jankata aiheesta kuin aiheesta. Taitaa olla raukka yksinäinen ihminen?

Vierailija
66/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUOMIO! Tämä ap on sama trolli, joka muutama päivä sitten jankkasi aiheesta julkisen puolen lääkäri vs. yksityinen!

Joo, tunnistin tyylistä. Sitäpaitsi kuka jaksaa lukea hänen vuodatuksiaan?

Vierailija
67/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä nostaa hattua, että joku jaksaa päivystää täällä aamusta iltaan. Harrastus sekin, että tehtailee aloituksia ja vastauksia täyspäiväisesti. Tosin ei täyspäisesti. 

Vierailija
68/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä nostaa hattua, että joku jaksaa päivystää täällä aamusta iltaan. Harrastus sekin, että tehtailee aloituksia ja vastauksia täyspäiväisesti. Tosin ei täyspäisesti. 

Niinpä. Keskittyisi fiktiivisen draaman kirjoittamiseen vaikka ihan kynällä ja paperilla.

Vierailija
69/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tunnistin tyylistä. Sitäpaitsi kuka jaksaa lukea hänen vuodatuksiaan?

Nyt puuttuu enää se, että olen mies (ai niin, tulihan se jo alussa), olen Anne, olen jonkun sisko (ei ole siskoja) tai se toissapäiväinen trolli, joka kirjoitti myös viime viikolla :)  

Olet täällä liikaa. Eipä sillä, niin itsekin olin, sitä kestää aikansa, kunnes palsta on loppuunkaluttu omalta osalta. Iäisyyttä ei täällä kukaan jaksa pyöriä. Mutta me  ihmiset emme olekaan niin uniikkeja kuin itse kuvittelemme. Joku toinen tai monikin ajattelee ihan samoin ja kirjoitustyylikin on sama. Ap

Etpä täällä vähään aikaan keiku, kun mode laittaa sut jäähylle.

Vierailija
70/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi jo kiinnostaa millaisia nämä "minun" aloitukseni ovat? Mistä ne kertovat vai saisiko ihan esimerkkilinkin? Ap

Narsisti 

Vierailija
71/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä todella tiedät mitä siellä kotona tapahtuu. On paljon ihmisiä jotka osaavat feikata muiden nähden.

Vierailija
72/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"  korkeastatuksinen, pitkä ja ihan komea mies.."

Jos aloitus on totta, niin tulee kovasti vaikutelma, että ap on huomannut hetkensä koittaneen...

Vierailija
73/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään miehen kommenttia ei tähän nyt ollut saatavilla, jos oikein tulkitsen. He eivät ehkä useinkaan availe ihmissuhdelätinäketjuja? Paitsi trollailumielessä.

Olisin halunnut kuulla mikä oli hyvä kommentti ja tapa, joka auttoi, kun erosit. Vai oliko se vain se, että kaikki jatkui suurin piirtein ennallaan eikä erossa tarvinnut vatvoa, vaan ajatukset sai hetkeksi muualle. Ap

Vierailija
74/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoksi meni tarinan puolivaiheilla...mutta joo, jos olisi ihan oikea tarina, niin...ulkopuolelta ei koskaan tiedä, mikä jonkun pariskunnan todellinen tilanne on. Se ilkeilevä puolisko ei välttämättä ole tarinan pahis. Niin että kannattaa olla ottamatta kantaa, noin niinkuin ulkopuolelta. Hyväuskoiset hölmöt ystävät/sukulaiset ovat mahdollistaneet monen narsistin ja psykopaatin touhut ja saanet sotkeentumisellaan uhrin vielä surkeampaan jamaan. Ja vaikka ei olisi kyse tällaisista ääritapauksistakaan, niin pysykää pois toisten parisuhteista ja niiden ongelmista, jookos.

Vierailija
75/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaskalintu saalistaa

Vierailija
76/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisa stoori :D

Vierailija
77/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies saatava lentoon?

Palstaincelin kunnianhimoisempi fiktio. Erikoisia ilmauksia, kun ei ole tottunut kirjoittaja. 

Mulle on mysteeri miksi mua luullaan usein mieheksi. Ap

Olet enemmänkin poika vielä vai? Kyllä se tuosta kirjoitustyylistä paistaa läpi, ettei ole ainakaan X-kromosomillisen kirjoittama.

Vierailija
78/78 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miestäkin saa kuunnella ja kannustaa. Ei tuollainen suhde ainakaan hyvä ole.

Ilman muuta kuuntelen ja kannustan, mutta en kahdenkeskisin viestein tms. vaan yhdessä mieheni kanssa ainoastaan. Toki on hyvin todennäköistä, että häneltä löytyy kuuntelija ja kannustaja aika pian jostain uudesta naisesta heti kun on siihen valmis. Hän on oikeasti hyvä mies, sellaisista on käsittääkseni kova kysyntä. Ap

Mistä tiedät mikä piru on kotona.

Osaavat aivan varmasti tarvittaessa olla oikeita pirulaisia molemmat. Lisäksi jos avioliitossa menee heikosti, kuoriutuu melkein kenestä tahansa kelpo ilkimys, kun tärkeät asiat ovat uhattuina. En halua edes ajatella millainen itse voisin olla... Toivoisin kovasti, että noudattaisin sitä mitä muute

Minusta kirjoittelusi kuulostaa täysin rajattoman ihmisen hourailulta. Kirjoitat julki villejä teorioita ihmisistä, jotka luulevat sinua ystäväkseen. Spekuloit uusista suhteista ja eropapereista vailla todisteen häivääkään. 

Mieti, mitä itse haluat omalta elämältäsi, ja puuttuuko siitä mielestäsi jotain. Anna toisten yksityiselämän olla.