Oletteko saaneet tökeröjä huomautuksia ulkonäöstänne?
Olen saanut kehuja, että olen kaunis.
Mutta olen usein saanut myös haukkuja tai arvostelua.
esim.
paksut nilkat
ohuet hiukset
vartaloni tyyppiä on ihmetelty ja arvosteltu
on sanottu että olen parempi meikin kanssa jne
En ole koskaan töksäyttänyt kenellekään mitään heidän ulkonäöstään, niin tuntuu uskomattomalta miten paljon eri ihmiset on itseäni jopa haukkunut.
Kommentit (54)
Teininä sain kuulla todella ilkeää arvostelua monelta ihmiseltä kun oli paha akne. Kiusattiin aiheesta pitkään.
Nuorena aikuisena näytin kai ihan siedettävältä, mutta sai sitä joitain ääliömäisyyksiä kuulla, esim. baarissa joku random jätkä tuli kauhistelemaan, että on niin kauhean näköistä kun on lyhyet kynnet, oletpa kamalaksi ne purrut! (En ollut; vaan olivat vaan hauraat ja ihan siistit joskin lyhyet.)
Sitten on kuultu mm. että ompa pienet tissit ja toiselta sankarilta "ei haittaa vaikka on pienet tissit..." (ihan vaatteet päällä olin) Noh tilanne on toinen nyt useasti synnyttäneenä vanhana pulleana frouvana. Tuo "ei haittaa"- mies vielä yritti iskeä ja luuli kai olevansa kovinkin kohtelias....
Miesten kommentit saa alapeukkuja. Suomi on maailman tasa-arvoisin maa.
On niin erilaista elämää. Ei voi muuta päätellä, koska tuskin jokainen täällä on valehtelija.
En koskaan ole sanonut mitään negatiivista kenenkään ulkonäöstä päin naamaa. Myöskään koskaan en ole kenenkään nähnyt muun tekevän näin.
Poislukien jotkut känniläiset huutelijat. Sellaista olen pari kertaa todistanut. Sekin on äärettömän harvinaista. Olen jo viisikymppinen.
Lapsena 90-luvulla mun ulkonäkö oli vapaata riistaa aikuisille. Muistan esim. serkun isoäidin, siis sen toisen, ei sen joka oli meille yhteinen, kommentoineen saunomistilanteessa että serkku on pitkäjalkainen ja minä pitkäselkäinen. En tajua mistä edes keksi tuon, koska oikeasti kyllä olen nimenomaan pitkäjalkainen. Laihuuttani myös kommentoitiin usein, yleensä negatiivisesti. Ylipäätään aikuisilla oli tarve kertoa että olen jotenkin huonompi kuin heidän omat lapsensa.
Mun ranteet on oikeasti omituisen hennot, niitä kommentoi joskus etäinen lukiokaverini, mutta en loukkaantunut koska teki sen kuitenkin jotenkin symppiksellä tavalla.
Aikuisiältä parhaiten on mieleen jäänyt toisen aikuisen naisen kommentti, että mun silmäripset on "suorat". Tarkensi tarkoittavansa tällä että siis se niiden muodostama linja on suora - reunimmaiset ripset on saman mittaiset kuin keskimmäisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän on kommentoitu negatiivisesti, olen suht nätti. Joskus yläasteella joku sanoi että on iso perse, se kyllä traumatisoi pitkäksi aikaa. Sitten sukujuhlissa yksi vanha sukulaisnainen sanoo, että olen iso, no olen 163 cm ja vähän pyöreyttä tullut iän myötä. Aika pimeä kommentti sinänsä koska olen niin normikokoinen keski-ikäinen kuin vain voi olla. Joku tarkoitus oli loukata muorilla.
Ylä-aste ikäisillä harvemmin on isoa persettä. anna kun arvaan kateelliset tytöt haukku kun pojat kuolas sun perään?
Et vissiin ole koulujen nurkilla liikkunut? Ainakin nykynuoret mimmit on turpeita kuin pullataikina! Ennen (80-90 luvulla) oli materiaali parempaa ... Markku 68v
No ei ainakaan täällä Munkkiniemessä. Hoikkia ovat.
Mutta tietysti siellä Kainuussa on erilaista.
No olen saanut! Sekä tutuilta että ventovierailta. Minusta on rajatonta käytöstä mennä pyytämättä kommentoimaan jollekin ventovieraalle sitä, mitä mieltä olet tämän hiuksista tai muusta asiasta ulkonäössä. Varsinkin silloin, kun se mielipide on negatiivinen.
Itselläni on luonnonkiharat hiukset, jotka suorastaan villiintyy kostealla säällä ja kerran olin sadepäivänä ratikassa, kun yksi mummeli tuli kommentoimaan minulle, miten huonosti hiukseni ovat eikä ne ole yhtään kivasti laitettu. Tiesin kyllä itsekin, että kosteus ja tuuli olivat tehneet tepposet aamulla kampaamilleni hiuksille, ei tarvinnut tulla erikseen sanomaan, kukaan ei tuommoista "palautetta" kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Miesten kommentit saa alapeukkuja. Suomi on maailman tasa-arvoisin maa.
Täh? Ainakin tuo missä peniksen päätä haukuttiin tatiksi on selvästi plussalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainut joka on ikinä kommentoinut tökerösti ulkonäköäni, on ÄITINI. Olen mm. persjalkainen, pullea, ohuthiuksinen, perunanenäinen, pattipolvinen...
Eikun joo, ihan unohtui kun olin niin tottunut siihen että läheinen kommentoi tökerösti. Siis exäni sanoi mua liian lihavaksi/painavaksi ja sillä perusteli ettei halua seksiä mun kanssa. Olin 52-57 kg tuolloin. Toki hänellä on oikeus tykätä laihoista jos tykkää, mut mikä pakko oli mun kaa seurustella ja ulista? Pöh.
Toivottavasti et sitten non jälkeen antanu sille seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Sairatuin kilpirauhasen vajaatoimintaan vuoden alussa ja siitä lähtien olen saannut kuunnella joka paikassa tuntemattomilta "koskas sä aloitat laihdutuskuurin?" N35
No koska?
Ei kilpirauhasen vajaatoiminta ole laihduttamisen esteenä.
Enkä usko, että "joka paikassa" tuiki tuntemattomat edes puhuvat sinulle. Haaveilet vain.
Kannattaisi aina miettiä mitä sanoo.
Muistan vieläkin että äitini on sanonut minulle lapsena että olen lihonut kun entiset housut eivät mahtuneet enää (en ollut lihonut, olin lapsuuden ja nuoruuden alipainoinen). Teininä hakkui sitten katuojasta nousseen näköiseksi.
Tätini kommentoi "huumorilla" miten siskoni on nätimpi kuin minä kun olimme lapsia ja naureskeli.
Äitin ja tätini ovat molemmat ylipainoisia. Ihmettelen miksi lapsen ulkonäköä pitää ylipäätään arvostella.
Ala-asteella minua kiusanneet pojat haukkuivat rumaksi kuin paska ja rullatuoli.
17v-30v välillä kukaan ei ole enää arvostellut ulkonäköä.
On sanottu pelottavaksi. Toinen sanoi että minulla on pahan katse.
Joo aikuisiällä on haukuttu mun hampaita ja naamaa rumaksi ja ulkonäköä miesmäiseksi. Nämä haukut tulleet siis tuntemattomilta miehiltä.
Mun äiti on aina haukkunu mun ulkonäköä. Puoli vuotta oli välissä, ettei oltu nähty, haukkui lihavaksi ensisanoikseen..
Olen nyt joku 60kg, äiti on aina ollut yli 90kg. Välillä, kun painoin 47-48kg, haukkui liian laihaksi perse on aina haukuttu. En ymmärtä tuollaista törkimystä, hän kyllä haukkuu ihan kaikki ja kaiken aina. Ikää jo yli 90v, ei dementiaa, aina pelkästään haukkunut omat ja vierast. Päätin, että tuollaista törkimystä en enää elämääni kaipaa.
Et vissiin ole koulujen nurkilla liikkunut? Ainakin nykynuoret mimmit on turpeita kuin pullataikina! Ennen (80-90 luvulla) oli materiaali parempaa ... Markku 68v