YLE: Venäjä ei tule tankeilla Suomen rajan yli entinen CIA-upseeri kertoo Putinin todellisen strategian
Ylen jutun asiantuntijan mukaan Venäjä käy jo sotaansa Suomea vastaan, vaikka se ei tapahdu tankeilla, vaan lietsomalla eripuraa ja käyttämällä disinformaatiota aseena. Operaatiot ovat salaisia ja kätkettyjä. Niillä pyritään vaikuttamaan ihmisiin. Jutun mukaan Putinilla on myös verkosto salaisia agentteja. Kaiken tämän tarkoitus on palauttaa Neuvostoliitto.
Olen jo tovin pohtinut sitä, että mihin se rajanveto tehdään, että mikä on rehellistä eri mieltä olemista ja mikä taas tätä eripuran lietsontaa sekä negatiivista vaikuttamista? Esimerkiksi Orpon hallitus on massiivisen epäsuosittu, ihan mittausten ja tutkimusten mukaan kannatus on historiallisen alhaalla, ja hallituksen politiikka on tehnyt pahaa vahinkoa jo Suomessa aiheuttaen valtavan määrän työttömyyttä ja lapsiperheköyhyyttä. Onko eripuran lietsontaa todeta tämä, vai lietsooko peräti hallitus maassa epävakautta ja eripuraa politiikallaan?
Jos eri mieltä oleminen kielletään, niin missä vaiheessa aletaan talloa sananvapauden ja vapaan demokratian päälle? Voiko tästä kaikesta seurata mitään muuta kuin vainoharhaisuutta kaikkia ja kaikkea kohtaan? Itse spekuloin, että suurin haaste tulee nimenomaan olemaan kyky olla erimielisiä rakentavalla tavalla ja ratkoa eteen tulevat haasteet ja ongelmat ilman, että käännymme toinen toisiamme vastaan.
Ajatuksia?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tyytyväinen tähän hallitukseen. Tekeekö se minusta iigorin vai? En aio enää äänestää demareita enkä vasemmistoa. Ne on minun mielestäni selkeimmin venäjän asialla.
Yritti putin sitten mitä tahansa, niin yhdestä asiasta suomalaiset lienevät hyvin yhtä mieltä. Eihän tässä muuten olisi natoonkaan menty. Eli venäjämyönteisyyttä ei ole tulossa pitkään aikaan.
Vasemmistovihassasi voisit sen verran ottaa happea ja päätä perseestäsi että miettisit, kuka meidät vei sinne NATOon. SDP, Keskusta, Vasemmistoliitto, Vihreät ja RKP.
Kaikki tietävät, että persut olivat ja ovat se kaikkein venäjämielisin puolue Suomessa. Tynkkynen putinistileirillä, persut EU:ssa putinistiryhmässä, persujen kansanedustajat kutsuvieraina Pohjois-Koreassa jne. Ja kommunistisen kiinan vakoojat Persujen eduskuntaryhmän vieraina eduskuntatalossa.
Sokerina
Tämä! Eikö kannata unohtaa petturi Niikkoa, jolla on erinomaiset suhteet sekä Kremliin että Kiinaan
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on niin paljon vesistöjä ettei tänne tankeilla voi hyökätä. Tiet voidaan miinoittaa helposti itärajalla ja monet muut paikat. Tankeilla ei voisi ajaa pitkälle edes koska tykistömme on maailman suurin ja tankit tuhottaisiin aika nopeasti. Venäjän jalkaväelläkin olis huonot mahikset päästä suomessa etenemään.
No se itärajan on nyt suojattu aika hyvin tämän hallituksen ansiosta. Siksi pitää sitten tulla poriin, heh.
Tulevatko pohjoisesta kahden "vihollismaan" välistä, vai merta pitkim. Siis sinne Poriin. Kuulostaa kyllä aika erikoiselta strategialta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on niin paljon vesistöjä ettei tänne tankeilla voi hyökätä. Tiet voidaan miinoittaa helposti itärajalla ja monet muut paikat. Tankeilla ei voisi ajaa pitkälle edes koska tykistömme on maailman suurin ja tankit tuhottaisiin aika nopeasti. Venäjän jalkaväelläkin olis huonot mahikset päästä suomessa etenemään.
No se itärajan on nyt suojattu aika hyvin tämän hallituksen ansiosta. Siksi pitää sitten tulla poriin, heh.
Tulevatko pohjoisesta kahden "vihollismaan" välistä, vai merta pitkim. Siis sinne Poriin. Kuulostaa kyllä aika erikoiselta strategialta.
No kyllähän ne yritti tehdä Airistosta jotain tukikohtaa ja samoin Kotasaaresta. Ylellä oli dokkaria aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Rajan yli tulee kiinalaiset salaa jonkun helvetin taudin kanssa, jolla ne tartuttaa kaikki suomalaiset. Siten tulee Putin pommi-droneillaan tappamaan meidät kaikki, koska vkavan sairauden vuoksi emme kykene puolustamaan itseämme. Fakta tieto!
ITSEASIASSA ON FAKTA TIETO, ETTÄ KIINASSA ON UUSI EPIDEMIA ALUILLAAN JA SITÄ SALAILLAAN KAIKIN KEINOIN, jossakin lehdessä tässä parinviikon sisällä siitä mainittiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Natoon meneminen näytti Suomen yhtenäisyyden.
Suomessa on venäläisiä ja ukrainalaisia miehiä sotaa paossa. Mikä kyllä on aika mielenkiintoinen asetelma.
Suomalaisten sotilaiden taitoja on aina arvostettu sekä Ruotsissa, Virossa että Venäjällä.
Eipä uskallettu antaa Natosta äänestää. Ei ehkä olisi ollut ihan niin yhtenäinen kuin luulet.
Olemme jokainen saaneet äänestää eduskuntaan edustajamme, ja se on valtakirja heille äänestää asioista.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tyytyväinen tähän hallitukseen. Tekeekö se minusta iigorin vai? En aio enää äänestää demareita enkä vasemmistoa. Ne on minun mielestäni selkeimmin venäjän asialla.
Yritti putin sitten mitä tahansa, niin yhdestä asiasta suomalaiset lienevät hyvin yhtä mieltä. Eihän tässä muuten olisi natoonkaan menty. Eli venäjämyönteisyyttä ei ole tulossa pitkään aikaan.
Kyllä se tekee. Olet persu nimeltään Igor. Ime TikTok-Tynkkystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule!
No ei niin tulekaan. Se tulee facebookin, vauvapalstan(?) ja ehkä myös redditin kautta? Olisitko yllättynyt, jos Putin olisi täällä vauvailemassa itse?
mitä osiota redditistä luet, siellä mitä minä luen, ei rysssien propaa sulateta
Vierailija kirjoitti:
Näkyy tälläkin palstalla.
varsinkin nyt parin viime viikon aikana on rysssien toiminta lisääntynyt huomattavasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli edellinen demarihallitus, joka Suomen vei NATOon.
Oli pakko Sannulin takki kääntää sillä kansa päätti Demareista huolimatta.
Niin, kukaan persu ei vienyt Suomea NATO:on.
Venäjä ei valloita Suomea asein, vaan asuttamalla. Suomalaiset sinisilmäiset hölmöt ovat tätä itse avustamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule!
No ei niin tulekaan. Se tulee facebookin, vauvapalstan(?) ja ehkä myös redditin kautta? Olisitko yllättynyt, jos Putin olisi täällä vauvailemassa itse?
jos Suomen päämedioilta kysytään niin Putin on kaikkialla, kirjoittelee palstoilla ja shoppailee Prismassa ja Citymarketissa... näin luodaan sotahysteriaa koska sillä rahastetaan...
Jepulis jee ja ja pjuutinisteja se kismittää.
Hei
ja
Mikä helvetin oikeus teillä on tuputtaa suomalaisille tätä Naton sotapropagandaa päivästä päivään. Putin sitä, Putin tätä, samaa paskaa ja valhetta joka
Putinista ei voi mitään hyvää löytää. Piilokommari,joka jatkaa kommarieliitin kansansa halveksuntaa ja kuppaamista. Mitattu,punnittu ja köykäiseksi havaittu.
Niin paljonko niitä venäjän tankkeja on nyt tuhottukkaan Ukrainassa drooneilla muutaman satasen drooneilla
ab 4000 tuhatta.ehkä enempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tankeilla tuu. Suomi pommitetaan kivikaudelle.
Niin kai montako kiveä jää Pietarissa kiven päälle
se me nähdään jossakin vaiheessa... lennä Flamingo, lennä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysymys on vuodesta toiseen tässä hallituksessa? Lipposen jälkeen alettiin haistelemaan pikkulasten pyllynreikiä.
oliko tämä mallina,
https://keskustelu.pakkotoisto.com/attachments/fb79d87c4f557bed-webp.27…
Olen totisesti huomannut, että venäläisten vaikutusvalta on lisääntynyt tällä palstalla, edes mielipidettä siitä, mitkä konkreettiset vaikutusmahdollisuudet heillä on ihmisten mielipidemuokkaukseen ei voi ilmaista ilman, että koko viestiketju katoaa.
Ajatella, miten hienosti asiat voisivat Venäjällä olla, jos Putin olisi ohjannut kaikki nämä resurssit, joita käytetään sotaan ja muiden maiden horjuttamiseen asioiden laittamiseen kuntoon Venäjällä ja tavallisten venäläisten elämässä.
Jos Putinin tarkoitus on palauttaa imperialistinen Neuvostoliitto niin sopii varmaan muistuttaa, että juuri äärivasemmisto marssii Neuvostoliiton lippujen kanssa, ei suinkaan oikeisto.
https://www.suomenuutiset.fi/vasemmisto-marssi-vappuna-punalippujen-all…
Vierailija kirjoitti:
Jos Putinin tarkoitus on palauttaa imperialistinen Neuvostoliitto niin sopii varmaan muistuttaa, että juuri äärivasemmisto marssii Neuvostoliiton lippujen kanssa, ei suinkaan oikeisto.
https://www.suomenuutiset.fi/vasemmisto-marssi-vappuna-punalippujen-all…
Mutta samalla Putin edustaa todella oikeistolaisia arvoja. Eihän Venäjällä nytkään eletä kommunismissa.
Niin kai montako kiveä jää Pietarissa kiven päälle