Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentti down-keskusteluun: kuka tahansa meista voi milloin tahansa sairastua, joutua onnettomuuteen tai tilanteeseen, jonka seurauksena on toisenlainen elama kuin ennen.

Vierailija
14.04.2007 |

Elämä on arvaamatonta itse kullekin, joten kaikenlaiset spekulaatiot ja av-gallupit ovat täyttä potaskaa.

Sitä paitsi kaikilla meillä on omat ominaisuutemme ja omituisuutemme. Vauvoja - ihmisiä - ei voi tilata postimyyniluettelosta niin kuin vaimoja, onneksi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla vähän kaikkivaltiaan olo?

Vierailija
2/11 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leiki Jumalaa, ajattelen, että miksi synnyttää kärsivä lapsi. Ja joo, tiedän, että kaikki Downit eivät sairastu.

On kuitenkin merkittävä tuo 40-kertainen sydänvikariski.

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vammainen lapsihan voi kenelle tahansa tulla kaikista tutkimuksista huolimatta. Jopa kromosomeiltaan erilainen lapsi. Jopa down -lapsi.

Vierailija
4/11 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uhreiksi joutuvat sivulliset ihmiset, ilman omaa syytään.

Vierailija
5/11 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on kuitenkin siitä että nykyään voimme valita menemmekö seulaan ja jatketaanko raskautta jossa lapsella on todettu jokin vamma/sairaus. Jokainen tietää omat voimavaransa, joten kenenkään on turha moralisoida niitä ketkä päätyvät sairaan lapsen abortoimiseen. Kehitysvammaisuuden ilmenemispiirteet ovat hyvin moninaiset. Pahimmillaan se aiheuttaa suurta fyysistä kuin psyykkistä kärsimystä niin yksilölle itselleen, myös heidän perheyhteisölleen. Kansantaloudellisesti ajateltuna jokainen abortoitu kehitysvammainen sikiö säästää terveydenhoito ja sosiaalipuolen kustannuksissa monia satojatuhansia euroja. Niin inhottavaa kuin se onkin ajatella asiaa taloudellisesti, nekin rahat voi sit tuhlata musiikkitaloon, espan lämmittämiseen, eduskunnan lisärakennuksiin, yms. ;) Sarkasmi-minä iski jälleen.

Vierailija
6/11 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompi odottaa tervettä lasta ja sitten jos sairas kuitenkin kohdalle osuu, elää sen kanssa. Minulle helpompi noin kuin elää sen kanssa että olen abortoinut lapsen joka olisi mahdollisesti saattanut olla sairas.

Vierailija
7/11 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sairauksilta tässä tuskin kukaan välttyy, downien yhtydessä tosin riskit tiedetään etukäteen varsin hyvin, meille muille on tiedossa varsin epämääräisiä tauteja ja muita vaivoja: sydän- ja verenkiertotauteja, II tyypin diapetesta, mielenterveysvaivoja, dementiaa - ja ai niin,se kuolema, voi ei, voisiko sen jotenkin estää?

Vierailija
8/11 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa pilvin pimein downeja joilla ei ole sydänvikaa ei leukemiaa ei mitään muutakaan kummempaa. Ja ajaltekaas, se sydänvika on useimmiten korjattavissa, ja sellainen voi olla myös ei-downilla. Ja ajatelkaas...minullakin on kilpirauhasen vajaatoiminta vaikka en ole down. Kauhistutta sairaus joka vaatii peräti pillerin päivässä ja verikokeen noin kerran vuodessa.

Vierailija
9/11 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ratkaisu on vanhempien, ei av-mammojen.

Vierailija
10/11 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Down-vauvan abortointi on moraalisesti erittäin kyseenalaista, enkä keksi yhtään syytä, miksi minun pitäisi tämä ilmiö hyväksyä.

Vierailija
11/11 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se perin outoa, että tappamisen hyväksyminen on oikein, mutta toista mieltä ei saisi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi