Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko kun taksikuskit ei raiskannu asiakasta?

Vierailija
20.10.2025 |

Eikä tyttöjä joukkoraiskattu?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai muistan, eihän siitä ole kymmentä vuotta.

Vierailija
22/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teille muuten tulee Intiasta mieleen?

Aika karua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan ajan, kun tuli käytyä viihteellä. Vuoteen 2015 saakka. Taksit oli pesty päältä ja sisältä imuroitu, sisustus ehjä, usein vielä parempaa automerkkiä, taksamittarista näki veloituksen, kuitin sai aina, kuljettaja oli kohtelias, jopa niin että taksi lähti vasta sitten kun näki että matkustaja pääsi perille ja sisälle rakennukseen, kuskit ei tapelleet tolpalla, ei ollut meno kuin kamelimarkkinoilla, jne.

Ennen taksi oli varsinainen rahantekoautomaatti, kun autoja oli rajoitettu määrä joka puolella ja hinnat muhkeat. Ja ala piti jossain määrin itse järjestystä ja jokainen täysjärkinen taksiyrittäjä suojeli omaa rahantekokonettaan pitämällä huolen siitä että epäluotettavat "rengit" lensi samantien ulos alalta.

Silti pimeitäkin takseja liikkui, eikä kaikki kuskit ihan loistavasti käyttäytyneet. 

No niinpä. En muista että hinnat olisi niin poskettomilta tuntuneet, ettei sitä raskinut maksaa sen jälkeen, mitä sinne yökerhoon meni rahaa, kun muutamalle sutturalle oli siniset enkelit tarjonnut? Mutta onneksi Anne Berner tarttui noihin epäkohtiin, ja laittoi homman kuntoon.

Vierailija
24/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kun puhutaan lukuista ulkomaalaisten taksikuskien tekemistä rikoksista, vassari penkoo yksittäistapauksia jostain 50-luvulta. Eikö tuo jo kerro sinulle, rakas vassari, jotain? Eikä kukaan väitä ettei ikinä yksinään kantiskuski olisi syyllistynyt vakaviin rikoksiin mutta suhdeluku kannattaa pitää mielessä. Ei ole mitään syytä puolustella kehitysmaan kuskeja. 

Nämä oli bussikuskeja, jotka varikolla rakastelivat juopunutta naista joukolla ja eikös se rekkakuskikin käynytpillun päällä. Tästähän on jakso Youtubesta ainakin aiemmin löytyneellä "Ei vanhene koskaan"-sarjassa.

Vierailija
25/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi bussikuskia joukkoraiskasi Inga Myllärin vuonna 1957 ja jätti hänet paleltumaan kuoliaaksi.

Olen syntynyt 80-luvulla, joten ei, en muista aikaa jolloin naisia ei joukkoraiskattu.

Intiassako synnyit ja sittemmin tunkeuduit Suomeen yllättäen ja pyytämättä??

Ah, suo anteeksi! Unohdin tarkentaa, että Inga Myllärin tapaus tapahtui Suomessa, ei Intiassa.

Löysit yhden tapauksen, ja senkin 50-luvulta. Hienoa settiä. 2000-luvusta et tietty halua puhua ollenkaan. 

En löytänyt tapausta, vaan muistan nähneeni siitä tv-ohjelman joskus ala-asteikäisenä. Se on Suomen rikoshistoriassa hyvinkin tunnettu. 

Kysyit muistanko aikaa kun naisia ei joukkoraiskattu. Vastasin, että en muista, koska edellä mainittu tapahtui ennen syntymääni.

Mitä odotat minun sanovan 2000-luvusta tarkalleen ottaen?

Vierailija
26/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teille muuten tulee Intiasta mieleen?

Aika karua.

Intiassa on rikas kulttuuri!

t. vihvassu

Vierailija
27/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi- ja paikallisliikenne laajalti pilattu kehitysmaakuskeilla. Naamat ruuduissa kiinni eikä aikomustakaan noudattaa liikennesääntöjä, jos tietoakaan niistä. Nyt odotetaan, mille alalle mätä leviää seuravaaksi. Veikkaisin terveydenhuoltoa tai opetusta.

Vierailija
28/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi bussikuskia joukkoraiskasi Inga Myllärin vuonna 1957 ja jätti hänet paleltumaan kuoliaaksi.

Olen syntynyt 80-luvulla, joten ei, en muista aikaa jolloin naisia ei joukkoraiskattu.

Intiassako synnyit ja sittemmin tunkeuduit Suomeen yllättäen ja pyytämättä??

Ah, suo anteeksi! Unohdin tarkentaa, että Inga Myllärin tapaus tapahtui Suomessa, ei Intiassa.

Löysit yhden tapauksen, ja senkin 50-luvulta. Hienoa settiä. 2000-luvusta et tietty halua puhua ollenkaan. 

En löytänyt tapausta, vaan muistan nähneeni siitä tv-ohjelman joskus ala-asteikäisenä. Se on Suomen rikoshistoriassa hyvinkin tunnettu. 

Kysyit muistanko aikaa kun naisia ei jo

Suurin osa suomalaisista ei ole tuollaisesta kuullutkaan joten ei tuo sovi esimerkiksi. Eli aloitahan alusta. 

Vierailija
29/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tasan Bernerin "uudistukseen" asti taksi oli uskomattoman luotettava ja turvallinen. 

Vierailija
30/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi ihmiset eivät käytä uberia. Kuskin henkilöllisyys on aina tiedossa ja hinnassa ei tulla huijatuksi. Kuskit ovat pääsääntöisesti ulkomaalaisia mutta niin ne ovat taksi helsingissä ja lähitaksissakin. Autoksi saat sellaisen kun haluat maksaa, otat halvimman ja voit saada vanhemman auton ja premium black saat uuden auton jossa voit itse kertoa etukäteen toivotusta lämpötilasta ja haluatko/et halua keskustella kuskin kanssa niitä näitä.

Nyt en ymmärrä millä tavalla Uperin taksi on turvallisempi, jos tiedän kuskin henkilöllisyyden etukäteen? Tämä on vähän sama kuin turvakameroiden uskotaan estävän rikoksia  

Vierailija
31/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin 1997. Suomalaiset miehet ovat ahdistelleet eniten, etenkin silloin 9-17 v tienoilla.

Taksilla olen matkustanut kolme kertaa ja kokemukset ovat olleet ok. Ensimmäisellä kerralla kuski oli mukava kantasuomalainen nainen, toisella kantasuomalainen mies joka oli järkyttynyt siitä että minulla oli ranne auki (hups) ja matka päivystykseen. Kolmannella kerralla oli oma lapsi mukana ja kantasuomalainen kuski oli vähän jännä keski-ikäinen mies, mutta päästiin perille.

Bussissa joskus on kuski huutanut minulle asiattomasti, oli venäläistaustainen.

Koskaan ei ole ulkomaalaiset miehet minua ahdistelleet julkisella paikalla tai liikennevälineissä. Kantasuomalaiset keski-ikäiset miehet sen sijaan ovat.

Vierailija
32/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan ajan, kun tuli käytyä viihteellä. Vuoteen 2015 saakka. Taksit oli pesty päältä ja sisältä imuroitu, sisustus ehjä, usein vielä parempaa automerkkiä, taksamittarista näki veloituksen, kuitin sai aina, kuljettaja oli kohtelias, jopa niin että taksi lähti vasta sitten kun näki että matkustaja pääsi perille ja sisälle rakennukseen, kuskit ei tapelleet tolpalla, ei ollut meno kuin kamelimarkkinoilla, jne.

Ennen taksi oli varsinainen rahantekoautomaatti, kun autoja oli rajoitettu määrä joka puolella ja hinnat muhkeat. Ja ala piti jossain määrin itse järjestystä ja jokainen täysjärkinen taksiyrittäjä suojeli omaa rahantekokonettaan pitämällä huolen siitä että epäluotettavat "rengit" lensi samantien ulos alalta.

Silti pimeitäkin takseja liikkui, eikä kaikki kuskit ihan loistavasti käyttäytyneet. 

Oletko matkustanut taksilla viime vuosina? Nyt ne hinnat vasta muhkeat onkin, ja jännittävät koska hinta voidaan arpoa nopalla ja kuskilla on kolme maksupäätettä autossa ja kusetuksen aste määräytyy asiakkaan naaman mukaan.

Vierailija
33/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli hyvin poikkeuksellinen tapaus. Ei arkipäivää niinkuin nykyään.

Itse olen syntynyt 70-luvulla, ja muistan ajan jolloin taksit olivat turvallisia, eikä naisia joukkoraiskattu. 50-lukua en muista, sillä en ollut syntynyt silloin.

Vierailija
34/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi ihmiset eivät käytä uberia. Kuskin henkilöllisyys on aina tiedossa ja hinnassa ei tulla huijatuksi. Kuskit ovat pääsääntöisesti ulkomaalaisia mutta niin ne ovat taksi helsingissä ja lähitaksissakin. Autoksi saat sellaisen kun haluat maksaa, otat halvimman ja voit saada vanhemman auton ja premium black saat uuden auton jossa voit itse kertoa etukäteen toivotusta lämpötilasta ja haluatko/et halua keskustella kuskin kanssa niitä näitä.

Nyt en ymmärrä millä tavalla Uperin taksi on turvallisempi, jos tiedän kuskin henkilöllisyyden etukäteen? Tämä on vähän sama kuin turvakameroiden uskotaan estävän rikoksia  

Ei se sitä mahdollista raiskausta estäisikään, mutta sen tehneen kuskin henkilötiedot ovat selvillä sovelluksessa. Tavallisessa taksissa mahdollisen raiskaajan tiedot ovat siinä kojelaudassa jos sattuu olemaan sama tyyppi edes, ja ko tilanteessa tuskin tulet näkemään tuota henkilökorttia. Takseissa kun ei ole taksinumeroakaan enää niin jäljittäminen ei onnistu senkään perusteella. Toivottavasti rekkari edes jää mieleen.

Vierailija
35/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko pimeällä taksilla miehiä, jotka iltaisin kiertelivät kaupungilla omilla autoillaan ja tarjosivat kyytiä kotiin menijöille?

Itse en sanoisi niitä takseiksi. Eivät he edes yrittäneet naamioida autojaan takseiksi niinkuin nämä nykyiset pimeät taksit.

Vierailija
36/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 promillen humalassa pakkasessa rupeet asentamaan jotain sovellusta

jep jep

Tässäpä se ero tuleekin, se taksi tilataan hyvissä ajoin asennetusta sovelluksesta baarin lämpimästä pöydän äärestä, kenties juomaakin jäljellä vielä. Siitä kun näkee koska taksi mahdollisesti olisi paikalla jos hyväksyy kyydin. Aina on mahdollista jos tunnistaa Penan krouvin osoitteesta niin ei otakaan keikkaa...

Vierailija
37/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuuko ap:n väärä väite kenties hänen olemattoman siittimensä pieneen kokoon?

Vierailija
38/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinin  (SDP)   hallituksessa  oli  Timo Harakka (SDP)  liikenne-  ja  viestintäministeri.  Aikaa  oli   4 vuotta muuttaa taksilakia,  ei tapahtunut.

Nyt  Orpon (kok)  hallituksessa  on  Ranne (persu)   liikenne-  ja viestintäministerinä. Aikaa  ollut 2,5  vuotta  muuttaa taksilakia,  ei ole tapahtunut.  Miksei?

Vierailija
39/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kun puhutaan lukuista ulkomaalaisten taksikuskien tekemistä rikoksista, vassari penkoo yksittäistapauksia jostain 50-luvulta. Eikö tuo jo kerro sinulle, rakas vassari, jotain? Eikä kukaan väitä ettei ikinä yksinään kantiskuski olisi syyllistynyt vakaviin rikoksiin mutta suhdeluku kannattaa pitää mielessä. Ei ole mitään syytä puolustella kehitysmaan kuskeja. 

Nämä oli bussikuskeja, jotka varikolla rakastelivat juopunutta naista joukolla ja eikös se rekkakuskikin käynytpillun päällä. Tästähän on jakso Youtubesta ainakin aiemmin löytyneellä "Ei vanhene koskaan"-sarjassa.

Muistaakseni nämä Suomi-sankarit heittivät naisen ulos bussista jossain korvessa ja nainen paleltui kuoliaaksi. Ja sitten on nää Kyllikki Saaret ja Tuusulan sorakuoppamurhat jne, näitähän riittää kun ei ole persu esinahka silmillä.

Vanhin tunnettu lakimme on vuodelta 1316 ja kieltää naisiin kohdistuvan rääkkäämisen, väkivallan ja raiskailun.  Miksi tuo laki olisi säädetty, ellei miehillä olisi ollut sama asenneongelma jo silloinkin?

Vierailija
40/51 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi taxikuski ei meinannut huolis millään rahaa vaan hoki, että tämän voi maksaa muutenkin. Nakkasin lopulta penkille 20e ja hyppäsin kyydistä. Nuorena kun tultiin baarista kotiin lähti taxikuskit monesti jatkoille mukaan😅Oi niitä aikoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi