Minä olen työtön
Työt loppui syyskuun loppuun ja nyt sitten olen möllöttänyt työttömänä pari viikkoa.
Pää hajoaa. Töitä olen katellut ja hakenut, onnettomat verkostot kartoitettu ja informoitu, piilotyöpaikat seulottu.
Ei mitään, ei ni yhtikäs mitään.
Opiskelemaan en nyt lähde kun vasta vaihdoin alaa. Enkä yrittäjäksi ala, koska ei ole kokemusta eikä tällä hetkellä alallani ole hommiakaan.
Kommentit (20)
Mikä koulutus?
Oletko yli 50v?
Suomessa ei palkata yli 50 vuotiaita , vaan opiskelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan töitä haet?
Kaikenlaisia töitä. Olen raksaduunari, mutta siellä ei nyt töitä, joten haen vähän kaikenlaista mitä luulisin voivani tehdä. Muutto on oikeastaan ainoa näistä kliseistä, jota en voi noudattaa, koska perhe sitoo paikkakunnalle. Pieniä lapsia ja hoitokontakteja ei voi/kannata lähteä sorkkimaan.
Vierailija kirjoitti:
SINÄ olet työtön.
Mut mehän ei ollakaan mittään
Vtuuvttu
Näinköhän sitä on ettei enää koskaan pääse töihin?
Millä puolella raksalla olit?
Itse olin joskus 18-19v.na hanslankarina, vaivaiset 6-viikkoa. En osannut siellä mitään, kesälomat alkoi ja pois, eikä töitä ollut syksyllä tiedossa.Kymppi kyllä sanoi, et hae rm-koulutukseen, sanoin miettiväni asiaa. Mutta juuri tuo: ei ollu sitä käytännön osaamista.
Mutta: veikkaan, että kun tämä lama/matalasuhdanne menee ohi, niin rakentaminen taas alkaa.
Entäs jotain remppa-hommia, vai eikö niitäkään kukaan teetätä? (kaikki säästää???)
Olen niin kateellinen työttömille. Pelkkää vapaata aikaa!
Vierailija kirjoitti:
Millä puolella raksalla olit?
Itse olin joskus 18-19v.na hanslankarina, vaivaiset 6-viikkoa. En osannut siellä mitään, kesälomat alkoi ja pois, eikä töitä ollut syksyllä tiedossa.Kymppi kyllä sanoi, et hae rm-koulutukseen, sanoin miettiväni asiaa. Mutta juuri tuo: ei ollu sitä käytännön osaamista.
Mutta: veikkaan, että kun tämä lama/matalasuhdanne menee ohi, niin rakentaminen taas alkaa.
Entäs jotain remppa-hommia, vai eikö niitäkään kukaan teetätä? (kaikki säästää???)
Asentajana. Viimeksi kaksi vuotta sitten oli alan työtä, sen jälkeen vaan jotain alaan liittymätöntä paskaa pari pätkää. Se on ainakin tullut selväksi että asiakaspalveluun tai myyntiin musta ei ole. Remppahommia lienee aika vähän, eikä ne nyt näin asentajaa kosketa. Toisekseen tekijöitähän on alalla paljon, kokeneitakin. Tottakai kaikki sen pyttynsä vaihdattaa jollain tutulla pitkänlinjan asentajalla eikä jollain nevöhöödaloittelijalla.
En tiedä miten tässä nyt käy jos pian ei pääse alan töihin. Osaaminen vanhenee, ikää karttuu. Mielelläni en noita muiden alojen töitäkään tekisi, koska niissä on sit riskinä että sinne jumittuu eikä pääse koskaan pois. Aiemman "uran" kanssa kävi niin, jumin epäsopivaan rooliin ja profiloiduin sitten vain sellaisen tekijäksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin kateellinen työttömille. Pelkkää vapaata aikaa!
Aina voi irtisanoutua ja kokeilla miten hulvattoman hauskaa se on.
Olisitko yhtä surkea vuosilomallasi vai mistä tuo ameebamainen olemus tulee alle parin kuukauden työttämyyden jälkeen? Etkö osaa yhtään mitään tehdä vapaa-aikanasi muuta kuin odottaa töihin pääsyä? Ilmaistu ongelma on ameebamaisuus, ei rahan puute, joten siihen vastaan.
Kaikki me ollaan, kunhan Riikka-Petteri saa työnsä päätökseen, eli noin seuraavan vuoden kuluessa.
Pää hajoaa kun ollut 2 viikkoa vapaalla?
Puoli suomea oli juuri viikon syyslomalla ja kaikki olivat aivan innoissaan ja valtaosa olisi halunnut jatkaa kyllä toisenkin viikon vapaalla?
Ihmiset on niin erilaisia. Joillakin hajoo pää kahdessa viikossa. Itse olen ollut jo vuosia työttömänä. Edelleen mietin joskus illalla mites tämäkin päivä meni taas niin nopeasti. Vinkkejä ei ole antaa työllistymiseen muuta, kun työttömyys ei saa pitkittyä. Muuten on peli menetetty.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on niin erilaisia. Joillakin hajoo pää kahdessa viikossa. Itse olen ollut jo vuosia työttömänä. Edelleen mietin joskus illalla mites tämäkin päivä meni taas niin nopeasti. Vinkkejä ei ole antaa työllistymiseen muuta, kun työttömyys ei saa pitkittyä. Muuten on peli menetetty.
Mä olin tossa siis 5 kk töissä, sitä ennen vuoden työttömänä. Huomasi selkeästi miten paremmin voi itse (ja myös parisuhde) kun on töissä, vaikka ei nyt niin mieleistä oman alan työtä ollutkaan tuo pätkä.
Kattelin just tossa, et ois työvoimapoliittisessa koulutuksessa yks kiinnostava kurssi alkamassa, pitääpä miettiä jos hakis sinne.
Nyt tällä raksallahan on se huono puoli, et työttömyys vähän väkisinkin pitkittyy kun kuoppa senkus syvenee. Inhottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me ollaan, kunhan Riikka-Petteri saa työnsä päätökseen, eli noin seuraavan vuoden kuluessa.
Sinä onneton et ole päivän työtä tehnyt,ja jaksat ulista kuin koira.Mene töihin,.aatana
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Yritin mennä! Tietyömaalla oli lounasaika menossa ja joten hipsin kauvinkoneen kyytiin ja just kun ehdin käynnistää, joku tuli työmaakopista naama punaisena huutamaan et pois sieltä ja uhkasi kutsua poliisit. Juoksin äkkiä karkuun, oli sen verran ärhäkän näköinen setä kyseessä.
Tulkaa nyt antamaan niitä kliseisiä vinkkejänne työllistymiseen.
Sais ees jotain tunnetta aikaan tähän apatiaan.
Salilla oon jo käyny tänään ja illalla juoksulenkki. Nyt makaan sohvalla ja mietin maailmaa