Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos joku ihminen oikeasti haluaa vain istua kotona pelaamassa tietokoneella ja on onnellinen, onko se väärin?

Vierailija
19.10.2025 |

Jos täydellä sydämellä vastaa kysyttäessä, että ei halua rahaa, perhettä, olla ulkona, ystäviä yms. Onko kenelläkään nokan koputtamista siinä vaiheessa?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpäs siinä kun käy töissä. Tunnen töiden kautta useampia tällaisia, jotka asuvat maalla ja eivät pahemmin omalta tontilta poistu ja tykkäävät pelata. IT-puolella näitä on, ei mulla mitään varsinaista mielipidettä heidän vapaa-ajankäytöstään ole.

Vierailija
22/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Sun pitää kustantaa itse itsellesi se koti, pelit ja koneet ja ruoka. Jos ensin kustannat ne itsenäisesti jotta voit elää, niin sitten ok.

Tuet on itse kustantamista.

No ei oikeastaan. Riippuu tietty osittain siitä saadusta tuesta.

Niin kauan kuin tukirahat kuuluu suomen lakiin, niin ne on silloin itse ansaittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii minulle jos tämä onnellinen tulee toimeen omillaan eli ei saa mitään tukia esim työkkäriä tai asumistukea. Jos on omaa rahaa niin saa pelata 24/7. Jos muut veronmaksajat maksaa elämisen niin ei käy vaan potku perseeseen ja rahaa tienaamaan.

MIetipä nyt vähän. Ei sulla eikä kellään ole mitään oikeutta määrätä, mitä esim. työtön tai vammainen vapaa-aikanaan tekee, kunhan hoitaa ne velvollisuudet, joita hänelle on määrätty.

Mutta: ap ei kertonut taustoja, joten hänestä saa käsityksen, että hän kuvittelee olevansa oikeutettu lorvimaan ja pelaamaan ja että jonkun pitää hänen lorvimisensa maksaa. Ei pidä, ellei tyyppi ole täysin työkyvytön invalidi tai työtön työnhakija, joka kuitenkin huolehtii työnhausta ja muista työmarkkinatoimenpiteistä, joita hänelle on määrätty.

Aloittaja kertoi jo otsikossa, että hän haluaa olla VAIN kotona! Eli työelämä ei kiinnosta.

Vierailija
24/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kummaa. Ap jättää jälleen vastaamatta juuri siihen kaikkein yleidumpään kysymykseen; maksatko itse tuon onnellisuuden vai loisitko yhteiskunnan kukkarolla?

Vierailija
25/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua rahaa, niin milläs maksat kodin ja muut tarvittavat asiat? Eli haluat vain rahaa ilmaiseksi että joku muu maksaa ilman että teet mitään itse asian eteen. Se ei ole hyväksyttävää.

Vierailija
26/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halua rahaa, niin milläs maksat kodin ja muut tarvittavat asiat? Eli haluat vain rahaa ilmaiseksi että joku muu maksaa ilman että teet mitään itse asian eteen. Se ei ole hyväksyttävää.

Niin kauan kuin suomessa saa tukia tekemättä mitään, niin se on hyväksyttyä käyttää tätä hyväksi.

Vierailija
27/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä miten tahansa niin aina joku on olevinaan parempi ihminen ja sellainen kitisee sinun elävän väärin. Se on perin kummallista ettei saa elää haluamallaan tavalla vaikka ei muita häiritse. Mun ainoa elämä ja sitäkään ei saisi elää kuten haluan.

Miten tällaiseen johtopäätökseen voi päätyä? Ei ketään varmasti tuollainen elämäntyyli haittaa, mutta herättää se kysymyksiä, eikö toisella ole ystäviä ja miten onnellinen ihminen voi olla eläessään ruudun äärellä päivät pitkät. Olen aika varma, että sosiaalisia suhteita ylläpitävä ihminen on onnellisempi kunhan on löytänyt aitoja ystäviä. Onnellisuudestahan tässä puhuttiin eikä luvasta elää elämää kuten haluaa?

Vierailija
28/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Suomen kansa ole koskaan rakastanut työntekoa niin paljon, että työtä tekemätön ansaitsee esimerkiksi asunnottomuuden tai nälkäkuoleman.

Snellman tuskaili jo 1850-luvulla, että kansa ei halua tehdä hyödyllisiä töitä pakollisten ohella.

Tuntien Suomen ja ulkomaiden historiaa ja myös Suomen työelämää sanoisin, että tämä kansa ei ole kovin ahkeraa ja työteliästä. Jos verrataan moneen muuhun maahan.

Vierailija
29/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuollaisiahan on enemmistö alle 35-v. No-life ja pelaavat päivät pitkät.

Osa toki töissä mutta muuten vapaa-aika pelaamista. 

Vierailija
30/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin suomessa saa tukia tekemättä mitään, niin se on hyväksyttyä käyttää tätä hyväksi.

Mutta ap sanoi ettei halua rahaa. Joten silloin se ei ole hyväksyttävää hänenkään mielestään.

Vierailija
31/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät vaan kasvaa aikuisiksi.

Vierailija
32/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole väärin, kunhan yhteiskunta ei anna rahaa tuollaiseen käytökseen missään muodossa. Eli ei työmarkkinatukea, asumistukea tai mitään muutakaan tukea yhtään.

Sama pitäisi olla kouluttautumattomalle yh-äipälle jonka suurin saavutus on se, että antoi miehen laueta sisälleen.

Sinä et ainakaan ole onnellinen. Onnellinen ihminen ei ole ilkeä ja pahansuopa.

Vierailija
33/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät vaan kasvaa aikuisiksi.

Aikuisiahan ne on. Tai riippuu ihan miten kukin luokittelee aikuisuuden. 

Mutta kaikkien tunnettujen tieteellisten tietojen pohjalta ne ovat aikuisia.

Vierailija
34/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole väärin, kunhan yhteiskunta ei anna rahaa tuollaiseen käytökseen missään muodossa. Eli ei työmarkkinatukea, asumistukea tai mitään muutakaan tukea yhtään.

Sama pitäisi olla kouluttautumattomalle yh-äipälle jonka suurin saavutus on se, että antoi miehen laueta sisälleen.

Sinä et ainakaan ole onnellinen. Onnellinen ihminen ei ole ilkeä ja pahansuopa.

Vastasinko sinulle? Etpä sinäkään onnelliselta vaikuta.

Vierailija
35/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pelistä. Mitä tää dude aikoisi pelata?

Minulla on just alkamassa parin tunnin räiskintäsessio. Ihanaa.

Vierailija
36/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elias Lönnrot puhui "pimeästä ajasta" suomalaisten arjessa. Siinä ollaan vain tekemättä mitään, ainakaan mitään ns. hyödyllistä.

Tämä taipumus taitaa tulla niin geeneistä kuin historiasta.

Vierailija
37/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä taas ruikutetaan. Mitä sitten jos haluaa olla VAIN kotona. Toivottavasti saa olla ja yhteiskunta maksaa, ettei nälkään kuole. Kenen työnantajan luulette näinä aikoina palkkaavan ihmisen jota ei todellakaan kiinnosta kyseinen työ. Menee sekin työ sellaiselle, joka tekee sen kunnolla. Kyllä on hallituksen aivopesu onnistunut, kun ollaan niin kovia jätkiä ja tuomitsevia kaikkia vähänkään heikompia kohtaan. Hemmetin juntit ja punaniskat.

Vierailija
38/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elias Lönnrot puhui "pimeästä ajasta" suomalaisten arjessa. Siinä ollaan vain tekemättä mitään, ainakaan mitään ns. hyödyllistä.

Tämä taipumus taitaa tulla niin geeneistä kuin historiasta.

Hyödyllisyys on ihan jokaisesta itsestä kiinni. Ei ole olemassa mitään faktuaalisesti hyödyllisyyttä. Aika tuhoaa kaiken.

Vierailija
39/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitäisi tehdä? Jotain työtä? Eikös työstä kuulu maksaa palkkaa? Orjatyötäkö kannatat?

Vierailija
40/58 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii minulle jos tämä onnellinen tulee toimeen omillaan eli ei saa mitään tukia esim työkkäriä tai asumistukea. Jos on omaa rahaa niin saa pelata 24/7. Jos muut veronmaksajat maksaa elämisen niin ei käy vaan potku perseeseen ja rahaa tienaamaan.

MIetipä nyt vähän. Ei sulla eikä kellään ole mitään oikeutta määrätä, mitä esim. työtön tai vammainen vapaa-aikanaan tekee, kunhan hoitaa ne velvollisuudet, joita hänelle on määrätty.

Mutta: ap ei kertonut taustoja, joten hänestä saa käsityksen, että hän kuvittelee olevansa oikeutettu lorvimaan ja pelaamaan ja että jonkun pitää hänen lorvimisensa maksaa. Ei pidä, ellei tyyppi ole täysin työkyvytön invalidi tai työtön työnhakija, joka kuitenkin huolehtii työnhausta ja muista työmarkkinatoimenpiteistä, joita hänelle on määrätty.

&n

Suomessa on puolimiljoonaa työtöntä joista suurin osa haluaa töihin. Jos joku harva on vapaaehtoisesti työtön niin sillä ei ole kokonaisuuden kannalta mitään merkitystä.