Mikseivät ihmiset huolehdi lihaskunnostaan? Ärsyttää valittavat kaverit
Ollaan noin nelivitosia, ja mulla on pari kaveria jotka ehdottomasti hyötyisivät kuntosalikäynneistä (tai kotona tehtävästä voimaharjoittelusta). Valittelevat niska-, hartia- ja selkäkipuja ja jumeja, mutta hoitavat näitä sitten lähinnä vaan satunnaisilla kävelylenkeillä, ja hierojalla ja lääkäreillä ravaamisella.
Olen koittanut heille kertoa, että omat kivut häipyivät saliharrastuksen aloitettuani, enkä tosiaan ole ainoa jolle näin on käynyt, mutta en saa heitä houkutelluksi kanssani salille.
Raha ei heillä ole syy, eikä ajanpuute.
Ihmetyttää kyllä että MIKÄ se syy on että mielummin sitten kärsii kivuista kuin tekee asialle jotain?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Lähinnä itsestäni. Välillä koviakin kipuja käsissä ja uimahallin salille olisi edullinen erityisryhmän vuosikortti, mutta ei silti tule lähdettyä. No, oikeasti en tykkää treenata muiden keskellä. Mutta en saa aikaiseksi tehdä kotitreenejäkään ja ihan itse siitä kärsin. Ihan typerää.
Juuri eilen illalla mietin, että pitäisi oikeasti ryhdistäytyä ja alkaa käydä edes kerran viikossa. Katsotaan saanko aikaiseksi. Tyhmintä on, että entisenä kilpaurheilijana löytyy kyllä tietotaitoa kuntosaliharjoitteluun ja tekniikatkin osaan, mutta silti valitsen olla menemättä.
Johtunee puhtaasti siitä, että jotain uutta juttua saa toistaa vähän pakotettuna ainakin neljä viikkoa, ennen kuin siitä alkaa juurtua tapa. Ja lähteminen/aloittaminen on aina isompi kynnys kuin itse tekeminen. Monella hyytyy into tehdä jotain parissa-kolmessa viikossa, joten uusi
Itse juoksen 3-4x viikko ja 80-150km kuukaudessa ja silti on iso kynnys lähteä salille, koska se on minusta tappavan tylsää enkä saa siitä samanlaisia kiksejä kuin juoksemisesta.
Itse juoksen 3-4x viikko ja 80-150km kuukaudessa ja silti on iso kynnys lähteä salille, koska se on minusta tappavan tylsää enkä saa siitä samanlaisia kiksejä kuin juoksemisesta.
Aivan oikein, jokaisen onkin löydettävä se oma juttunsa. Minulla taas meni niin päin, että ulkona kävelemiseen keksin koko ajan tekosyitä, milloin mikäkin sää oli mukamas liian huono lähteä lenkille, mutta juoksumatolla käveleminen äänikirjaa kuunnellen sopii omalle vilukissan kropalleni, koska salilla ei tule kylmä tai märkää.
Oletko myös ehdottanut talviuintia kavereille?
Mä kärsin usein niska hartia alueen jäykkyydestä.Jo vuosikymmen ainakin ollut näin.Kuntosali auttoi kyllä lihaskuntoon mutta tuon alueen lihakset se sai vaan entistä pahemmin juntturaan.
Olen kyllä jatkanut kuntosalia, mutta harventanut käyntejä, ja koitan aina muistaa että maltillisesti yläkroppaa naurettavan pienillä painoilla, tai maksan kovan hinnan särkyinä ja toimintakyvyttömyytenä.
Vierailija kirjoitti:
Työton ei saa käydä kuntosalilla. Se on kuulema työnhausta pois. Työllinenkään ei saa käydä kuntosalilla mikäli työpaikka on jokin muu kuin valtio.
Älä viitsi puhua 💩: työnantaja hyötyy kun työntekijä treenaa; vähemmän sairaspoissa oloja !
Minulla on vanha urheiluvamma hartiassa. Teen kotitreeniä päivittäin käsiin ja hartioihin, mutta silti kipeää hartiaa särkee aina välillä. En mahda asialle mitään. Näin on ollut jo 80 luvulta lähtien.
Mie oon käynyt salilla viimeset 10 vuotta noin 3 kertaa viikossa ja mulla on silti jumeja. Ei se sali kaikelta suojele, jos esim. töissä ei aina voi olla ergnomisesti tai jos puree hampaita yhteen öisin tai tai tai. Varmaan auttaa joo, mutta ei se kaikkia vaivoja poista.